کدام مواد غذایی به بهبود سلامت پوست کمک می‌کند؟

ماهی‌های چرب، آجیل، دانه‌ها، میوه‌ها، سبزیجات، آووکادو و چای سبز به بهبود سلامت پوست کمک می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، پیروی از رژیم غذایی سالم و مغذی به بهبود سلامت پوست کمک قابل‌توجهی می‌کند؛ برای نمونه، ماهی‌های چرب سرشار از اسیدهای چرب امگا -۳ هستند، این چربی‌های ضروری با کاهش التهاب، تأمین رطوبت مطلوب و محافظت از پوست در برابر اثرات مضر خورشید، به بهبود سلامت پوست کمک می‌کند، در ادامه به بررسی دیگر مواد غذایی مفید برای پوست می‌پردازیم:

آجیل و دانه‌ها

گردو، بادام و دانه کتان سرشار از اسیدهای چرب ضروری، ویتامین E، روی و آنتی‌اکسیدان است که به‌طور فعال از سلامت و ترمیم پوست حمایت می‌کند.

میوه‌ها و سبزیجات

میوه‌ها و سبزیجات رنگی مانند انگور قرمز، گوجه فرنگی، کلم بروکلی، کدو حلوایی، کدو سبز، فلفل و سبزی‌های دارای برگ‌های تیره سرشار از ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی‌اکسیدان‌ها است که به بهبود سلامت پوست کمک قابل‌توجهی می‌کند و درخشش طبیعی برای پوست به همراه دارد.

آووکادو

آووکادو سرشار از چربی‌های سالم و ویتامین E است که به حفظ انعطاف‌پذیری، لطافت و محافظت پوست در برابر آسیب اکسیداتیو کمک می‌کند.

چای سبز

چای سبز سرشار از پلی‌فنول‌ها است، بنابراین از پوست افراد در برابر آسیب اشعه ماورای بنفش محافظت می‌کند، همچنین این نوشیدنی التهاب را کاهش می‌دهد و خاصیت ارتجاعی پوست را بهبود می‌بخشد.

کد خبر 728108

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.