مواد غذایی مناسب برای درمان بی‌خوابی چیست؟

زیره سبز، چای بابونه، موز و ترکیب سرکه سیب و عسل به درمان بی‌خوابی افراد کمک می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بی‌خوابی میلیون‌ها نفر را در سراسر جهان درگیر کرده است و فعالیت‌های روزمره افراد و عملکرد ذهن آن‌ها را مختل می‌کند. نتایج بررسی‌های انجام شده، نشان می‌دهد که خواب کافی و باکیفیت به سلامت مغز و بدن کمک شایانی می‌کند، به طوری که کمبود خواب در طولانی‌مدت بر سیستم ایمنی، حافظه، سلامت قلب و سطح انسولین تأثیر منفی می‌گذارد. در ادامه به معرفی مواد غذایی می‌پردازیم که به درمان بی‌خوابی کمک می‌کند:

منیزیم و کلسیم

کلسیم یک ماده شناخته شده است که به بهبود سلامت استخوان و دندان کمک زیادی می‌کند، مکمل‌های منیزیم نیز به حفظ سطح انرژی و تنظیم دیگر مواد معدنی مصرف شده کمک می‌کند. نتایج بررسی‌های انجام شده، نشان می‌دهد که مصرف ۶۰۰ میلی‌گرم کلسیم و ۲۰۰ میلی‌گرم منیزیم به صورت مکمل به بهبود کیفیت و کمیت خواب کمک شایانی می‌کند.

ملاتونین

ملاتونین هورمونی است که مسئول تنظیم خواب است و می‌توان آن را به عنوان مکمل برای لذت بردن از خواب بهتر مصرف کرد. البته مصرف بیش از حد از آن باعث کسلی و بی‌حالی می‌شود و دوز توصیه شده آن قبل از خواب بین ۰.۳ تا ۰.۵ میلی‌گرم است.

زیره سبز

خواص درمانی زیره سبز و روغن آن از دیرباز شناخته شده است. این ماده غذایی سرشار از آهن و منیزیم است و به درمان بی‌خوابی کمک شایانی می‌کند.

چای بابونه

چای بابونه به دلایل مختلفی مانند کاهش اضطراب و درمان سرماخوردگی استفاده می‌شود، زیرا سرشار از آنتی‌اکسیدان است. از آنجایی که این نوشیدنی به آرامش ذهن و بدن کمک می‌کند، مصرف آن برای درمان بی‌خوابی مفید است.

موز

موز سرشار از کلسیم، منیزیم، پتاسیم، آهن، نیاسین و ریبوفلاوین است؛ مجموعه این مواد معدنی نه تنها انرژی بدن را تأمین می‌کند، بلکه باعث بهبود کیفیت و کمیت خواب نیز می‌شود.

ترکیب سرکه سیب و عسل

گزارش شده است که مصرف ترکیب سرکه سیب و عسل با آب گرم قبل از خواب به درمان بی‌خوابی کمک شایانی می‌کند. زیرا عسل به حفظ سطح مطلوب انسولین خون و افزایش سطح هورمون سروتونین کمک شایانی می‌کند؛ در این صورت فرد سریع‌تر به خواب می‌رود. از طرف دیگر، سرکه سیب سرشار از اسید آمینه مفید برای بدن است.

کد خبر 586293

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.