۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۶
نوزدهم می؛ روز جهانی حسابداری

بسیاری از مردم دنیا حسابداری را حرفه‌ای کسل‌کننده تصور می‌کنند، با این حال وجود آن برای بیشتر کسب‌وکارهای دنیا ضروری است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بدیهی است که بدون وجود افراد حسابدار، مردم حقوق خود را از مراکز کاری دریافت نخواهند کرد و از بدهی‌ها و طلب‌های خود آگاه نخواهند شد. حتی با وجود حسابداران، محاسبه امور مالی در موارد بسیاری با مشکل مواجه می‌شود و تبعات منفی زیادی را به بار می‌آورد. بسیاری از مردم، حسابداری را شغلی بسیار کسل‌کننده تصور می‌کنند و وجود آن را در مراکز کاری، ضروری نمی‌دانند. این در حالی است که حسابدارها مدیریت اعداد را در حرفه خود با تمام جزئیات به دقت و با لذت انجام می‌دهند تا مشکلی در امور مالی محل کار آن‌ها پیش نیاید.

نوزدهم ماه می هر سال، به عنوان روز جهانی حسابداری معرفی شده است؛ با این هدف که همواره بر علاقه‌مندان به این حرفه ضروری در سراسر دنیا افزوده شود.

آنچه که باید در مورد روز جهانی حسابداری بدانید

روز جهانی حسابداری با هدف ترویج این شغل در سراسر جهان شکل گرفت. این روز بهانه‌ای برای ایجاد فرصت تحصیل برای افراد علاقه‌مند به حسابداری به‌شمار می‌رود، ضمن این‌که مدیران شهری را به ایجاد فرصت‌های شغلی برای فارغ‌التحصیلان این رشته سوق می‌دهد. علاوه بر این، مردم در روز جهانی حسابداری نقش متخصصان این حرفه را در پیشرفت مشاغل گرامی می‌دارند و صاحبان مشاغل می‌کوشند زمینه را برای فعالیت بهتر و راحت‌تر این افراد فراهم آورند. حسابدارها نقش بسیار مهمی در تضمین امنیت مالی کمپانی‌های سراسر دنیا ایفا می‌کنند، ضمن این‌که در به‌روزرسانی خدمات حسابداری سهیم هستند.

البته در روز جهانی حسابداری، تنها افراد متخصص در این حرفه مورد تمرکز قرار نمی‌گیرند بلکه زمینه لازم برای آغاز فعالیت افراد علاقه‌مند به حسابداری نیز فراهم می‌آید. فرصت‌های شغلی زیادی در زمینه حسابداری وجود دارد، با این حال افراد در انتخاب محل فعالیت خود باید بسیار محتاط عمل کنند؛ چراکه حسابداری تعهدات مختلفی نظیر تخصص در فناوری اطلاعات، مهارت‌های بین فردی و ارتباطی، توانایی انجام کار گروهی، توانایی مدیریت بحران‌های مالی و مهارت‌های سازمانی، علاقه به تجارت و برخورداری از ذکاوت کافی، توانایی تأمل در مورد حرفه شخصی و پیامدهای احتمالی ناشی از تصمیم‌گیری فردی، وجدان کاری و خودانگیختگی را در بر می‌گیرد.

تاریخچه روز جهانی حسابداری

روز جهانی حسابداری برای اولین بار در سال ۱۹۷۲ توسط جامعه حسابداران رسمی کالیفرنیا، شعبه «سن‌دیگو» به جهان معرفی شد. این روز با هدف کمک به نسل جوان برای گذراندن دوره حسابداری در دانشگاه‌ها شکل گرفت و در سال ۱۹۷۶ سایر نهادها نیز برای جشن گرفتن و اختصاص یک روز تعطیل به این مناسبت دعوت شدند.

امروزه مؤسسه آموزش حسابداری، برگزاری روز جهانی حسابداری را به عهده دارد و در آن روز به ارائه فرصت‌های بی‌شماری برای حسابدارها می‌پردازد، ضمن این‌که امکان آموزش این حرفه را برای عموم علاقه‌مندان فراهم می‌آورد. علاوه بر این، مؤسسه آموزش حسابداری در تأمین بودجه لازم برای دانشگاه‌های برتر و کمک به آن‌ها در جذب دانشجویان حسابداری فعالیت می‌کند تا به ترویج هرچه بیشتر این حرفه در سراسر جهان بپردازد.

چگونه می‌توان روز جهانی حسابداری را جشن گرفت؟

بسیاری از نهادهای حسابداری در روز جهانی حسابداری رویدادهای مختلفی برگزار می‌کنند که مردم می‌توانند برای افزایش دانش خود از این حرفه، در آن‌ها شرکت کنند. حضور مردم در این رویدادها باعث رویارویی آن‌ها با متخصصان حسابداری می‌شود و می‌تواند به افزایش تعامل میان آن‌ها منجر شود که این امر به سهم خود در کارآفرینی برای آن‌ها نقش مهمی ایفا خواهد کرد.

در این روز، افراد علاقه‌مند به بازاریابی اینترنتی نیز می‌توانند مهارت‌های خود را در این زمینه افزایش دهند و به برقراری ارتباط با حسابدارهای معروف نیز بپردازند. در این راستا، اقدامات متعددی می‌تواند اثربخش باشد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به ایجاد کارت‌های تجاری حرفه‌ای، بهبود دانش فردی در زمینه صنعت حسابداری و تمرین تعریف کمپانی محل فعالیت در تنها یک جمله اشاره کرد.

کد خبر 576077

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.