اقامت‌گاه‌های بوم‌گردی زمینه رشد اقتصادی محلی را فراهم می‌کند

اصفهان- ایرنا- مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان گفت: فعالیت اقامت‌گاه‌های بوم‌گردی زمینه رشد و توسعه اقتصادهای محلی را فراهم می کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی‌رضا ایزدی روز پنجشنبه در گردهمایی مدیران اقامتگاه‌های بوم‌گردی استان در کاروان‌سرای صفوی امین آباد شهرضا، اظهار کرد: رشد اقتصادهای محلی در نهایت به رونق اقتصادی و صنعت گردشگری منطقه ای می انجامد.

به گفته وی، اقامتگاه‌های بوم‌گردی به نوعی یکی از فضاهای جدید در تسهیل گردشگری هستند که حتی اقشار متوسط و کم درآمد نیز می توانند از آنها بهره ببرند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان ادامه داد: با جذب گردشگران به مناطق روستایی و اقامت‌گاه‌های بوم‌گردی آنها، روند مهاجرت معکوس به روستاها را شاهد خواهیم بود.

ایزدی افزود: بومگردی‌ها علاوه بر پذیرایی مسافران وگردشگران داخلی و خارجی، به دنبال تاثیرگذاری فرهنگی و معرفی فرهنگ اصیل ایرانی و قومیت های مختلف و متعدد این سرزمین هستند.

وی تصریح کرد: فرصت مغتنمی است تا با بهره‌گیری از افراد توانمند و علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در این حوزه، زمینه رشد صنعت گردشگری و توسعه فضاهای گردشگری استان را فراهم کنیم.

مدیرکل میراث فرهنی و گردشگری استان اصفهان تاکید کرد: نگاه اداره کل میراث نسبت به بوم‌گردی‌ها و سایر بخش‌های فعال در این حوزه حمایتی است و لازمه توسعه زیرساخت‌ها ارائه طرح‌های کاربردی و کارآفرین در این حوزه است.

شهرضا ۱۵۰ اثر تاریخی در حوزه‌های مختلف و بناهای تاریخی گردشگری، مذهبی و تفریحی و آثار ناملموس و ۲۷ مرکز خانه مسافر و اقامتگاه بوم‌گردی و جذب مسافر و توریست و یکی از چهار عصارخانه فعال در سطح کشور با قدمت بیش از ۳۰۰ سال در شهرضا وجود دارد که از سوی شهرداری خریداری شده است.

این خطه دارای کاروانسراهایی بازمانده از سلسله صفویه است، کاروانسراهای تاریخی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری ایران هستند که همواره بسیاری از جهانگردان را به سوی خود جذب می‌کنند؛ کاروانسرای ملک از بناهای تاریخی دوره صفویه در شمال شهرستان شهرضا در جوار آستان مقدس امامزاده شاهرضا در مسیر اصفهان به شیراز بنا شده است که امروزه به عنوان هتل از آن استفاده می‌شود.

کد خبر 577856

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.