تقاضا مهم‌ترین عامل افزایش حباب سکه است/ طلا ارزان نمی‌شود

یک کارشناس بازار طلا گفت: بازار اکنون دچار التهابات نوسانی شده و درصد زیادی از حبابی که به وجود آمده، ناشی از تقاضای کاذب است. مردم امروز بیشتر خریدار ربع سکه هستند، زیرا قدرت خرید سکه تمام ندارند و وزن‌های پایین‌تر را خریداری می‌کنند که این موضوع همزمان با کاهش عرضه، منجربه افزایش حباب می‌شود.

عباد محمدولی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره دلایل افزایش حباب ربع سکه اظهار کرد: در دادوستدهای بازار قانون عرضه و تقاضا حاکم است. زمانی که با چنین نوساناتی مواجه می‌شویم، تقاضا برای خرید وزن‌های پایین‌تر افزایش می‌یابد که عرضه پاسخ‌گوی آن نیست.

وی افزود: بازار اکنون دچار التهابات نوسانی شده و درصد زیادی از حبابی که به وجود آمده، ناشی از تقاضای کاذب است. مردم امروز بیشتر خریدار ربع سکه هستند، زیرا قدرت خرید سکه تمام ندارند و وزن‌های پایین‌تر را خریداری می‌کنند که این موضوع همزمان با کاهش عرضه منجر به افزایش حباب می‌شود.

این کارشناس بازار طلا گفت: در چنین وضعیتی بانک مرکزی باید سکه‌های وزن پایین را بیشتر به بازار عرضه کند تا حباب آن کمتر شده و از بین رود.

محمدولی اضافه کرد: امروز کوچک‌ترین اخبار بر قیمت‌های بازار ایران و انس جهانی تأثیرگذار است و نمی‌توان قیمت طلا و سکه را در آینده پیش‌بینی کرد. نوسانات انس جهانی، بازار ارز، ارتباطات کشورها و دولت‌ها از جمله عوامل مؤثر بر قیمت طلا است.

وی تصریح کرد: انتظار می‌رود با برنامه‌ریزی‌های اقتصادی، آرامش به بازار بازگشته و نوسانات قیمت طلا کاهش یابد. این احتمال وجود دارد که طلا در هفته اخیر در رنج‌های کنونی قدم بزند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آخرین قیمت انواع طلا و ارز در پایان روز معاملاتی گذشته به شرح زیر است:

۱. هر گرم طلا ۱۸ عیار به ۱۶,۹۷۸,۰۰۰ ریال رسید.

۲. انس جهانی طلا به ۱,۸۱۰ دلار رسید.

۳. قیمت هر عدد سکه امامی به ۱۸۶,۴۸۰,۰۰۰ ریال رسید.

۴. هر عدد سکه بهار آزادی به ۱۸۲,۹۹۰,۰۰۰ ریال رسید.

۵. هر عدد نیم‌سکه به قیمت ۱۱۹,۰۰۰,۰۰۰ ریال، هر عدد ربع سکه به قیمت ۸۹,۰۰۰,۰۰۰ ریال و هر عدد سکه یک گرمی به قیمت ۴۲,۵۰۰,۰۰۰ ریال رسید.

۶. قیمت هر دلار آمریکا به ۳۵۹,۴۵۸ ریال رسید؛ همچنین قیمت هر یورو به ۴۰۸,۳۹۰ ریال و قیمت هر پوند به ۴۷۶,۹۶۰ ریال رسید.

کد خبر 626556

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.