چگونه یک روز پرانرژی را آغاز کنیم؟

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که مصرف یک صبحانه سرشار از کربوهیدرات‌های پیچیده، یکی از راه‌های داشتن یک روز پرانرژی و شاد است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان دانشگاه کالیفرنیا به منظور بررسی راهکارهایی برای داشتن یک روز پرانرژی و شاد، مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف، ۸۳۳ نفر را مورد ارزیابی قرار دادند؛ این افراد طی یک دوره دو هفته‌ای ردیاب‌های فعالیت را برای ثبت الگوهای خواب و سطح ورزش خود استفاده کرده بودند.

همچنین به افراد شرکت‌کننده در مطالعه انواع صبحانه‌های آماده داده شد تا مشخص شود چگونه انواع مختلف مواد مغذی بر بیداری آن‌ها تأثیر می‌گذارد. افراد مورد ارزیابی شامل ۳۴۰ دوقلو همسان و ۱۳۴ دوقلو غیرهمسان می‌شد که با ۳۵۹ غیر دوقلو مقایسه شدند تا مشخص شود آیا ژنتیک در داشتن یک روز پرانرژی تأثیر دارد یا خیر؟

محققان دریافتند که سه عامل مصرف صبحانه متشکل از کربوهیدرات پیچیده، فعالیت بدنی بیشتر و کمی دیرتر بیدار شدن پس از حداقل هفت تا ۹ ساعت خواب به بهبود وضعیت فرد در زمان بیدار شدن کمک می‌کند. افرادی که تمایل دارند هنگام بیدار شدن از خواب هوشیارتر و سرحال‌تر باشند باید روز قبل فعالیت بدنی بیشتری داشته باشند، صبح کمی بیشتر بخوابند و پس از بیدار شدن نیز یک صبحانه سرشار از کربوهیدرات پیچیده مصرف کنند.

کد خبر 626501

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.