سبک زندگی سالم خطر بروز آلزایمر را کاهش می‌دهد

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که پیروی کردن از سبک زندگی سالم خطر بروز آلزایمر را کاهش می‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان چینی به منظور بررسی ارتباط بین سبک زندگی سالم و خطر بروز آلزایمر مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف، ۲۹ هزار و ۷۲ نفر بزرگسال که بیش از ۶۰ سال سن داشتند را به مدت ۱۰ سال مورد ارزیابی قرار دادند. میانگین سنی این افراد در مطالعه ۷۲.۲ سال بود و ۵۱.۵ درصد آن‌ها مرد بودند.

محققان عملکرد ذهنی افراد شرکت‌کننده را در ابتدای مطالعه بررسی کردند سپس طی ۱۰ سال آن‌ها را تحت نظر داشتند. نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که پیروی کردن از سبک زندگی سالم خطر بروز آلزایمر و دیگر اختلالات ذهنی را کاهش می‌دهد. در این مطالعه، بیشترین نمره مربوط به تست حافظه مربوط به افرادی بود که از سبک زندگی سالم پیروی کرده بودند.

به گفته محققان به منظور پیروی از سبک زندگی سالم لازم است غذاهای سالم مانند میوه‌ها و سبزیجات را در رژیم غذایی خود جای دهید. به صورت منظم ورزش کنید، حداقل ۱۵۰ دقیقه با شدت متوسط در هفته یا ۷۵ دقیقه ورزش سنگین در هفته توصیه می‌شود. همچنین، لازم است ارتباط اجتماعی خود با دوستان و خانواده خود را حفظ کنید. از سیگار کشیدن نیز دوری کنید و حداقل دوبار در هفته فعالیت‌هایی انجام دهید که ذهن شما را درگیر می‌کند.

نتایج این مطالعه در مجله BMJ منتشر شده است.

کد خبر 639022

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.