مهم‌ترین فستیوال‌های جهانی در آوریل

فستیوال‌های متعددی هر ساله در ماه آوریل در نقاط مختلف دنیا برگزار می‌شود و جمعیت پرشماری از گردشگران را به کشور میزبان می‌کشاند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، ماه آوریل در اغلب نقاط دنیا، به عنوان ماه آغاز فستیوال‌های جهانی شناخته شده است؛ چرا که رویدادهای زیادی در آن برگزار می‌شود. از آن‌جا که آب‌وهوای بهاری در این ماه مطلوب است، بیشتر رویدادهای فرهنگی و جشنواره‌ها در فضاهای بیرونی برگزار می‌شود و در نتیجه، طی دوران کرونا نیز، حضور در آن‌ها بیم زیادی از مبتلا شدن به بیماری را در پی ندارد.

به همین دلیل، تصور می‌شود که رویدادهای این ماه و دو ماه آینده، در مقایسه با سایر ماه‌های سال، بیشترین گردشگر را به سمت کشورهای میزبان جذب کند. در ادامه به معرفی بعضی از مهم‌ترین فستیوال‌های ماه جاری می‌پردازیم.

سونگ‌کران، تایلند

سونگ‌کران از جشن‌های ملی کشور تایلند به‌شمار می‌رود که البته در بعضی از نقاط دیگر جنوب شرق آسیا نیز برگزار می‌شود. این جشن بزرگ که در آغاز سال جدید و از سیزدهم آوریل به مدت سه روز برگزار می‌شود، در میان مردم تایلند به جشن آب نیز شهرت دارد. البته تعطیلات سال نو به مدت یک هفته طول می‌کشد تا مردم بتوانند در بزرگ‌ترین نبرد آبی جهان حضور پیدا کنند.

آوریل گرم‌ترین ماه در تایلند به‌شمار می‌رود و به همین دلیل، غوطه‌ور شدن مردم در آب حس بسیار خوشایندی به آنان می‌بخشد. طی این جشنواره، همه افراد حاضر به طور کامل در آب غوطه‌ور می‌شوند، به طوری که حتی یک نقطه از بدن و لباس آن‌ها خشک باقی نمی‌ماند.

روز زمین

روز زمین، که هر ساله در ماه آوریل برگزار می‌شود، روزی برای افزایش آگاهی و قدردانی نسبت به طبیعت و محیط زیست کره خاکی به‌شمار می‌رود. در این روز، اغلب نقاط دنیا میزبان فستیوال‌های متعددی است که همگی با محوریت طبیعت برگزار می‌شود و پیام کاهش کربن و سایر گازهای آلاینده بر محیط زیست کره خاکی را در پی دارد.

AfrikaBurn، آفریقای جنوبی

فستیوال مرد سوزان، عجیب‌ترین جشنواره سالانه آمریکا به‌شمار می‌رود که در ایالت نوادا برگزار می‌شود. جشنواره AfrikaBurn، نسخه مشابهی از فستیوال مرد سوزان آمریکا محسوب می‌شود که محوریت آن بر تمام شرکت‌کنندگان متمرکز می‌شود. در واقع، تمام افراد علاقه‌مند در این فستیوال گرد هم می‌آیند تا شهری از هنر، موسیقی، تئاتر و آئین آفریقایی به وجود آورند. افراد حاضر در فستیوال هر یک باید به نوعی، یک اثر هنری یا رویداد خلق کنند و از این طریق، مخاطبان را به تماشا دعوت کنند. این رویدادها، همانند رویدادهای مرد سوزان آمریکا، در یک بیابان برگزار می‌شود و در نهایت، تمام آثار هنری در میان آتش می‌سوزد.

فستیوال بمباران برفی، اتریش و کانادا

بمباران برفی یکی از محبوب‌ترین فستیوال‌های موسیقی اروپا به حساب می‌آید که اغلب در کشورهای کانادا و اتریش به میزبانی شهرهای مایرهوفمن (اتریش) و سان پیکس (کانادا) برگزار می‌شود. جشنواره بمباران برفی در مایر هوفمن، در یک پیست اسکی بسیار عظیم برپا می‌شود که در آن، مردم شاهد بزرگ‌ترین رویداد برفی جهان هستند.

هنرمندان بزرگی از اغلب نقاط دنیا در این جشنواره گرد هم می‌آیند تا آثار هنری برفی متعددی مانند خانه اسکیموها ایجاد کنند و همچنین به برگزاری رویدادهای یخی متنوع و دعوت مردم به انجام آن‌ها بپردازند.

جشنواره کواچلا در ایالت کالیفرنیای آمریکا

جشنواره موسیقی و هنر دره کواچلا یکی از بزرگ‌ترین و محبوب‌ترین جشنواره‌های موسیقی سراسر آمریکا است که هر ساله در امپایر پولو کلاب در این دیو، کالیفرنیا و در دره کواچلا در صحرای کلرادو برگزار می‌شود. تاریخچه برگزاری این رویداد فرهنگی به سال ۱۹۹۹ برمی‌گردد، یعنی زمانی که خوانندگانی نظیر استیون پتریک موریسی، بک هانسن و گروه‌های موسیقی مختلفی مانند کمیکال برادرز، تول و ریج اگنستد ماشین به اجرای موسیقی و خوانندگی در دره پرداختند.

از آن زمان به بعد، هر ساله در ماه آوریل، جشنواره کواچلا طرفداران بیشتری را به سمت خود فرا می‌خواند، به طوری که در سال گذشته، بیش از ۲۵۰ هزار نفر در آن حضور پیدا کردند.

روز پادشاه، هلند

مردم هلند هر ساله در بیست‌وهفتم ماه آوریل یک تعطیلی رسمی تحت عنوان روز پادشاه را گرد هم جشن می‌گیرند که البته اگر روز بیست‌وهفتم، یکشنبه باشد، جشن در روز قبل از آن برگزار می‌شود. در این روز، تولد پادشاه الکساندر جشن گرفته می‌شود و مردم با گرد هم آمدن، اتحاد و همبستگی خود را اعلام می‌کنند.

روز پادشاه از آوریل سال ۱۹۸۵ در هلند برگزار شده است و هر ساله با رویدادهای جالب خود، مخاطبان بیشتری را از سراسر جهان به سمت خود دعوت کرده است.

جالب است بدانید که در روز پادشاه هلند، مردم وسیله‌های دست دوم اما قابل استفاده خود را با قیمت بسیار مناسب به فروش می‌گذارند تا افراد نیازمند از آن‌ها بهره‌مند شوند.

کد خبر 567700

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.