کاکائو به کاهش فشار خون کمک می‌کند

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که فلاوانول‌های موجود در کاکائو می‌تواند به کاهش فشار خون کمک می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، عوامل خطر بیماری‌های قلبی‌عروقی مانند فشار خون بالا باید به سرعت مورد توجه قرار بگیرد تا خطر عوارض بعدی کاهش پیدا کند. افراد می‌توانند با داشتن سبک زندگی سالم به پیشگیری از افزایش فشار خون کمک کنند. قلب خون را در سراسر بدن پمپاژ می‌کند و اکسیژن و مواد مغذی مورد نیاز برای عملکرد آن را تأمین می‌کند. محققان همواره در حال بررسی عواملی هستند که بر سلامت قلب و عروق تأثیر می‌گذارد و آن را بهبود می‌بخشد.

گروهی از محققان به منظور بررسی تأثیر کاکائو بر کاهش فشار خون، مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل به این هدف، ۱۱ بزرگسال را مورد ارزیابی قرار دادند؛ این افراد دوزهای متناوب کپسول فلاوانول کاکائو و کپسول دارونما را به مدت هشت روز دریافت کردند. آن‌ها دوز مشخص شده را در همان زمان صبح پس از اندازه‌گیری فشار خون، ضربان قلب و سرعت موج نبض دریافت کردند.

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که فلاوانول‌های موجود در کاکائو می‌تواند به کاهش فشار خون کمک کند. فلاوانول‌های کاکائو ممکن است با کاهش سفتی شریان‌ها، فشار خون را در میان بزرگسالان سالم کاهش می‌دهد، اما فقط زمانی که فشار خون بالا باشد. محققان متوجه شدند که کاکائو در هنگام فشار خون پایین تأثیر کمتری دارد، این اتفاق نشان می‌دهد که این یک مداخله بالقوه ایمن است.

کد خبر 597062

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.