کاهش قیمت طلا و سکه ادامه دارد؟

یک کارشناس بازار طلا با بیان اینکه تصمیمات سیاسی و اخباری که از آن منتشر می‌شود به همراه ریزش انس جهانی طلا، منجر به کاهش قیمت‌ها در بازار طلا و سکه شده است، گفت: اکنون قیمت طلا و ارز به خوراک خبری برای مردم تبدیل شده و در هر شرایطی، ابتدا این نرخ می‌تواند جامعه را از نظر روانی آماده کند.

عباد محمدولی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درخصوص ریزش‌های اخیر بازار طلا و سکه اظهار کرد: تصمیم‌های سیاسی و اخباری که از آن منتشر می‌شود به همراه ریزش انس جهانی طلا، منجر به کاهش قیمت‌ها در بازار طلا و سکه شده است.

وی افزود: امیدواریم کاهش قیمت‌ها ادامه داشته باشد، همچنین موضوعات سیاسی همچون «برجام» در کلیت اقتصاد تأثیر مثبت بگذارد و تنها شاهد مهار قیمت طلا و سکه نباشیم و قیمت سایر کالاها نیز کاهش یابد. شرایط فعلی مشکل است و مردم برای گذراندن زندگی در شرایط سختی قرار گرفته‌اند.

این کارشناس بازار طلا گفت: اگر با حصول توافق، صادرات نفت رونق بگیرد و درآمدهای نفتی در هزینه‌های عمومی کشور صرف شود، کمی شاهد بهبود وضعیت رفاهی خواهیم بود. امید است این کاهش قیمت‌ها دائمی باشد و در مدت کوتاهی شاهد افزایش مجدد قیمت‌ها نباشیم.

محمدولی اضافه کرد: امید است با اتفاقاتی که در حال رخ دادن است، شاهد کاهش قیمت‌ها در بازار طلا و به ویژه سایر کالاها باشیم. در جامعه ایران اکنون قیمت طلا و ارز به خوراک خبری برای مردم تبدیل شده و در هر شرایطی، ابتدا این نرخ می‌تواند جامعه را از نظر روانی آماده کند.

وی افزود: مهار این نرخ‌ها از نظر روحی و روانی در جامعه تأثیر مثبت داشته است و شرایط را آماده می‌کند تا قیمت سایر کالاها نیز کاهشی شود. امید است در حوزه سیاسی اتفاقی بیفتد که نتایج آن کام مردم را شیرین کند.

کد خبر 598272

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.