مصرف بیش از حد تخم‌مرغ  باعث بروز واکنش آلرژیک می‌شود

مصرف تخم‌مرغ می‌تواند باعث بروز واکنش‌های آلرژیک افرادی شود که نسبت به تخم‌مرغ حساسیت دارند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، از آنجایی که تخم‌مرغ سرشار از ویتامین‌ها، مواد معدنی و پروتئین‌ها است، یک منبع غذایی مفید به حساب می‌رود؛ برخی افراد ممکن است در صورت مصرف مکرر این ماده غذایی عواقب نامطلوبی را تجربه کنند، در ادامه به بررسی عوارض جانبی مصرف بیش از حد تخم‌مرغ می‌پردازیم:

افزایش سطح کلسترول خون

مصرف بیش از حد تخم‌مرغ ممکن است باعث افزایش سطح کلسترول خون شود؛ تخم‌مرغ سرشار از مواد مغذی است، اما زرده آن سرشار از چربی است، افزایش سطح کلسترول خون نیز احتمال ابتلاء به بیماری‌های قلبی عروقی را افزایش می‌دهد.

کاهش جذب بیوتین

سفیده تخم‌مرغ حاوی پروتئینی به نام آویدین است که توانایی اتصال به بیوتین ویتامین B و کاهش جذب آن را به همراه دارد، پختن سفیده تخم‌مرغ آویدین آن را از بین می‌برد و ظرفیت آن برای جلوگیری از جذب بیوتین را کاهش می‌دهد.

افزایش سطح چربی اشباع شده

تخم‌مرغ علاوه بر چربی‌های مفید، دارای مقدار قابل‌توجهی چربی اشباع شده است؛ مصرف تخم‌مرغ زیاد، به ویژه اگر با چربی اضافی سرخ شده باشد، ممکن است سطح چربی اشباع شده را افزایش دهد که بر سلامت قلب برخی افراد تأثیر منفی می‌گذارد.

بروز آلرژی

مصرف تخم‌مرغ می‌تواند باعث بروز واکنش‌های آلرژیک افرادی شود که نسبت به تخم‌مرغ حساسیت دارند، آلرژی به تخم‌مرغ می‌تواند منجر به واکنش‌هایی مانند کهیر یا حتی واکنش‌های خطرناک‌تر مانند آنافیلاکسی شود؛ افرادی که به تخم‌مرغ حساسیت دارند باید مصرف این ماده غذایی را به صورت کامل حذف کنند.

مشکلات گوارشی

مصرف بیش از حد تخم‌مرغ می‌تواند باعث بروز درد معده در میان برخی افراد شود، بنابراین توصیه شده است در صورتی که پس از مصرف این ماده غذایی دچار مشکلات گوارشی می‌‎شوید، آن را از برنامه غذایی خود حذف کنید.

کد خبر 729613

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.