۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۰
علائم اضطراب چیست؟

معمولا افراد مبتلا به اضطراب علائمی مانند تنگی نفس، تپش قلب، تعریق شدید، خستگی، بی‌خوابی، بی‌قراری، لرز، ناراحتی معده، اسهال، تکرر ادرار یا تحریک‌پذیری را تجربه می‌کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، هر فردی ممکن است در دوره‌های مختلف زندگی خود اضطراب را تجربه کند. با این وجود، گاهی اوقات اضطراب به عنوان یک اختلال ذهنی بر کیفیت زندگی افراد تأثیر می‌گذارد و موجب بروز مشکلات خاص می‌‎شود. بنابراین لازم است افراد درباره علائم اضطراب و نحوه کنترل آن، آگاهی لازم را کسب کنند. اضطراب ممکن است به دلایل مختلف مانند سابقه خانوادگی، آسیب در دوران کودکی یا بزرگسالی، افسردگی یا اختلالات تیروئید و آریتمی قلبی رخ دهد.

معمولاً افراد مبتلا به اضطراب علائمی مانند تنگی نفس، تپش قلب، تعریق شدید، خستگی، بی‌خوابی، بی‌قراری، لرز، ناراحتی معده، اسهال، تکرر ادرار یا تحریک‌پذیری را تجربه می‌کنند. پزشکان معتقدند که نوعی درمان به نام رفتار درمانی شناختی (CBT) به افراد مبتلا به اضطراب کمک می‌کند حس بهتری داشته باشند. این روش به بیماران کمک می‌کند الگوی تفکری خود را تشخیص دهند و آن را تغییر دهند.

به گفته متخصصان، افراد می‌توانند با پیروی از رژیم غذایی سالم و ورزش کردن، خطر بروز اضطراب را کاهش دهند. نتایج مطالعات زیادی نشان می‌دهد که ورزش کردن برای کنترل افسردگی و اضطراب بسیار تأثیرگذار و مهم است. مدیتیشن نیز روش مناسبی برای تسکین علائم اضطراب در نظر گرفته می‌شود، به طوری که فقط ۱۰ دقیقه مدیتیشن در طول روز در این زمینه مؤثر واقع می‌شود.

کد خبر 643644

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.