۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۷
ورود به ونیز پولی می‌شود!

پس از تعطیلات آخر هفته عید پاک که حدود ۴۰۰ هزار گردشگر از ونیز بازدید کردند، دولت محلی اعلام کرد که از تابستان امسال، سیستم رزرو جدیدی را برای بازدیدکنندگان پیاده‌سازی خواهد کرد؛ این بدان معناست که هرکسی که شهروند ونیز نباشد، برای رزرو مکان و گردش در مرکز شهر باید از قبل رزرو آنلاین انجام دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، لوئیجی بروگنارو، شهردار با اشاره به ورود تعداد بسیار زیاد توریست در آخر هفته عید پاک، گفت: "رزرو کردن، اقدام درستی است و امروز بسیاری اهمیت آن را درک کرده‌اند.» ایده شهردار این است که ظرف چند ماه آینده، یک پلتفرم رایانه‌ای ایجاد شود که نام افرادی را که قصد ورود به ونیز دارند، از جمله کسانی که از منطقه اطراف ونتو هستند، ثبت شود.

ورود به ونیز پولی می‌شود!

شهردار اضافه کرد که ونیز "اولین شهری در جهان" خواهد بود که این آزمایش دشوار را انجام می‌دهد. گردشگرانی که قصد دارند شب را در ونیز بگذرانند، برای ورود به این شهر کانالی نیازی به رزرو قبلی ندارند. در واقع، مقامات به این استراتژی به عنوان راهی برای مقابله با پدیده‌ای که به عنوان «گردشگری هیت اند ران» شناخته می‌شود، متوسل شده‌اند. در این نوع گردشگری، مسافر تنها به مدت چند ساعت وارد یک منطقه می‌شود و همین ورود چندساعتی و به تعداد زیاد می‌تواند آسیب‌های بسیاری را به آثار تاریخی وارد کند و تردد در شهر را با مشکلات بسیاری مواجه کند.

مقامات شهرداری مدت‌هاست برای ایجاد تعادل بین صنعت گردشگری شلوغ ونیز و محیط تالاب آن تلاش می‌کنند. هدف این طرح جدید، شمارش تعداد افراد در مرکز شهر در همه زمان‌ها خواهد بود. شمارش از طریق دروازه‌های میله‌ای در نقاط ورودی، مانند ایستگاه قطار یا میدان سنت مارک، انجام می‌شود.

ورود به ونیز پولی می‌شود!

در مورد هزینه ورودی پیشنهادی، که خود موضوع بحث و مناقشه بوده است، به نظر می‌رسد که هنوز همه چیز نهایی نشده است. اکنون، شورای شهر گفته است که قصد دارد در سال ۲۰۲۳ هزینه ورودی را وضع کند. میزان هزینه از نرخ استاندارد روزانه ۳ یورو تا ۶ یورو در روزهای شلوغ تغییر می‌کند و در اوج تابستان به ۱۰ یورو افزایش می‌یابد.

کد خبر 570310

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.