بهترین راهکارهای از بین بردن لک صورت چیست؟

نقش استرس در آسیب رسانی به پوست، تأثیر نوشیدن قهوه برای پوست، ۱۲ دمنوش برای درخشندگی پوست، راه‌حل‌های داشتن پوستی شاداب و سالم، دلایل اصلی ایجاد لک در صورت، چای‌های مناسب برای جوانسازی پوست، راه‌های از بین بردن لک صورت و ۱۳ ماده غذایی مضر برای پوست را در بسته خبری سلامت ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تغذیه سالم عامل جوان کننده پوست و طول عمر و سلامتی می‌باشد. پس اگر علاقه دارید زیاد عمر کنید و چهره‌ای جذاب و پوستی زیبا داشته باشید رژیم غذایی مناسبی را انتخاب کنید.

بیشتر محصولات سلامتی قابلیت مقابله با استرس آسیب‌های پوستی رادارند هر بخشی از بدن نیازمند مراقبت خاص خودش است همان طور که سلامت قلب و کلیه اهمیت دارد پوست هم به عنوان بزرگترین عضو بدن نیازمند توجه ویژه است. ورزش، خواب کافی، تغذیه سالم جز مواردی هستند که علاوه بر تناسب اندام، تنظیم فشارخون، دفع سموم و کاهش بیماری باعث داشتن پوستی شاداب می‌شود.

دلایل اصلی ایجاد لک در صورت

دلیل اصلی ایجاد لک در صورت، تولید زیاد چربی در پوست است. پس از ترکیدن آکنه و از بین رفتن جوش، جای آن‌ها به‌صورت لک روی صورت باقی می‌ماند، مسدود شدن منافذ پوست با سلول‌های مرده و چربی زیاد، منجر به آکنه و سپس لک در صورت می‌شود. اگر تجمع چربی و مسدود شدن منافذ در لایه‌های بالایی اپیدرم اتفاق بیفتد، جوش‌های سرسیاه در پوست ظاهر می‌شوند؛ اما در صورتی که تجمع سلول‌های مرده و چربی در لایه‌های داخلی پوست رخ دهد، آکنه در پوست ظاهر می‌شود.

عوامل متعددی در ایجاد جوش و آکنه در صورت مؤثر هستند، ژنتیک فرد، تغییرات هورمونی، استرس و فشارهای روحی و روانی، تغذیه و عفونت‌ها مهم‌ترین عوامل مؤثر در این زمینه است.

راه‌های از بین بردن لک صورت

راهکارهایی برای از بین لک‌های صورت وجود دارد که عبارتند از:

-آب گوجه فرنگی

- ژل آلوئه‌ورا

- استفاده از سفیده تخم مرغ

- استفاده از عسل

- استفاده از لیمو

- بخور دادن صورت

- سرکه سیب

- کمپرس سرد

- کمپرس گرم

- استفاده از خیار

چای‌های مناسب برای جوانسازی پوست

در حالت کلی انواع و اقسام چای‌هایی وجود دارند که برای جوان سازی و شادابی پوست شما بسیار کاربردی و تأثیرگذار هستند قبل از هر چیزی ما برای شما کاربران زیبایی پسند پوست‌ها را دسته بندی کرده و به شما می‌گوئیم که چند نوع پوست وجود دارد و چه نوع چای‌هایی برای این نوع پوست‌ها مؤثر است و در نهایت به تشریح بعضی از آنها می‌پردازیم تا آگاهانه با گزینه مناسب‌تری پوست صورت خود را درمان کنید.

بهترین راهکارهای از بین بردن لک صورت چیست؟

مناسب‌ترین چای برای پوست‌های خشک:

پوست شما هر آنچه در درون اندام‌های بدن‌تان اتفاق می‌افتد نشانه‌هایی بروز می‌دهد چنانچه پوست خشکی دارید می‌توانید از گیاهان آبدار و باطراوت مانند یونجه، گل رز، گل ختمی، گزنه، بابونه، گل گاوزبان، گل شاه پسند و همچنین جنسینگ هندی استفاده کنید.

مناسب‌ترین چای برای پوست‌های چرب:

چنانچه پوست چربی دارید بایستی از آن دسته گیاهانی برای پوست خود استفاده کنید که نقشی در متعادل سازی پوست دارند گیاهان خنک و پاکسازی کننده مانند بومادران، چای ترش، بادرنجبوبه، شقایق، شقایق، ریشه بابا آدم و برگ چای مناسب‌ترین گزینه برای پوست‌های چرب می‌باشند.

مناسب‌ترین چای برای پوست‌های ترکیبی:

یکی از مشکل‌ترین کارهایی که برای حفظ سلامتی پوست به شمار می‌رود متعادل سازی پوست‌های مختلط است و شما باید تمرکزتان روی مواردی باشد که از طریق تغذیه مناسب به متعادل سازی پوست منجر می‌شود برای این نوع پوست‌ها گیاهانی همچون برگ گزنه، بابونه و ریشه قاصدک کمک کننده هستند.

۱۲ دمنوش که پوست را درخشان می‌کنند

- چای دمنوش بابونه

- چای دمنوش گل یاس

- چای سبز

- چای ریبوس

- چای سیاه

- چای قاصدک

- چای دمنوش زنجبیل

- چای نعناع

- چای سفید

- چای اولونگ

- چای دمنوش کامبوچا

- چای دمنوش ماچا

آیا نوشیدن قهوه برای پوست مضر است؟

متخصصان تاکید دارند تاثیرپذیری پوست‌های مختلف متفاوت است در نتیجه چگونگی تأثیر کافئین بر پوست بسیار گسترده خواهد بود.

مقادیر زیاد کافئین باعث افزایش کورتیزول که هورمون استرس شناخته می‌شود خواهد شد، که این موضوع می‌تواند باعث افزایش آکنه و سایر شرایط پوستی مانند پسوریازیس و اگزما شود.

از سوی دیگر بر اساس برخی تحقیقات، آنتی اکسیدان‌های موجود در قهوه اثر فوق العاده‌ای بر روی سلامت پوست دارد و با پیری زودرس پوست که بر اثر آلودگی، گرما و نور ایجاد می‌شود مبارزه می‌کند.

قهوه دارای خاصیت ضد تورم و التهاب است و به عنوان اسکراب بدن استفاده می‌شود و پوست را روشن می‌کند. مصرف متعادل قهوه سبب سفت شدن پوست و جلوگیری از چین و چروک و افتادگی آن می‌شود.

همچنین قهوه برای رفع سلولیت و کاهش دانه‌های رنگی روی پوست مفید است، اما از سوی دیگر شیر و قندی که به صورت متداول برای نوشیدن قهوه استفاده می‌کنیم نیز عاملی برای بروز آکنه و اگزما هستند.

اما به طور کلی قهوه تأثیر بدی بر پوست ندارد بلکه باعث کاهش سلولیت نیز می‌شود و پیری پوست را کاهش می‌دهد. همچنین قهوه می‌تواند از ابتلاء به سرطان پوست نیز جلوگیری کند، در نتیجه نمی‌توان تأثیر قهوه را برای همه‌ی پوست‌ها منفی دانست و به طور حتم تاکید کرد که قهوه برای پوست بد است.

۱۳ ماده غذایی مضر برای پوست

رژیم غذایی نامناسب و استفاده برخی از مواد غذایی برای سلامتی و شادابی پوست مضر است و باعث ایجاد جوش، چین و چروک، تغییر و خشکی پوست می‌شوند. در این مقاله لیستی از غذاهایی که برای سلامت پوست مضر هستند را معرفی می‌کنیم، ۱۴ ماده غذایی مضر برای پوست عبارتند از:

نمک زیاد: مصرف بیش از حد نمک باعث پف کردن صورت می‌شود و برای زیبایی پوست بسیار مضر است.

قند زیاد: مصرف بی رویه قند باعث تیرگی رنگ صورت و دور چشم و چین و همچنین باعث ایجاد چین و چروک روی پیشانی می‌شود.

کافئین زیاد: مصرف بیش از اندازه حد کافئین باعث آزاد شدن آدرنالین می‌شود. آدرنالین نیز سبب ایجاد استرس و کم خوابی می‌شود که این مساله می‌تواند برای سلامت پوست مضر باشد.

بهترین راهکارهای از بین بردن لک صورت چیست؟

نوشیدنی‌های گازدار: نوشابه‌های گازدار به علت دارا بودن قند و شکر و همچنین اسیدهای مضر برای بدن و سلامتی پوست مضر هستند.

آب میوه صنعتی: آب میوه‌های صنعتی حاوی قند زیادی هستند. این قند موجب شکسته شدن کلاژن پوست شده و آن را زبر و خشک می‌کند

شیر و محصولات لبنی: شیر گاو سطح انسولین را افزایش می‌دهد و باعث بالا رفتن میزان هورمون کورتیزول (هورمون استرس) می‌شود. این موضوع افزایش تولید سبوم (چربی) را به دنبال دارد. سایر محصولات لبنی مانند بستنی، پنیر و ماست هم اثرات منفی مشابهی روی پوست دارند.

برنج: برنج نیز حاوی مقدار زیادی گلیسمی است که رطوبت و گردش آب در پوست بیرونی را متوقف می‌کند و باعث خشکی پوست و ظهور پیری زودرس می‌شود.

غذاهای تند: مصرف غذاهای تند موجب ایجاد آکنه می‌شود بنابراین برای داشتن پوستی شاداب باید از خوردن این غذاها اجتناب کنید.

فست فودها: آکنه به شدت با خوردن غذاهای سرشار از کالری، چربی و کربوهیدرات تصفیه شده در ارتباط است. با خوردن فست فود نه تنها زیبایی و جوانی پوست‌تان را از دست می‌دهید بلکه سلامتی بدنتان هم به خطر می‌افتد.

غذاهای سرخ شده: غذاهای چرب و سرخ شده به دلیل دارا بودن اسیدهای چرب با تجمع چربی در بدن شادابی و سلامت پوست را مختل می‌کنند بنابراین اگر می‌خواهید پوستی جوان و سالم داشته باشید باید از خوردن غذاهای سرخ شده و سیب زمینی سرخ شده دوری کنید.

گوشت قرمز: گوشت قرمز هرچند مقادیر زیادی از ویتامین‌ها و مواد معدنی مانند پروتئین دارد اما برخی از قسمت‌های آن مانند قسمت‌های پرچرب می‌تواند تأثیرات منفی برای پوست بگذارند.

گوشت‌های فرآوری شده: این گوشت‌ها عموماً حاوی سدیم فراوانی هستند که مصرف آنها باعث می‌شود تا صورت پف کند. همچنین این گوشت‌ها حاوی نیتریت هم هستند. نیتریت سبب آسیب دیدن کلاژنپوست می‌شود.

مواد غذایی و خوراکی فرآوری شده: خوراکی‌های فرآورده‌ای مانند کیک، کلوچه، پفک و چیپس برخلاف طعم خوب و لذت بخش شأن مضرات زیادی برای پوست بدن و صورت دارند.

کد خبر 527639

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.