ضرورت تبیین نقشه مشکلات تغذیه کشور /  وضعیت تغذیه در سطح ملی پایش می‌شود

مدیر دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت گفت: تبیین نقشه مشکلات تغذیه کشور، کاهش میزان قند موجود در نوشیدنی‌ها (شیرکاکائو، آبمیوه‌های صنعتی و نوشابه)، ادغام برنامه مراقبت غذا و تغذیه در سطح شبکه‌های بهداشتی و تدوین پایش ملی وضعیت تغذیه کشور از برنامه‌های در دستور کار است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، احمد اسماعیل‌زاده امروز _سه‌شنبه سوم بهمن_ در سفر به اصفهان در جمع اصحاب رسانه اظهار کرد: دفتر بهبود وضعیت تغذیه جامعه برای تمام گروه‌های سنی از جمله کودکان، نوزادان، نوجوانان، میانسالان، سالمندان، زنان باردار و شیرده برنامه دارند.

وی از اجرای رایگان برنامه مکمل یاری در تمام مراکز بهداشتی خبر داد و افزود: برنامه تغذیه تکمیلی با شیر مادر و پایش رشد از سال‌های گذشته در حال اجرا است.

مدیر دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت ادامه داد: در گروه سنی کودکان بالای دو سال، آموزش‌های تغذیه، غربالگری از نظر سو تغذیه، چاقی و اضافه وزن و انجام مشاوره توسط کارشناسان تغذیه انجام می‌شود.

وی گفت: در کودکان و نوجوانان در مدارس اجرای برنامه مکمل یاری، غربالگری و آموزش تغذیه و برنامه بوفه مدارس یا پایگاه تغذیه سالم به اجرا گذاشته شد.

اسماعیل‌زاده خاطرنشان کرد: برای میانسالان سالم عمده تمرکز ما بر روی آموزش تغذیه هست و میانسالانی که عامل خطر دارند همچون چاقی و دیابت، پرفشاری خون توسط کارشناسان تغذیه آموزش‌های رایگان خواهند دید.

وی از اجرای برنامه حمایتی برای کودکان زیر پنج سال که مبتلا به سو تغذیه هستند خبر داد و تصریح کرد: همچنین برای زنان باردار و شیرده که وزن گیری خوبی ندارند و سالمندان برنامه مکمل یاری به اجرا گذاشته می‌شود.

مدیر دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت با بیان اینکه از اجرای کامل برخی از برنامه‌ها خبر داد و گفت: برخی از برنامه‌ها نیز همچون برنامه بوفه غذایی مدارس به دلیل عدم نظارت دقیق و نبود نیروی انسانی کافی به خوبی اجرا نمی‌شود.

وی کاهش مقدار نمک در نان را از ۱۰ سال گذشته و اجرای نان کامل و سبوس دار را که استان اصفهان از استان‌های پیشرو است و اجرای طرح غنی‌سازی آرد با اسید فولیک و آهن را از برنامه‌های دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت خواند و افزود: برنامه غنی سازی آرد با ویتامین D به صورت پایلوت در یکی از استان‌های کشور اجرایی خواهد شد.

اسماعیل‌زاده از تبیین نقشه مشکلات تغذیه کشور و کاهش میزان قند موجود در نوشیدنی‌ها (شیرکاکائو، آبمیوه‌های صنعتی و نوشابه) که با تعامل سازمان غذا و دارو و ادغام برنامه مراقبت غذا و تغذیه در سطح شبکه‌های بهداشتی و تدوین پایش ملی وضعیت تغذیه کشور از برنامه‌های در دستور کار است.

کد خبر 722469

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.