معجزه درمانی ادویه‌ها چیست؟

خواص زردچوبه برای پوست، فلفل قرمز و خاصیت ضد سرطانی، پیشگیری از مشکلات گوارشی با هل سبز، فواید زنجبیل و عسل، زیره منبع غنی آهن، فلفل سیاه حاوی ویتامین زیاد و هفت خاصیت شگفت انگیز دارچین را در بسته خبری سلامت ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قرن‌های زیادی است که سبزیجات و ادویه‌ها همراه همیشگی انسان‌ها در سفره‌های غذا و طعم دهنده خوراک آنها بوده و هنوز هم جزو مهمی از طبخ غذا و خوراک ما هستند، ادویه‌های خوراکی با عطر و رنگ‌های مختلف و خواص دارویی بی نظیر خود، چاشنی و طعم دهنده‌ای عالی برای خوش طعم کردن غذا بوده اند.

رایحه و مزه بی نظیر انواع ادویه، همراه با خاصیت و فواید منحصر به فرد، مردم بومی هر منطقه رو واداشته، بر اساس شرایط جغرافیایی، اقلیمی، طبیعت و مزاج بدن ساکنین منطقه، ترکیب مخصوصی از ادویه جات رو در تهیه خوراک خود استفاده بکنند. برخی از انواع ادویه، در پخت و تهیه اکثر غذاها به کار می‌روند و شاید بسیاری از افراد بدون آنکه متوجه باشند، همه روزه از خواص این ادویه‌ها بهره مند می‌شوند.

خواص زردچوبه برای پوست

زردچوبه برای پوست بسیار زیاد است. این ادویه خوشرنگ هم از جنبه درمانی و هم از جنبه زیبایی پوست دارای اهمیت است. و می‌توان آن را به روش‌های مختلفی مصرف کرد. مثلاً استفاده از آن به عنوان یک ادویه خوش عطر در غذاها یا این که آن را به طور مستقیم روی پوست بدن و صورت مالید و از فواید بی نظیر آن بهره برد.

معجزه درمانی ادویه‌ها چیست؟

زردچوبه دارای مقادیر زیاد کورکومین است که این ماده خاصیت ضدالتهابی و آنتی اکسیدانی بالایی دارد و رنگ زرد آن به دلیل وجود این ماده است، کورکومین باعث کاهش آثار پیری می‌شود. قرن‌ها h ست از زردچوبه به عنوان عاملی جهت مراقبت از پوست استفاده می‌شود. زردچوبه به خاطر داشتن ترکیب فعال کورکومین خاصیت آنتی باکتریال، آنتی اکسیدانی، ضد التهاب و ضدعفونی کنندگی دارد.

پیشگیری از مشکلات گوارشی با هل سبز

پیشگیری از مشکلات گوارشی، کاهش خطر ابتلاء به سرطان، حفظ سلامت دهان و دندان، افزایش اشتها، کاهش فشار خون، درمان گلو درد، کمک به سلامت پوست و مو، درمان دیابت، رفع سکسکه و پیشگیری از لخته شدن خون از جمله خواص هل سبز است.

هل دارای خاصیت ضد التهابی و آنتی اکسیدانی می‌باشد، که مصرف هل موجب افزایش سوخت و ساز بدن و در نتیجه هضم بهتر غذا می‌شود و با افزایش ترشح اسید صفرای از ابتلاء به برخی مشکلات سیستم گوارش نظیر رفلاکس معده، اسهال، سوزش سر دل پیشگیری می‌کند.

حفظ سلامت دهان و دندان، کاهش خطر ابتلاء به سرطان، کاهش فشار خون، افزایش اشتها، درمان گلو درد و کمک به سلامت پوست و مو از دیگر خواص درمانی هل سبز است.

فواید زنجبیل و عسل

خواص زنجبیل و عسل در کنار هم تأثیر زیادی در تقویت سیستم ایمنی بدن دارد، به همین دلیل از این دو به عنوان ماده شفابخش یاد می‌کنند. خواص عسل و زنجبیل باعث انرژی بسیاری در بدن می‌گردد. اگر با خواص عسل آشنایی داشته باشید، متوجه خواص زیاد این خوراکی در زمینه تولید انرژی و دفع سموم می‌شوید.

عوارض داروهای شیمیایی باعث شده تا افراد برای دوری از بیماری به سمت طب سنتی بروند و با مصرف مکرر و منظم، نتیجه لازم را از آن دریافت کنند. خواص ترکیب زنجبیل و عسل باعث شده که از این ترکیب، نوشیدنی‌های خوشمزه ای تهیه شود.

ترکیب زنجبیل و عسل در درمان‌های طبیعی بی نظیر است و در کوتاه‌ترین زمان ممکن نتیجه بخش خواهد بود، بیشتر مردم از خواص زنجبیل به عنوان دارو استفاده می‌کنند، عسل و زنجبیل از نظر طبع گرم هستند. به همین خاطر مصرف آنها در فصول سرد بیشتر توصیه می‌شود.

زیره منبع غنی آهن

زیره برای گوارش و اختلالات مرتبط با آن فوق العاده عالی می‌باشد. عطر عالی زیره که از ترکیبات آلی معطر به نام کومینالدئید می‌آید. غدد بزاقی موجود در دهان ما را فعال می‌سازد که هضم اولیه غذا را آسان می‌سازد T زیره به دلیل دارا بودن محتوی منیزیم و سدیم، زیره عمل هضم را بهبود می‌دهد و به تسکین معده درد شما وقتی با آب گرم خورده می‌شود کمک می‌کند.

زیره غنی از آهن است که مؤلفه ای کلیدی برای حفظ سلامت سیستم ایمنی بدن، تولید انرژی و حفظ سوخت و ساز بدن می‌باشد. کودکان، زنان که در طول دوره قاعدگی خود هستند، نوجوانان و زنانی که حامله هستند یا تحت مراقبت هستند به مصرف آهن بیشتر نیاز دارند و زیره منبع عالی برای به دست آوردن آهن است.

معجزه درمانی ادویه‌ها چیست؟

فلفل قرمز و خاصیت ضد سرطانی

فلفل قرمز خواص دارویی فراوانی دارد و به همین دلیل استفاده از این ادویه در بسیاری از غذاها رواج پیدا کرده است، فلفل قرمز که طعم تندی دارد می‌تواند کمک بزرگی در کاهش وزن داشته باشد. نوعی عصاره که از فلفل قرمز گرفته می‌شود در درمان بسیاری از امراض پوستی مانند رفع لک و انواع کک و مک و همچنین رفع التهاب پوست مؤثر است.

فلفل تند یا قرمز علاوه بر داشتن خاصیت ضد سرطانی به میزان چشم گیری حاوی فیبر است که در حفظ سلامت بدن مؤثر است. انواع فلفل ماننند فلفل سیاه حاوی ترکیباتی هستند که تحقیقات نشان داده است دمای بدن را به میزان چشم گیری بالا می‌برند و مصرف اکسیژن را بعد از ۲۰ دقیقه خوردن فلفل قرمز به حداکثر می‌رساند. این عامل باعث می‌شود تا بدن کالری بیشتری بسوزاند و در نتیجه کاهش وزن خوبی را به همراه خواهد داشت.

فلفل سیاه حاوی ویتامین زیاد

فلفل سیاه ادویه‌ای است که دارای مواد معدنی و ویتامین‌های بی شماری است از این رو در درمان بیماری‌های زیادی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در ۶ گرم از این ادویه ۱۵.۹ کالری، ۴ گرم کربوهیدرات وجود دارد و این ادویه عاری از هرگونه چربی و کلسترول است. فلفل سیاه دارای ویتامین C و ۳% کلسیم، ۱۰% آهن و ۰.۷ گرم پروتئین است.

فواید سلامتی فلفل سیاه شامل درمان ناراحتی‌های دستگاه تنفسی، سرماخوردگی، سرفه، یبوست، سو هاضمه، کم خونی، ناتوانی جنسی، کشیدگی عضلانی، ناراحتی‌های دندان، چرک دندان، اسهال و ناراحتی‌های قلبی است.

هفت خاصیت شگفت انگیز دارچین

دارچین در اروپای قرون وسطی ادویه‌ای لوکس به شمار می‌رفت. عرب‌ها این ادویه را از مسیرهای دشوار می‌رسانند و تنها ثروتمندان استطاعت خریدش را داشتند. امروزه دارچین را در تقریباً هر آشپزخانه‌ای می‌توان پیدا کرد. اما این ادویه تنها یک افزودنی خوش طعم برای کیک‌ها و شیرینی‌های ما نیست و می‌تواند به شما پوستی بی نقص دهد و سلامت تان را بهبود
دهد.

۱ - ممکن است جوش را کمتر کند

دارچین خواص ضد میکروبی دارد که برای درمان جوش مفید است. این ادویه می‌تواند باکتری‌ها و قارچ‌هایی که عامل جوش هستند را از بین ببرد. این ادویه منبع بسیار خوب آنتی اکسیدان‌های قدرتمندی هم هست که از بدن در برابر آسیب ناشی از رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کنند. رادیکال‌های آزاد می‌توانند باعث التهاب شوند و با وقوع این اتفاق، منافذ پوست مسدود می‌شود، امری که منجر به جوش می‌شود.

۲ - جلوی پدیدار شدن علائم پیری را می‌گیرد

رادیکال‌های آزاد ممکن است در پیری زودرس پوست هم نقش داشته باشند، امری که باعث ایجاد چین و چروک، تغییر رنگ پوست و کدر شدن پوست می‌شود. آنتی اکسیدان‌های موجود در دارچین با محافظت از سلول‌ها، از سرعت روند پیری می‌کاهد. دارچین می‌تواند حتی باعث تولید کلاژن شود، چون حاوی عناصری است که تحقیقات نشان داده سطح کلاژن را افزایش می‌دهند.

معجزه درمانی ادویه‌ها چیست؟

۳ - رنگ پوست را یکدست‌تر می‌کند

دارچین با افزایش گردش باعث رسیدن خون و اکسیژن به پوست می‌شود. این ادویه حاوی یک ماده‌ی قابض است، ماده‌ای شیمیایی که بافت‌های بدن را جمع یا منقبض می‌کند. این ماده ممکن است به افزایش لطافت ظاهری پوست کمک کند و سلامت آن را از داخل هم بهبود بخشد.

۴ - خواص ضد التهابی دارد

التهاب به بدن کمک می‌کند تا با ویروس‌ها مبارزه و صدمات وارده به بافت‌ها را ترمیم کند. اما این التهاب اگر در بافت‌های خود بدن رخ دهد، ممکن است خطرناک باشد. تحقیقات نشان داده دارچین خواص ضد التهابی دارد و حتی می‌تواند ورم را تسکین بخشد.

۵ - ممکن است ریسک ابتلاء به بیماری قلبی را کاهش دهد

تحقیقات می‌گوید استفاده از دارچین در رژیم غذایی خود ممکن است سلامت قلب تان را حفظ کند. در این تحقیقات، موش‌هایی که به مدت ۱۲ هفته رژیم غذایی پرچربی حاوی دارچین داشتند وزن کمتری اضافه کردند تا موش‌هایی که در این مدت غذاهای پرچرب، اما بدون دارچین مصرف می‌کردند. داشتن یک رژیم غذایی پرچرب ممکن است منجر به بروز بیماری قلبی شود و استفاده از دارچین در غذاهای خود ممکن است به تعدیل این ریسک کمک کند.

۶ - به کاهش وزن کمک می‌کند

دارچین سرشار از فیبر است، ماده‌ای که حس سیری می‌دهد و به مقابله با هوس‌های غذایی کمک می‌کند. دارچین سرعت سوخت و ساز را هم بیشتر می‌کند، چون بدن برای پردازش این ادویه انرژی بیشتری مصرف می‌کند تا دیگر مواد غذایی.

۷ - ممکن است حافظه را بهبود دهد

دارچین ممکن است به عقب افتادن پیری مغز و کاهش استرس اکسیداتیو سلول‌های مغزی کمک کند. این ادویه ممکن است انعطاف پذیری را در هیپوکامپوس بیشتر کند؛ بخشی از مغز که به حافظه مربوط می‌شود. تحقیقات نشان داده این ادویه برخی عوارض بیماری‌های آلزایمر و پارکینسون را هم بهبود می‌دهد.

کد خبر 513405

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.