چگونه می توانیم بلیط های لحظه آخری هواپیما را ببینیم؟

مسافرینی که چندین سال است با هواپیما سفر می­کنند، می‌دانند که از چه شیوه‌هایی برای کم کردن هزینه‌های سفرشان بهره بجویند. یکی از این راه‌ها پیدا کردن بلیط لحظه آخری است.

اگر شما نیز می‌خواهید در هزینه‌های سفرِ هوایی خود صرفه‌جویی کنید، اما نمی‌دانید چگونه بلیط های لحظه آخری را پیدا کنید این مقاله را تا انتها بخوانید تا اطلاعات بیشتری درباره این نوع از بلیت و به‌طورکلی بلیط ارزان‌قیمت هواپیما به دست آورید.

بلیط لحظه آخری چیست؟

بلیط هواپیما لحظه آخری به آن دسته از بلیط‌های هواپیمایی گفته می‌شود که از ۲۴ ساعت مانده به شروع پرواز قیمت کمتری پیدا می‌کند. این دسته از بلیط‌ها می‌توانند از نوع بلیط سیستمی یا چارتری باشند. اما به‌طور معمول بلیط های چارتری نوسانات قیمت بیشتری دارند و میتوان این‌طور گفت که اکثر بلیط های لحظه آخری از نوع بلیط های چارتری هستند.

شاید برایتان این سوال پیش بیاید که چرا قیمت یک بلیط باید کاهش پیدا کند. باید بدانید که زمان‌هایی که میزان تقاضا برای سفر به یک مقصد کم می‌شود و تمام صندلی‌های یک پرواز به فروش نمی‌رسد، آژانس‌های چارتر کننده برای آن‌که ضرر کمتری متقبل شوند، اقدام به کاهش قیمت بلیت خود می‌کنند تا مسافران را ترغیب به خرید کنند.

چگونه بلیط لحظه آخری را پیدا کنیم؟

اگر به‌دنبال خرید بلیط لحظه آخری هستید، لازم است که به زمان خریدتان توجه کنید. به طور مثال اگر میخواهید در تعطیلات نوروز به یکی از مقاصد داخلی یا حتی خارجی سفر کنید، احتمال پیدا کردن بلیط لحظه آخری برای شما بسیار کم است. از طرفی اگر بخواهید در ماه‌هایی نظیر آذر و دی به سفر بروید، پیدا کردن بلیط لحظه آخری برای شما آسان‌تر می‌شود.

این‌موضوع را نیز فراموش نکنید که اکثر بلیط‌های لحظه آخری از نوع بلیط های چارتری هستند و بلیت‌های چارتری را نمی‌توانید در همه مسیرهای هوایی پیدا کنید. چراکه مسیرهای هوایی پرتردد توسط آژانس‌های چارتر کننده، چارتر یا پیش‌خرید می‌شوند. به‌طور مثال مسیر تهران کیش، تهران مشهد، تهران استانبول و تهران دبی معمولاً چارتر می‌شوند. بنابراین احتمال پیدا کردن بلیط های لحظه آخری در مسیرهای هوایی کم تردد کم‌تر از مسیرهای هوایی پرتردد است.

بعد از توجه به زمان خرید و مقصد سفرتان لازم است به وبسایت فروش بلیط هواپیما توجه کنید. از وب‌سایتی خرید خود را انجام دهید که لیستی جامع از بلیط هواپیمای ارائه‌شده در بازار آنلاین سفر را در یک صفحه به شما نمایش می‌دهد. با مراجعه روزانه به این وب‌سایت و رصد کردن قیمتِ بلیط هواپیمای مورد نظرتان، میتوانید در زمانی‌که قیمت بلیط یک پرواز کاهش پیدا کرد، اقدام به خرید کنید.

بدین منظور به شما وب‌سایت سفرمارکت را معرفی می‌کنیم. سفر مارکت یک مرجع معتبر برای خرید اقلام سفر نظیر بلیت هواپیما است. این وب‌سایت با کمک موتور جستجوی هوشمندی که دارد، در میان ۴۴ وب‌سایت عرضه‌کننده بلیط میگردد و یک لیست جامع از بلیط هواپیمای مورد نظرتان را در یک صفحه به شما نمایش می‌دهد.

همچنین می‌توانید اپلیکیشن آن را برای گوشی اندروید و آی او اس خود نصب کنید تا در هرکجا که هستید، قیمتِ به‌روز بلیط هواپیمای مورد نظرتان را رصد کنید.

چگونه می توانیم بلیط های لحظه آخری هواپیما را ببینیم؟

تا این‌جای مقاله درباره بلیط لحظه آخری هواپیما و نحوه پیدا کردن آن گفتیم. راه‌های دیگری نیز برای کم کردن هزینه بلیط هواپیما وجود دارد که در ادامه به بررسی آن می‌پردازیم.

بلیط ارزان قیمت هواپیما

قبل‌از آن‌که بخواهید درباره بلیط ارزان هواپیما بدانید، لازم است که با عوامل تأثیرگذار بر روی قیمت بلیت هواپیما آشنا شوید. این عوامل را در ادامه مشاهده می‌کنید:

1. ایرلاین

اگر یک لیست جامع از بلیط ایرلاین‌های مختلف را در یک صفحه مشاهده کنید، متوجه تفاوتِ قیمتِ آن‌ها می‌شوید. به‌طور معمول قیمت بلیت هواپیمای داخلی از ایرلاین های خارجی کم‌تر می‌شود.

2. زمان خرید بلیت

همان‌طورکه در بخش پیشین مقاله گفتیم، اگر زمان خرید بلیطتان را در اوقاتی از سال قرار دهید که میزان تقاضا برای سفر به مقصد مورد نظرتان کاهش پیدا می‌کند، احتمال پیدا کردن بلیط‌های ارزان‌قیمت برای شما بیشتر می‌شود. همچنین می‌توانید روز خریدتان را در اواسط هفته قرار دهید یا پروازی را انتخاب کنید که ساعت شروع آن از نیمه‌شب تا اوایل صبح است.

3. نوع بلیط

نوع بلیط به شامل بلیط سیستمی و چارتری میشود. همان‌طورکه در بخش پیشین این مقاله ذکر کردیم، در زمان‌های خلوت سفر به سراغ بلیط های چارتری ارزان‌قیمت بروید. اما اگر می‌خواهید در فصل شلوغی سفر مقصد بلیط هواپیما یک مقصد را خریداری کنید، از چند هفته تا یک ماه زودتر اقدام به خرید کنید و به سراغ بلیط سیستمی بروید.

4. کلاس پروازی

کلاس پروازی شامل اکونومی، بیزینس و فرست میشود. در پروازهای داخلی تنها کلاس‌های اکونومی و بیزینس وجود دارند. ارزان‌ترین بلیط متعلق به کلاس اکونومی است.

راههای پیدا کردن بلیط ارزان هواپیما

یکی از مهم‌ترین روش‌هایی که از طریق آن می‌توانید ارزان‌ترین بلیط هواپیما را پیدا کنید، دسترسی آسان به مجموعه‌ای از بلیط هواپیمایی ایرلاین های مختلف در کلاسهای پروازی مختلف است. بدین منظور می‌توانید به بازار آنلاین خدمات سفر یا سفر مارکت مراجعه کنید.

بلیط هواپیما سفرمارکت شامل بلیت انواع ایرلاین های داخلی و خارجی در کلاس‌های پروازی متفاوت است که به دو صورت چارتری و سیستمی عرضه شده‌اند.

در این وب‌سایت می‌توانید به بخش فیلترها مراجعه کنید و در آن، ویژگی‌های موردنظر پروازتان را به موتور جستجوی هوشمند سفرمارکت اطلاع دهید تا نتایج جستجو متناسب با انتخاب شما تغییر کند. به‌طور مثال می‌توانید تغییرات زیر را در لیست نتایج جستجو اعمال کنید:

  • ساعت پرواز را مشخص کنید.
  • محدوده قیمت بلیت را مشخص کنید.
  • نوع بلیط شامل سیستمی و چارتری را مشخص کنید.
  • کلاس پروازی را مشخص کنید.
  • ایرلاین مورد علاقهتان را انتخاب کنید.
  • وب‌سایتی که قصد خرید از آن را دارید انتخاب کنید.
  • تعداد توقف پروازتان را در مسیرهای خارجی انتخاب کنید.

با ایجاد این تغییرات لیست نتایج جستجو متناسب با محدوده بودجه، وقت و علاقه شما تغییر میکند. در هنگام ایجاد این تغییرات حتماً به نکاتی که در بخش‌های پیشین مقاله بیان کردیم، توجه کنید.

علاوه‌بر این می‌توانید از تقویم قیمتی سفرمارکت برای پیدا کردن ارزان‌ترین روز برای خرید بلیط هواپیما استفاده کنید.

درنهایت شما می‌توانید یک لیست از ارزان‌ترین بلیط هواپیما را در یک صفحه مشاهده کنید و با مقایسه‌ی مشخصات و قیمت آن در سریع‌ترین زمان ممکن ارزان‌ترین بلیط هواپیما را مشاهده کنید.

جمع بندی

بلیط‌های لحظه آخری آن دسته از بلیط های هواپیمایی هستند که از ۲۴ ساعت مانده به شروع پروازشان قیمت کمتری پیدا می‌کنند. در این مقاله سعی کردیم انواع روش‌های پیدا کردن این بلیت را به شما ارائه کنیم و بگوییم چگونه می‌توانید ارزان‌ترین بلیط هواپیما را پیدا کنید. در انتها مرجع معتبری برای پیدا کردن ارزان‌ترین بلیط هواپیما به شما پیشنهاد کردیم که از طریق آن می‌توانید متناسب با بودجه، وقت و علاقهتان بهترین بلیط هواپیما را انتخاب کنید.

کد خبر 757585

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.