مواد غذایی که باعث بهبود سیستم ایمنی بدن می‌شود

خرما، آجیل، سیب‌زمینی شیرین، ارزن، شکر زرد، سبزیجات چلیپایی و سبزیجات ریشه‌ای به بهبود سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، با افزایش تعداد مبتلایان به بیماری کووید -۱۹ تقویت سیستم ایمنی به منظور پیشگیری از بروز این بیماری بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است. سبک زندگی سالم و پیروی از رژیم غذایی متعادل، مهم‌ترین عامل در زمینه بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن افراد است. در ادامه به بررسی تعدادی از مواد غذایی می‌پردازیم که باعث تقویت سیستم ایمنی می‌شود و از افراد در برابر هرگونه عفونت محافظت می‌کند:

خرما

خرما سرشار از ویتامین، مواد معدنی و فیبر است. می‌توان از این ماده غذایی به عنوان شیرین کننده طبیعی در دسرها و شیر استفاده کرد. خرما برای دندان‌ها و استخوان نیز مفید است و مصرف آن به افراد مبتلا به آرتریت توصیه می‌شود.

آجیل

آجیل حاوی مقدار زیادی اسیدهای چرب امگا سه و آنتی‌اکسیدان است؛ ویتامین E و منیزیم موجود در آن نیز به کاهش التهاب و سطح قند خون کمک می‌کند. آجیل یک ماده غذایی عالی برای بهبود سیستم ایمنی بدن است و می‌توان از آن به عنوان یک میان وعده سالم استفاده کرد.

سیب زمینی شیرین

سیب زمینی شیرین یک میان وعده عالی در فصل زمستان است که سرشار از فیبر، ویتامین A و پتاسیم است؛ بنابراین التهاب بدن را کاهش می‌دهد و به بهبود سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند؛ در این صورت خطر ابتلاء به بسیاری از بیماری‌ها و عفونت‌ها را کاهش می‌دهد.

ارزن

مصرف ارزن در فصل زمستان به گرم نگه داشتن بدن کمک بسیاری می‌کند؛ این ماده غذایی سرشار از فیبر است، به بهبود هضم غذا کمک می‌کند و مشکلات روحی روانی مانند اضطراب و افسردگی را بهبود می‌بخشد. به طور کلی مصرف ارزن به بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن کمک شایانی می‌کند.

شکر زرد

شکر زرد سرشار از آهن است و برای افرادی که از کم خونی رنج می‌برند بسیار مناسب است و به عنوان یک پاک کننده قوی ریه عمل می‌کند. مصرف آن برای افرادی که در مناطق آلوده با سطح بالای آلاینده‌ها زندگی می‌کنند توصیه می‌شود.

سبزیجات چلیپایی

سبزیجات چلیپایی مانند کلم بروکلی، گل‌کلم و کلم قمری به بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن کمک شایانی می‌کند. این مواد غذایی سرشار از فیبر، مواد معدنی و ویتامین‌ها است که برای بدن بسیار مفید است و خطر بروز بسیاری از بیماری‌ها را کاهش می‌دهد.

سبزیجات ریشه‌ای

سبزیجات ریشه‌ای مانند هویج، شلغم و چغندر سرشار از منگنز، بتاکاروتن و پتاسیم هستند و از بدن افراد در برابر هرگونه بیماری محافظت می‌کند. برای نمونه، هویج منبع عالی ویتامین A است که برای سلامت مو و پوست بسیار مفید است.

کد خبر 553093

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.