کاروانسرای عباسی مرکز گردشگری سمنان می‌شود

رئیس شورای اسلامی شهر سمنان گفت: اقدامات لازم برای تبدیل کاروانسرا به عنوان مرکز فرهنگی و گردشگری در حال انجام است و در زمانی نه چندان دور این بنای تاریخی و بسیار زیبا در اختیار شهروندان و گردشگران قرار خواهد گرفت.

سید مسعود سیادتی در حاشیه افتتاح اولین خانه گردشگری سلامت استان سمنان، در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: آزادسازی کاروانسرای عباسی میدان سعدی سمنان از آرزوهای دیرینه مردم شهر بود است و حدود ۲۰ سال به عنوان درخواست و مطالبات شهروندان به مقامات شهری و استانی و وزارتخانه‌های مربوطه منعکس می‌شد.

وی افزود: شهروندان خواهان آزادسازی این کاروانسرا بودند اما به دلیل کمبود اعتبارات و نداشتن جایگاه برای امور زندان‌ها سالیان سال آزادسازی آن به طول انجامید که در نهایت اقدامات زیربنایی، انتقال، خرید و تملک این کاروانسرا توسط شورا و شهرداری دنبال شد و در جریان سفر رئیس قوه قضائیه با سمنان قطعی شد و احیای بافت تاریخی و حتی آزادسازی این کاروانسرا در دوره پنجم شورای اسلامی شهر سمنان انجام شد.

رئیس شورای اسلامی شهر سمنان تصریح کرد: اقدامات لازم برای تبدیل کاروانسرا به عنوان مرکز فرهنگی و گردشگری در حال انجام است و در زمانی نه چندان دور این بنای تاریخی و بسیار زیبا در اختیار شهروندان و گردشگران قرار خواهد گرفت.

سیادتی خاطرنشان کرد: مطالبات مردم باید به گونه‌ای باشد که با پایان یافتن این دوره از کار شورا و روی کار آمدن شورای ششم، اقدامات شهرداران همچون کار شهردار کنونی سمنان دوباره تکرار شود زیرا این امر می‌تواند اتفاقات خوبی را پیرامون زندگی و شرایط اجتماعی و اقتصادی شهروندان و همچنین رویکردهای نوین گردشگری در شهر رقم بزند.

کد خبر 473636

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.