فشارخون بالا در ۳۰ سالگی باعث بروز چه مشکلاتی می‌‎شود؟

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که فشار خون بالا در ۳۰ سالگی باعث بروز اختلالات مغزی در دهه ۷۰ سالگی می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان آمریکایی به منظور بررسی تاثیر فشار خون بالا در ۳۰ سالگی بر سلامت مغز افراد در دهه ۷۰ سالگی، مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف، اطلاعات پزشکی مربوط به ۴۲۷ فرد را از سال ۱۹۶۴ تا ۱۹۸۵ مورد ارزیابی قرار دادند. در این مطالعه، اسکن مغزی افراد مسن که در دهه ۳۰ سالگی درگیر فشار خون بالا بودند تجزیه و تحلیل شد و با اسکن مغزی افرادی که در این دوره از زندگی خود فشار خون طبیعی داشتند، مقایسه شد.

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که فشار خون بالا در دهه ۳۰ سالگی باعث بروز اختلالات مغزی در دهه ۷۰ سالگی می‌شود. محققان به این نتیجه رسیدند که درمان فشار خون بالا در دوران جوانی و میانسالی خطر بروز زوال عقل و آلزایمر در دوران پیری را به ویژه در میان مردان کاهش می‌دهد. فشار خون یک عامل خطر بسیار رایج و قابل درمان مرتبط با زوال عقل است.

نتایج مطالعاتی از این قبیل اهمیت توجه به عوامل خطر اولیه اختلالات مغزی مانند آلزایمر و زوال عقل را نشان می‌دهد. درمان به موقع عوامل خطر به حفظ سلامتی افراد در دوران پیری کمک شایانی می‌کند. البته لازم است در این زمینه مطالعات بیشتری صورت گیرد تا اطلاعات بیشتری ارائه شود.

نتایج این مطالعه در مجله JAMA Network Open منتشر شده است.

کد خبر 654317

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.