مصرف قهوه چه تاثیری بر تنظیم فشار خون دارد؟

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که مصرف بیش از دو فنجان قهوه در روز به کاهش فشار خون بالا کمک می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان آمریکایی به منظور بررسی تاثیر مصرف قهوه بر کاهش فشار خون، مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف، ۷۲۰ مرد و ۷۸۳ زن را از سال ۱۹۷۲ میلادی هر چهار سال یک بار مورد ارزیابی قرار دادند.

افراد شرکت‌کننده در مطالعه مصرف قهوه خود را گزارش می‌کردند، ۱۴.۶ درصد افراد به صورت منظم قهوه مصرف نمی‌کردند، ۲۷ درصد روزانه یک فنجان قهوه می‌نوشیدند، ۴۸.۳ درصد روزانه دو فنجان قهوه مصرف می‌کردند، ۶.۶ درصد افراد هر روز سه فنجان قهوه می‌‎نوشیدند و ۳.۵ درصد افراد روزانه بیش از سه فنجان قهوه مصرف می‌کردند.

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که فشار خون سیستولیک افرادی که بیش از دو فنجان قهوه در روز می‌نوشیدند، پایین‌تر از افرادی بوده است که قهوه نمی‌نوشیدند. فشار خون بالا خطر بروز بیماری‌های قلبی مانند سکته قلبی یا مغزی را افزایش می‌دهد. بنابراین مصرف قهوه خطر بروز این مشکلات را نیز کاهش می‌دهد.

محققان متوجه شدند که نوشیدن قهوه بر سفتی شریان‌ها، از دست دادن تدریجی خاصیت ارتجاعی شریان‌ها، تاثیری ندارد. بنابراین خطر بروز بیماری‌های قلبی عروقی، زوال عقل و مرگ را افزایش نمی‌دهد. البته لازم است مطالعات بیشتری در این زمینه صورت بگیرد تا نتایج به دست آمده تائید شود.

نتایج این مطالعه در مجله Nutrients منتشر شده است.

کد خبر 641766

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.