سبک زندگی سالم خطر مرگ‌ومیر ناشی از بیماری‌ها را کاهش می‌دهد

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که سبک زندگی سالم خطر مرگ‌ومیر ناشی از بیماری‌های قلبی، دیابت نوع دوم و سرطان را کاهش می‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، انجمن قلب آمریکا (AHA) اعلام کرده است که فعالیت بدنی، خواب با کیفیت، حفظ وزن در محدوده مناسب، پایین نگه داشتن گلوکز و سطح چربی خون به بهبود سلامت قلب کمک شایانی می‌کند. نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که فاکتورهای ذکرشده مرتبط با سبک زندگی سالم خطر مرگ‌ومیر ناشی از بیماری‌های قلبی، دیابت نوع دوم و سرطان را کاهش می‌دهد.

به گفته محققان، عوامل دیگر مانند نوع رژیم غذایی، وضعیت سیگار کشیدن، فشار خون و شاخص توده بدنی (BMI) نیز در این زمینه موثر است و بر خطر مرگ‌ومیر ناشی از بیماری‌های مزمن تاثیر قابل‌توجهی دارد. فعال بودن در طول روز، ترک کردن سیگار و کنترل کردن فشار خون باعث افزایش امید به زندگی افراد نیز می‌شود.

نتایج پژوهش‌های پیشین نشان داده است وضعیت اجتماعی-اقتصادی افراد با پایین بودن امید به زندگی افراد مرتبط است، اما محققان انگلیسی با انجام دادن یک مطالعه جدید به این نتیجه رسیدند که حفظ سلامت قلب و عروق تاثیر وضعیت اجتماعی-اقتصادی بر امید به زندگی را کاهش می‌دهد. بنابراین توصیه شده است افراد برای حفظ سلامت قلب خود، سبک زندگی سالمی داشته باشند.

کد خبر 646179

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.