۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۰
نکاتی برای حفظ سلامت بدن

به منظور حفظ سلامت بدن غذای مناسب مصرف کنید، آب زیاد بنوشید، زمان بیشتری را در معرض نور خورشید سپری کنید، ورزش کنید و کیفیت خواب خود را بهبود ببخشید.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، متخصصان معتقدند که برای داشتن بدنی سالم و تندرست باید نکات مهمی مانند تغذیه سالم، سبک زندگی خوب و فعالیت بدنی ایده‌آل را رعایت کنیم. خواب مناسب و انجام تمرینات مستمر نیز نقش موثری در سلامت بدن ایفا می‌کند و همین مسئله عامل افزایش طول عمر طبیعی و با کیفیت بالا است. در ادامه به بررسی مواردی می‌پردازیم که به حفظ سلامت بدن کمک می‌کند:

پیروی از رژیم غذایی سالم

رژیم غذایی حاوی فیبر، کلسترول را کاهش می‌دهد؛ سطح قند خون را تنظیم می‌کند، سلامت روده‌ها را بهبود می‌بخشد و مانع از پرخوری می‌شود. بعضی منابع غذایی حاوی فیبر شامل میوه‌ها، سبزیجات، غلات سبوس‌دار و حبوبات می‎‌شود.

آب زیاد بنوشید

بزرگسالان علاوه بر نوشیدن چای و قهوه باید در طول یک روز حدود یک لیتر یا بیشتر آب بنوشند. آب بدن انسان را در دمای مناسبی نگه می‌دارد و سموم را از بدن خارج می‌کند، این سموم نتیجه اجتناب‌ناپذیر سوخت‌وساز بدن و محصول زندگی صنعتی است.

سپری کردن زمان بیشتر در معرض نور خورشید

امروزه بیشتر زمان خود را در محیط سربسته سپری می‌کنیم و نبود نور خورشید کافی می‌تواند باعث کمبود ویتامین D شود که خطر بروز مشکلات استخوانی را افزایش می‌دهد. بنابراین توصیه شده است که حداقل ۱۰ تا ۱۵ دقیقه در روز از نور خورشید استفاده کنید.

ورزش کنید

آهسته راه رفتن بهترین و ساده‌ترین روش برای حفظ سلامتی است، یک کیلومتر پیاده‌روی آهسته در روز تاثیر زیادی بر سلامتی دارد. توصیه کلی متخصصان این است که در طول هفته ۱۵۰ دقیقه ورزش کنید. حتی یک تمرین ساده در محل کار نیز در این زمینه تاثیرگذار است.

بهبود کیفیت خواب

زمانی که خواب هستید بدن سلول‌هایی را تولید می‌کند که با عفونت‌ها، التهاب‌ها و استرس مقابله می‌کند. این بدان معنا است که داشتن خواب کم یا با کیفیت پایین، افراد را در معرض ابتلا به بیماری قرار می‌دهد و مدت زمان بهبودی فرد را نیز افزایش می‌دهد.

کد خبر 608119

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.