آیا وزنه زدن تاثیری بر کاهش وزن دارد؟

متخصصان معتقدند که عضله‌سازی، یکی از روش‌های مناسب برای تغییر فرم بدن و کاهش وزن است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از پزشکان ورزشی مراقبت‌های اولیه در مؤسسه ارتوپدی اسمیت تاون نیویورک به منظور بررسی تأثیر وزنه زدن بر کاهش وزن، بررسی‌های جدیدی انجام دادند و به این نتیجه رسیدند که عضله‌سازی از طریق وزنه زدن می‌تواند به عنوان یکی از راه‌های تغییر فرم بدن و کاهش وزن در نظر گرفته شود. درصورتی‌که وزنه زدن در گروه‌های عضلانی بزرگ به درستی انجام شود، کالری بیشتری نسبت به تمرینات کاردیو حالت ثابت می‌سوزاند.

با این وجود وزنه زدن به تنهایی باعث کاهش وزن نمی‌شود و حداقل ۸۰ درصد کاهش وزن از طریق پیروی کردن از رژیم غذایی مناسب انجام می‌شود. مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا (CDC) اعلام کرده است که فعالیت بدنی منظم و تغذیه سالم هر دو برای کاهش وزن مهم و مؤثر هستند.

محققان معتقدند که عضله‌سازی برای سوزاندن کالری بیشتر مهم است زیرا عضله بیش از دو برابر چربی کالری می‌سوزاند. افرادی که از قبل تناسب اندام دارند و سعی می‌کنند عضله‌سازی کنند، ممکن است با وزنه زدن وزن کم نکنند، اما افرادی که اضافه وزن دارند با این شرایط کاهش وزن را تجربه می‌کنند. دیگر مزیت وزنه زدن، این است که باعث افزایش متابولیسم می‌شود، البته به بهبود سطح تستوسترون در مردان و حفظ تراکم استخوان در زنان نیز کمک شایانی می‌کند.

نتایج پژوهش انجام شده نشان می‌دهد که وزنه زدن خطر مرگ زودهنگام را نیز کاهش می‌دهد، به ویژه درصورتی‌که با ورزش‌های هوازی نیز همراه باشد. محققان توصیه می‌کنند که حداقل ۱۵۰ دقیقه ورزش هوازی در هفته به همراه دو جلسه تمرینی قدرتی داشته باشید تا از مزایای آن بهره‌مند شوید. تمرینان قدرتی درصد چربی بدن، توده چربی بدن و چربی احشایی را در میان بزرگسالان سالم کاهش می‌دهد.

نتایج این مطالعه در مجله انگلیسی Sports Medicine منتشر شده است.

کد خبر 634331

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.