۱۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۱
مزایای مصرف منیزیم چیست؟

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که یک ارتباط قوی بین سطح منیزیم و سلامت قلب و عروق وجود دارد، منیزیم با گشاد کردن رگ‌های خونی به تنظیم فشار خون کمک می‌کند و فشار بر قلب را کاهش می‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، منیزیم یک ماده معدنی حیاتی است که در فرآیندهای فیزیولوژیکی مختلف بدن نقش حیاتی دارد، این ماده معدنی فواید متعددی برای سلامتی برای همه افراد، به ویژه افراد بالای ۳۰ سال، دارد؛ با افزایش سن افراد، حفظ سطح مطلوب منیزیم برای سلامتی اهمیت فزاینده‌ای پیدا می‌کند، در ادامه به مزایای منیزیم برای افراد بالای ۳۰ سال می‌پردازیم:

تقویت استخوان‌ها

منیزیم یک کلید اصلی برای تقویت استخوان‌ها است که در کنار کلسیم و ویتامین دی برای حفظ تراکم استخوان ضروری است؛ تراکم استخوان پس از ۳۰ سالگی کاهش پیدا می‌کند و مصرف مکمل منیزیم یا رژیم غذایی سرشار از آن به حفظ سلامت استخوان و کاهش خطر بروز پوکی استخوان و شکستگی کمک می‌کند.

بهبود سلامت قلب

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که یک ارتباط قوی بین سطح منیزیم و سلامت قلب و عروق وجود دارد، منیزیم با گشاد کردن رگ‌های خونی به تنظیم فشار خون کمک می‌کند و فشار بر قلب را کاهش می‌دهد؛ علاوه بر این، مصرف منیزیم مانع بروز آریتمی می‌شود.

تقویت عضلات

منیزیم به بهبود عملکرد مناسب ماهیچه‌ها کمک می‌کند، مشکلات مربوط به عضلات مانند گرفتگی، اسپاسم و ضعف می‌تواند پس از ۳۰ سالگی افزایش پیدا می‌کند، سطوح کافی منیزیم می‌تواند احتمال بروز این علائم را کاهش دهد، عملکرد بهینه ماهیچه‌ها را ارتقا دهد و مشکلات مرتبط به عضلات را کاهش می‌دهد.

بهبود خلق‌وخو

منیزیم نقش مهمی در تنظیم انتقال‌دهنده‌های عصبی مانند سروتونین و دوپامین دارد، کمبود منیزیم با علائم استرس، اضطراب و افسردگی مرتبط است؛ پس از ۳۰ سالگی زمانی که عوامل استرس‌زای زندگی ممکن است افزایش پیدا کند، حفظ سطح مطلوب برای منیزیم برای حمایت از سلامت روان ضروری است.

حفظ سطح انرژی

افراد ممکن است با افزایش سن کاهش سطح انرژی را تجربه کنند، منیزیم نقش اساسی در تولید انرژی اولیه سلول‌ها دارد؛ منیزیم با حمایت از تولید انرژی سلولی، به مبارزه با خستگی کمک می‌کند و سطوح انرژی پایدار را حفظ می‌کند.

تنظیم قند خون

خطر ابتلاء به دیابت نوع دوم با افزایش سن بیشتر می‌شود، منیزیم نقش مهمی در تنظیم قند خون دارد؛ منیزیم به بهبود عملکرد انسولین و متابولیسم گلوکز کمک می‌کند و موجب بهبود حساسیت به انسولین می‌شود؛ با حفظ سطوح بهینه منیزیم، افراد بالای ۳۰ سال می‌توانند خطر ابتلاء به مقاومت به انسولین و اختلالات متابولیکی مرتبط را کاهش دهند.

بهبود کیفیت خواب

کیفیت خواب با افزایش سن افراد اهمیت فزاینده‌ای پیدا می‌کند، اما بسیاری از آن‌ها اختلالات خواب را تجربه می‌کنند؛ منیزیم اثر آرامش‌بخشی بر سیستم عصبی دارد، موجب آرامش می‌شود و به تنظیم الگوهای خواب کمک می‌کند؛ حصول اطمینان از مصرف کافی منیزیم می‌تواند به بهبود کیفیت خواب کمک کند.

کد خبر 724704

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.