۲۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۸
ترویج گردشگری پایدار در ایرلند

مدیران ایرلند از راه‌های آبی برای ترویج گردشگری پایدار بهره می‌گیرند؛ راه‌های آبی به تلفیق بسترهای آبی دریاها، رودخانه‌ها و سواحل با زیرساخت‌های مناسب گردشگری اشاره دارد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، ایرلندشمالی از راه‌های آبی پرشماری برخوردار است که می‌تواند به عنوان جاذبه‌های گردشگری ارزشمندی عمل کند. این مسیرها، دریاها، رودخانه‌ها، کانال‌ها و سواحل متعددی را به هم پیوند می‌دهد؛ ضمن این‌که به مکان‌های تفریحی متعددی نیز راه پیدا می‌کند. وزیر گردشگری کشور در نظر دارد از این فضاهای آبی برای بهبود وضعیت گردشگری بهره گیرد و اقتصاد رکود یافته آن را تا حد زیادی رونق ببخشد.

راه‌های آبی ایرلند، محیط‌هایی بسیار شگفت‌انگیز برای پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری، شنا و قایق‌سواری فراهم می‌آورد که جذابیت آن‌ها کمتر از مسیرهای سبز کشور نیست. در مسیرهای سبز ایرلند، زیرساخت‌ها و فضاهای مرده شهر را پوشش‌های سبز فرا می‌گیرد و به عابران پیاده و دوچرخه‌سواران، امکان تردد در مسیرهایی زیبا را می‌دهد.

افزایش تقاضای مردم برای گسترش زیرساخت‌های شهری

گزارش‌ها حاکی است که شهروندان و گردشگران ایرلند به حضور در فعالیت‌های بیرون از منزل علاقه زیادی دارند و در واقع حدود ۷۳ درصد از سرگرمی‌های آن‌ها نظیر پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری و کوهنوردی در فضاهای بیرونی انجام می‌شود. استفاده از راه‌های آبی سراسر کشور می‌تواند به خوبی تمام پاسخ‌گوی این تقاضاها باشد که به طور روزانه نیز در حال افزایش است.

توسعه راه‌های آبی می‌تواند مناطق روستایی و شهری را نیز با هم پیوند دهد و به افزایش ارتباط میان ساکنان هر دو منطقه کمک کند و در نهایت، در ترویج همزمان سنت‌های مدرن و قدیمی میان آنان نقش مهمی ایفا کند.

تاکنون سه راه آبی در سراسر ایرلند موفق به دریافت گواهی کیفیت شده و تجربه لحظاتی شیرین و ایمن در آن‌ها برای گردشگران مورد تأیید قرار گرفته است. دولت ایرلند در نظر دارد به زودی مسیرهای آبی بیشتری را در سراسر کشور بهبود ببخشد تا از این طریق به رونق گردشگری نیز کمک زیادی کند.

بدیهی است که سفر از طریق آب‌های یک سرزمین، در افزایش آگاهی مردم از طبیعت نقش مهمی ایفا می‌کند و می‌تواند در رونق گردشگری پایدار نیز سهیم باشد.

کد خبر 568133

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.