تحت پوشش بیمه نبودن خدمات تغذیه‌ای، مهم‌ترین مشکل موجود است

دبیر اجرایی نخستین کنگره بین‌المللی انجمن علمی تغذیه ایران گفت: عمده مشکل کارشناسان و متخصصان تغذیه، نداشتن پوشش بیمه‌ای خدمات آن‌ها است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمد باقرنیا امروز _یکشنبه پانزدهم بهمن_ در جمع اصحاب رسانه با اشاره به برگزاری دو پنل تخصصی با حضور مسئولان وزارت بهداشت در خصوص بیمه شدن خدمات دانش‌آموختگان تغذیه اظهار کرد: عمده مشکل کارشناسان و متخصصان تغذیه، نداشتن پوشش بیمه‌ای خدمات آن‌ها است.

وی با بیان اینکه باید نگاه زیبایی به خدمات تغذیه‌ای حذف شود تا تحت پوشش بیمه قرار گیرد، ادامه داد: سال‌ها است که با تحت پوشش بیمه نبودن خدمات تغذیه‌ای در حق کارشناسان و متخصصان این رشته، همچنین مردم جامعه که نیاز مبرم به رژیم‌درمانی دارند، اجحاف شده است و حتی آزمایش خونی که توسط رژیم‌درمانگر ثبت می‌شود یا خدمات تغذیه‌ای که در کلینیک‌ها و بیمارستان‌ها ارائه می‌شود، مشمول بیمه نمی‌شود.

دبیر اجرایی نخستین کنگره بین‌المللی انجمن علمی تغذیه ایران تصریح کرد: با توجه به اهمیت تغذیه و رژیم‌درمانی در پیشگیری و درمان بسیاری از بیماری‌های مزمن مانند چربی خون بالا، دیابت، کبد چرب، پرفشاری خون، بیماری‌های قلب و عروق، بیماری‌های کلیوی، سرطان‌ها و بسیاری دیگر از بیماری‌ها، بدیهی است ادامه این روند و نداشتن پوشش بیمه‌ای خدمات تغذیه می‌تواند پیامدهای بسیار نامطلوبی بر سلامت مردم جامعه، در کوتاه‌مدت و بلندمدت داشته باشد.

باقرنیا گفت: به‌منظور نشان دادن اهمیت تغذیه، در گذشته شعار از مزرعه تا سفره اعلام شد و امروز از مزرعه تا سلول را در بر می‌گیرد که نشان می‌دهد تغذیه و رژیم غذایی می‌تواند بر تک‌تک سلول‌های بدن انسان و در مجموع بر سلامتی افراد جامعه مؤثر باشد.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه اصفهان یک شهر صنعتی است، تغذیه در صنایع یکی از محورهای اصلی کنگره محسوب می‌شود که استقبال خوبی از سوی صنایع صورت گرفته و امید است ارتباط و تعامل دانشکده تغذیه با صنایع گسترده‌تر شود.

کد خبر 725410

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.