۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۰
مزایای موز چیست؟

موز به تقویت سیستم ایمنی، بهبود سلامت قلب و عملکرد روده کمک شایانی می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، موز میوه بسیار مفیدی است؛ بنابراین لازم است در رژیم غذایی گنجانده شود. موز حاوی کالری زیادی است و می‌تواند باعث افزایش وزن شود، البته مواد مغذی موجود در موز بیشتری از کالری موجود در آن است. موز دارای مقدار زیادی فیبر و آنتی‌اکسیدان است، یک عدد موز ۱۱۲ کالری دارد و اساساً میوه‌ای مبتنی بر آب و کربوهیدرات است و منبع غنی پروتئین در نظر گرفته می‌شود. کربوهیدرات موجود در موز نارس عمدتاً به شکل نشاسته است، هنگامی که موز طعم شیرین‌تری پیدا می‌کند، محتوای فیبری آن نسبت به زمانی که نارس است، کمتر می‌شود.

تقویت سیستم ایمنی

موز حاوی مقدار زیادی از مواد مغذی حیاتی است که برای رشد بدن مورد نیاز است و یکی از بهترین منابع برای تأمین ویتامین C است. این میوه خطر ابتلاء به بیماری‌ها و عفونت‌ها را به میزان قابل‌توجهی کاهش می‌دهد و با میکروب‌ها و ویروس‌ها مقابله می‌کند. از آنجایی که کمبود مواد مغذی سطح ایمنی بدن را مختل می‌کند، موز نقش مهمی در تقویت سیستم ایمنی بدن دارد، زیرا سرشار از مواد مغذی است.

بهبود سلامت قلب

موز حاوی مقدار زیادی پتاسیم و منیزیم است که می‌تواند به کنترل سطح فشار خون کمک کند، همچنین به تثبیت تعادل الکترولیت بدن نیز کمک می‌کند. نتایج مطالعات انجام شده نشان می‌دهد افرادی که مصرف پتاسیم بالایی دارند، ۲۷ درصد کمتر از دیگران در معرض ابتلاء به بیماری‌های قلبی دارند.

بهبود عملکرد روده

موز اثر مثبتی بر عملکرد روده دارد، زیرا سرشار از پکتین است که یک فیبر محلول است و به کاهش سطح کلسترول و بهبود عملکرد روده کمک می‌کند. خواص پری‌بیوتیک موز به فعال کردن باکتری‌های روده کمک می‌کند و منجر به تولید ترکیبات سالمی مانند اسیدهای چرب با زنجیره کوتاه می‌شود.

بهبود عملکرد کلیه‌ها

ازآنجاکه موز سرشار از پتاسیم است، کلیه‌ها را در وضعیت مناسبی نگه می‌دارد. نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد افرادی که حداقل چهار تا شش بار در هفته موز مصرف می‌کنند، ۵۰ درصد کمتر در معرض ابتلاء به مشکلات کلیوی قرار دارند.

کد خبر 592352

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.