ادویه‌هایی که سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند

مصرف زردچوبه، زنجبیل، دارچین و فلفل قرمز به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک شایانی می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، همانطور که مشخص است در زمان‌های گذشته تاکنون از گیاهان و ادویه‌ها در نقاط مختلف دنیا به عنوان دارو استفاده می‌شود و می‌تواند یکی از قوی‌ترین ابزارهای غذایی برای بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن باشند. زردچوبه ادویه‌ای با سابقه طولانی است که برای درمانی برای شرایط التهابی مفید است. کورکومین ترکیب فعال اولیه در زردچوبه، دارای خواص ضدالتهابی و آنتی‌اکسیدانی قدرتمندی است و نشانگرهای استرس اکسیداتیو را بهبود می‌بخشد.

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که مصرف زنجبیل به مبارزه با ویروس سین‌سیشیال تنفسی انسانی (RSV) کمک می‌کند، RSV نوعی ویروس تنفسی رایج است که علائم خفیف و شبیه سرماخوردگی ایجاد می‌کند. زنجبیل دارای خواص آنتی‌اکسیدانی، ضدالتهابی و ضددرد است، این ترکیب‌ها به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک شایانی می‌کند.

دارچین نیز دارای خواص آنتی‌اکسیدانی زیادی است و دارای فواید ضدقارچی، ضدباکتری و ضدالتهابی است. یکی از ترکیبات فعال اولیه موجود در دارچین به نام سینام آلدهید، اثرات ضدالتهابی قوی دارد. این ترکیب ممکن است از رشد باکتری "لیستریا" جلوگیری کند.

فلفل قرمز نیز سرشار از ترکیبات مفیدی مانند ویتامین C و A است. ویتامین C نوعی آنتی‌اکسیدان است که به محافظت از بدن در برابر رادیکال‌های آزاد کمک می‌کند.

کد خبر 660916

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.