احتمال افزایش فشار خون پس از بارداری

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که از میان هر ۱۰ زن، یک نفر در طول یک سال پس از زایمان درگیر فشار خون بالا می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان دانشگاه بوستون به منظور بررسی احتمال افزایش فشار خون پس از بارداری، مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف، داده‌های پزشکی قبل از بارداری، زایمان و پس از زایمان ۳۹۲۵ زن باردار که در سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ زایمان کردند را مورد ارزیابی قرار دادند.

فشار خون افراد از دوره قبل از بارداری تا ۱۲ ماه پس از زایمان تجزیه و تحلیل شد؛ این اندازه‌گیری‌ها در طول ویزیت و مراقبت‌های اورژانسی انجام شد. نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که از هر ۱۰ زن، یک نفر برای اولین بار در طول یک سال پس از زایمان، به فشار خون بالا مبتلا می‌شود.

به گفته پژوهشگران، مادرانی که در معرض بالاترین خطر ابتلا به فشار خون بالا پس از زایمان قرار گرفتند، بالای ۳۵ سال سن داشتند، قبلاً یا در هنگام مطالعه سیگار مصرف می‌کردند یا نوزادان خود را از طریق روش سزارین به دنیا آورده بودند. زنانی که هر سه عامل خطر ذکر شده را داشتند، ۲۹ درصد بیشتر در معرض خطر ابتلا به فشار خون بالا پس از زایمان بودند.

با توجه به یافته‌های مطالعاتی از این قبیل، توصیه شده است که زنان باردار، به ویژه افراد بالای ۳۵ سال، به صورت منظم فشار خون خود را حین بارداری و پس از آن بررسی کنند تا خطر ابتلا به عوارض ناشی از آن کاهش پیدا کند.

نتایج بررسی‌های انجام شده در مجله American Heart Association (AHA) منتشر شده است.

کد خبر 626240

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.