نقش ویتامین D در حفظ عضلات دوران پیری

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که ویتامین D به حفظ عضلات دوران پیری کمک می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان دانشگاه سائو کارلوس در برزیل به منظور بررسی نقش ویتامین D در حفظ عضلات دوران پیری، مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف، داده‌های بیش از ۳۲۰۰ نفر در ایالات متحده در رده سنی ۵۰ سال به بالا که هنوز درگیر از دست دادن عضلات مرتبط با سن نبودند را تجزیه و تحلیل کردند.

محققان به مدت چهار سال شرکت‌کنندگان در مطالعه را تحت نظر داشتند، آن‌ها قدرت گرفتن اجسام را بررسی کردند که نشان‌دهنده قدرت کلی عضلات در نظر گرفته شده است. نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد شرکت‌کنندگان دارای کمبود ویتامین D به میزان ۷۰ درصد بیشتر با خطر ابتلاء به از دست دادن عضلات در پایان مطالعه نسبت به کسانی که دارای سطح طبیعی ویتامین D هستند، مواجه بودند.

پژوهشگران به این نتیجه رسیدند که کمبود ویتامین D خطر ضعف عضلات را تا ۷۰ درصد افزایش می‌دهد. اختلالات غدد درون‌ریز مانند کمبود ویتامین D می‌تواند باعث از بین رفتن تراکم مواد معدنی استخوان و همچنین کاهش توده، قدرت و عملکرد عضلات شود. بنابراین افراد باید آگاه باشند که در صورت دریافت نکردن مقدار کافی ویتامین D، خطر از دست دادن قدرت عضلات افزایش پیدا می‌کند. بنابراین توصیه شده است که برای دریافت این نوع ویتامین در معرض نور خورشید قرار بگیرید و از غذاهای سرشار از ویتامین D یا مکمل آن استفاده کنید. همچنین، می‌توان برای حفظ قدرت عضلات تمرینات مقاومتی لازم را انجام دهید.

کد خبر 628345

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.