خیار چه فوایدی برای سلامتی دارد؟

مصرف خیار می‌تواند باعث کاهش وزن، دفع سموم بدن، کاهش فشار خون بالا، تقویت جریان خون، برطرف کردن درد مفاصل، درمان بی‌خوابی و بهبود سلامت چشم شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، خیار سرشار از مواد مغذی مختلف مانند ترکیبات گیاهی و آنتی‌اکسیدان‌هایی است که ممکن است در درمان و پیشگیری از بعضی بیماری‌ها مفید باشد. خیار کالری کم همچنین آب و فیبر محلول زیادی دارد به‌همین دلیل یک گزینه عالی برای کاهش وزن و آبرسانی به بدن محسوب می‌شود. در ادامه به بررسی مزایای مصرف خیار می‌پردازیم:

کاهش وزن

خیار یکی از بهترین گزینه‌های کاهش وزن محسوب می‎شود زیرا حاوی فیبر و محتوای آب خوبی است و بسیار کم کالری است. خیار حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن مانند ویتامین C، K، منیزیم و پتاسیم است.

دفع سموم بدن

مصرف خیار به صورت منظم می‌تواند به دفع میکروب‌ها و سموم بدن کمک کند. خیار نه تنها از کمبود آب بدن که یک عامل اصلی برای مشکلات روده است، جلوگیری می‌کند بلکه حاوی مقدار زیادی فیبر است که می‌تواند دفعات حرکات روده را افزایش دهد و رشد باکتری‌های خوب روده را نیز تقویت کند. همچنین سطح منیزیم و پتاسیم موجود در این میوه به از بین بردن مشکلاتی مانند بیماری‌های روده کمک می‌کند.

کاهش فشار خون بالا

خیار به دلیل وجود پتاسیم، فیبر و منیزیم می‌تواند باعث کاهش فشار خون شود. علاوه بر این مصرف مرتب خیار باعث می‎شود فشاری که بر عروق خونی وجود دارد کاهش پیدا کند بنابراین مصرف این میوه برای افراد مبتلا به فشار خون بالا بسیار مفید است.

تقویت جریان خون

خیار سرشار از آنتی‌اکسیدان است و عملکردهای حیاتی بدن را حمایت می‌کند. آنتی‌اکسیدان‌های زیاد موجود در میوه‌هایی مانند خیار می‌تواند به تنظیم جریان خون، مقابله با رادیکال‌های آزاد و حتی به بازسازی رشد بافت در بدن کمک کند.

برطرف کردن درد مفاصل

برخی افراد معتقدند که خیار یک داروی طبیعی برای تسکین درد مزمن و علائم مرتبط با آرتروز است. نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که خیار می‌تواند از بروز پاسخ التهابی در بدن جلوگیری می‌کند و آنزیم‌های خوبی تولید می‌کند که درد را تسکین می‌دهد.

درمان بی‌خوابی

یکی از خواص جالب مصرف خیار این است که می‌تواند به درمان بی‌خوابی کمک کند. مصرف خیار قبل از خواب باعث آرامش می‎شود و می‌تواند به درمان بی‌خوابی و اختلالاتی که موجب بی‌خوابی می‌شوند، کمک کند.

بهبود سلامت چشم

خواص ضدالتهابی و آنتی‌اکسیدان‌های موجود در خیار می‌تواند به سلامت چشم‌ها کمک کند. مصرف خیار علاوه بر اینکه می‌تواند به تقویت بینایی کمک کند، می‌تواند خطر ابتلا به بعضی از بیماری‌های چشمی را نیز کاهش دهد.

کد خبر 619658

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.