۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۰
ترسناک‌ترین سریال‌ها

فیلم‌ها و سریال‌های ترسناک همیشه طرفداران خاص خودشان را دارند؛ مجموعه‌هایی که تماشای آن‌ها حس سرگرمی همراه با استرس را به شما منتقل خواهد کرد؛ از زاویه دیگر نیز دنبال کردن این سریال‌ها همیشه جذابیت‌های ویژه خودش را دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، فیلم‌ها و سریال‌های ژانر وحشت، با وجود ایجاد فضایی ترسناک برای بیننده، باز هم طرفداران خود را دارد.

در کنار فیلم‌های فراوان ژانر ترسناک، سریال‌های مختلفی هم در این ژانر تولید و پخش شده که انتخاب بهترین‌ها در بین آن‌‎ها سخت است.

در این یادداشت، ۱۵ سریال برتر ترسناک خارجی از نگاه سایت معتبر IMDb را مرور کرده‌ایم؛ سریال‌هایی که شاید بهتر باشد آن‌ها را در تنهایی نبینید! «منطقه گرگ و میش» و «جن گیر» از معروف ترین‌های این نوشتار هستند که در ادامه می‌خوانید.

کارآگاه حقیقی (فصل اول)

سال پخش: ۲۰۱۴

سازنده: نیک پیزولاتو

امتیاز: ۸.۹ از ۱۰

تعداد قسمت‌ها: ۸

بازیگران: متیو مک کانهی، وودی هرلسون، میشل موناهن و مایکل پاتس

«کارآگاه حقیقی» دید تازه‌ای به ژانر وحشت دارد. «نیک پیزولاتو» و «کری جوجی» با الهام گرفتن از مکان‌های اساطیری همچون «کاراکوزا» و «پادشاه زرد» و داستان‌های علمی تخیلی و روان شناسانه، سریالی را خلق کردند که بینندگان با تماشای آن بسیار حیرت‌زده شده بودند.

به همین دلیل این سریال یکی از ترسناک‌ترین سریال‌های خارجی محسوب می‌شود. «متیو مک کانهی» و «وودی هرلسون» از بازیگران این اثر از ترسناک‌ترین سریال‌های خارجی سریال درام جنایی هستند که ماجراجویی عجیب و سورئالی را در پیش می‌گیرند تا قاتل زنجیره‌ای را دستگیر کنند، اما در پایان سفر هیچ‌چیز غیرطبیعی در آن دیده نمی‌شود.

تماشای این سریال را که می‌تواند لقب یکی از بهترین سریال‌های دنیا را بگیرد از دست ندهید.

ترسناک‌ترین سریال‌ها

تویین پیکس

سال‌های پخش: ۱۹۹۱-۱۹۹۰و ۲۰۱۷

سازندگان: مارک فراست و دیوید لینچ

امتیاز: ۸.۸ از ۱۰

تعداد قسمت‌ها: ۴۸

بازیگران: کایل مک لاکلن، مایکل اونتاکین، میدشن ایمیک و دینا اشبروک

«چه کسی لارا پالمر را کشته است؟» این سؤالی است که بیننده پس از تماشای چند قسمت اول «تویین پیکس» یکی از بهترین سریال‌های ترسناک دنیا با آن مواجه می‌شود. مخاطب این اثر احساس می‌کند که حل معمای قتل ساده است، اما هرچه داستان جلوتر می‌رود، متوجه می‌شود که جواب سوال آن‌قدرها هم آسان نیست.

مرگ «لورا»، همانند زندگی‌اش، با اقیانوسی از شرارت پنهان شده است. در کنار آن، گروهی از موجودات وحشتناک فرا طبیعی هم در شهر هستند که از مکانی به مکان دیگر به نام «بلک لاج» کوچ می‌کنند؛ سردسته آن گروه فردی نامتعارف به نام «باب» (فرانک سیلوا) است. او موهای خاکستری و کت بلند دارد و وقتی که پنهانی در اتاق نشیمن می‌خزد و به سمت دوربین نزدیک می‌شود، واقعاً بیننده را می‌ترساند!

ترسناک‌ترین سریال‌ها

آینه سیاه

سال‌های پخش: ۲۰۱۱ تاکنون

سازنده: چارلی بروکر

امتیاز: ۸.۸ از ۱۰

تعداد قسمت‌ها: ۲۲

این اثر مانند سریال «راد سرلینگ»، اپیزودهای درخشان سریال «آینه سیاه» از عناصر وحشت و علمی تخیلی به عنوان لنزی از اضطراب‌های عصر مدرن استفاده می‌کند.

اپیزودهای «همه تاریخچه تو» و «سرود ملی»، بهترین اپیزودهای این سریال عجیب است که داستان عصر سلفی‌ها و شبکه‌های اجتماعی را شرح می‌دهد.

همچنین اپیزود دوم از سری دوم این بهترین سریال ترسناک سیاه به نام «خرس سفید»، داستان پیرزنی را تعریف می‌کند که در یک خانه‌ای به هوش می‌آید و در ادامه متوجه می‌شود که بر اثر پخش سیگنال‌هایی عجیب از تلویزیون، مردم تبدیل به تماشاچی شده‌اند و با دوربین‌های موبایل خود از همه چیز فیلم می‌گیرند. این اپیزود، شباهت فراوانی با داستان «جنایت و مکافات» «داستایوفسکی» دارد.

ترسناک‌ترین سریال‌ها

چیزهای عجیب

سال‌های پخش: ۲۰۲۲-۲۰۱۶

سازندگان: برادران دافر

امتیاز: ۸.۷ از ۱۰

تعداد قسمت‌ها: ۲۵

بازیگران: وینونا رایدر، دیوید هاربر، فین ولفهارد و میلی بابی براون

«چیزهای عجیب» از بهترین سریال‌های ترسناک ترکیبی عالی از نوستالژی دهه ۸۰ میلادی، سرگرم‌کننده بودن و ترسناک بودن است که وقتی پخش آن در سال ۲۰۱۶ آغاز شد، به یکی از بهترین سریال‌های ترسناک دنیا تبدیل شده است و هر فصل آن هم نسبت به قبل بهتر می‌شود. بیشتر بازیگران این برترین سریال‌های ژانر وحشت را نوجوانانی تشکیل می‌دهند که در هر فصل، بزرگ‌تر می‌شوند و علاقه ما هم به آن‌ها افزایش پیدا می‌کند.

در کنار این بازیگران جوان، افراد باتجربه‌ای مثل «وینونا رایدر» و «دیوید هاربر» حضور دارند. داستان این سریال در شهری در ایالت ایندیانا جریان دارد که پسربچه‌ای طی اتفاقاتی ناپدید می‌شود و بعد از آن، ماجراهای عجیب و غریب و ترسناکی رخ می‌دهد و شاهد هیولاهای وحشتناکی هستیم. جذابیت این اثر از بهترین سریال‌های ترسناک دنیا در کنار بازیگران دوست‌داشتنی آن، باعث می‌شود که منتظر فصل بعدی آن باشیم.

ترسناک‌ترین سریال‌ها

پرونده‌های ایکس

سال‌های پخش: ۲۰۰۲-۱۹۹۳ و ۲۰۱۸-۲۰۱۶

سازنده: کریس کارتر

امتیاز: ۸.۶ از ۱۰

تعداد قسمت‌ها: ۲۱۸

بازیگران: دیوید دوکاونی، جیلین اندرسون، رابرت پاتریک و آنابت گیش

یکی دیگر از بهترین سریال‌های ترسناک، سریال «پرونده‌های ایکس» است. سریال علمی-تخیلی مهیج «کریس کارتر» به معنای واقعی وحشتناک است. در میان اپیزودهایی که «مالدر» و «اسکالی» به جست‌وجوی حل پرونده‌های فرازمینی‌ها و توطئه‌ها می‌روند، بیشتر اپیزودها به معنای واقعی ترسناک بودند؛ از جمله اپیزود جداسازی قطب شمال توسط موجودات فرازمینی گرفته است تا اپیزود قاتلی با اره برقی در تگزاس که اشاره به مزاحم‌های خانگی دارد.

ترسناک‌ترین سریال‌ها

تسخیر عمارت هیل

سال پخش: ۲۰۱۸

سازنده: مایک فلنگن

امتیاز: ۸.۶ از ۱۰

تعداد قسمت‌ها: ۱۰

بازیگران: میخیل هایسمان، کورلا گوجینو، هنری توماس و الیزابت ریسر

اقتباس «مایک فلنگن» از رمان نوشته «شرلی جکسون» به سرعت به یکی از ترسناک‌ترین سریال‌های خارجی در نتفلیکس تبدیل شد. این درام خانوادگی وحشتناک و عمیق درباره خانواده «کرین» است که در خانه‌ای دارای ارواح زندگی می‌کنند و در آن، داستان بین گذشته و حال جابه‌جا می‌شود و نحوه تأثیر ارواح بر این خانواده را نشان می‌دهد.

این سریال ترسناک ۱۰ قسمتی بیشتر روی ترس روان‌شناختی تاکید دارد و همان‌قدر که درباره ارواح است، به خانواده «کرین» و روابط بین آن‌ها هم می‌پردازد.

ترسناک‌ترین سریال‌ها

هانیبال

سال‌های پخش: ۲۰۱۵-۲۰۱۳

سازنده: برایان فولر

امتیاز: ۸.۵ از ۱۰

تعداد قسمت‌ها: ۳۹

بازیگران: هیو دنسی، مدس میکلسون، کارولین داویرناس و هتین پارک

یکی دیگر از عناوین فهرست بهترین سریال‌های ترسناک، سریال «هانیبال» است. چطور یک سریال مانند «هانیبال» می‌تواند در تصویربرداری متهور و در روایت پیچیده و تکان‌دهنده باشد؟

قبل از این که شبکه NBC در اقدامی غیرمنتظره، «هانیبال» را کنسل کند، «برایان فولر»، گرداننده سریال، بر اساس سری رمان‌های «توماس هریس» داستان فردی آدم‌خوار با نام «هانیبال لکتر» و مأمور FBI، «ویل گراهام» را شرح می‌داد.

ترسناک‌ترین سریال‌ها

ماورا الطبیعه

سال‌های پخش: ۲۰۲۰-۲۰۰۵

سازنده: اریک کریپک

امتیاز: ۸.۴ از ۱۰

تعداد قسمت‌ها: ۳۲۷

بازیگران: جرد پادالکی، جنسن اکلس، کیتی کسیدی و لورن کوهن

اگر پاشنه آشیلی در ژانر وحشت وجود داشته باشد، به شخصیت‌پردازی‌های ضعیف و آبکی آن بازمی‌گردد. هیچ سریال تلویزیونی نمی‌تواند موفق شود، مگر اینکه به قهرمانان و ضدقهرمان‌هایش اهمیت بدهد و سریال ترسناک شبکه CW این مسئله را به فال نیک گرفته است.

حماسه برادران شکارچی ارواح با نام‌های «سم» و «دین» تقریباً به واسطه ارتباطی عاطفی آن‌ها توسط بازی‌های قوی «جرد پادالکی» و «جنسن اکلس» هدایت می‌شود. هدف اولیه «اریک کریپک» خالق سریال «ماورا الطبیعه» این بود که مردم را به‌طور هفتگی بترساند!

هنگامی که فضای سریال آخرالزمانی می‌شد و هیولاها غیرقابل توقف می‌شدند، این پیوند دو برادر باعث می‌شد که این سریال به یکی از بهترین سریال‌های ترسناک آمریکایی در قرن بیست‌ویکم تبدیل شود.

ترسناک‌ترین سریال‌ها

آیا از تاریکی هراس دارید؟

سال‌های پخش: ۱۹۹۶-۱۹۹۲

سازندگان: دی. جی. مک هیل و ند کندل

امتیاز: ۸.۲ از ۱۰

تعداد قسمت‌ها: ۱۰۰

بازیگران: راس هال، رینی پر-کول، جودی رستر و جیسون الیشاران

«آیا از تاریکی هراس دارید؟» یک سریال کانادایی است که در دهه ۹۰ میلادی از شبکه YTV پخش می‌شد. این سریال کابوس‌های ترسناک برخی کودکان را به تصویر می‌کشید و به یکی از پربیننده‌ترین برنامه‌های شنبه شب شبکه نیکلودئون آمریکا تبدیل شد.

این سریال ترسناک، داستان چند نوجوان را شرح می‌داد که همیشه نیمه‌شب دور یک آتش حلقه می‌زدند و داستان‌های ترسناک را برای بینندگان تعریف می‌کردند. این سریال، یک ترس جذاب و همه‌جانبه را که شباهت‌هایی با آثار ترسناک کلاسیک داشت به نمایش می‌گذاشت.

ترسناک‌ترین سریال‌ها

مردگان متحرک

سال‌های پخش: ۲۰۲۲-۲۰۱۰

سازنده: فرانک دارابونت

امتیاز: ۸.۲ از ۱۰

تعداد قسمت‌ها: ۱۵۴

بازیگران: اندرو لینکلن، جان برنثال، سارا وین کالیز و لوری هولدن

مجموعه تلویزیونی ترسناک «مردگان متحرک» چهره نوینی از ژانر وحشت را در سریال سازی به نمایش گذاشت. «رابرت کرکمن» نویسنده اصلی کتاب‌های مصور «مردگان متحرک» ابتدا احساس می‌کرد که سریال «مردگان متحرک» می‌تواند یک داستان مستقل ترسناک برای قاب کوچک تلویزیون باشد، اما با حضور «فرانک دارابونت» به عنوان گرداننده و کارگردان سریال، ناگهان نتیجه فراتر از تصورات اولیه «کرکمن» پیش رفت و در نهایت به یکی از پربیننده‌ترین برنامه‌های تلویزیونی شبکه AMC تبدیل شد.

داستان و تیم بازیگری جذاب، جلوه‌های ویژه باورنکردنی و زامبی‌های بی رحم، سریال «مردگان متحرک» را به یکی از برترین سریال‌های ترسناک خارجی تبدیل کرد.

ترسناک‌ترین سریال‌ها

پنی وحشتناک

سال‌های پخش: ۲۰۱۶-۲۰۱۴

سازنده: جان لوگان

امتیاز: ۸.۲ از ۱۰

تعداد قسمت‌ها: ۲۷

بازیگران: ریو کارنی، تیموتی دالتون، اوا گرین و روری کینیار

این سریال، الهام گرفته از داستان‌های کوتاه ترسناکی است که سالیان گذشته توسط نویسندگان معروفی همچون «فیلیپ خوزه فارمر»، «آلن مور» و «کاستلو» نوشته شده بودند، ساخته شده است.

در این سریال، قهرمانان، آدم بدها، ارواح و هیولاها وجود داشتند و شبکه شوتایم به طور حیرت‌انگیزی، شخصیت‌های افسانه‌ای همچون «دراکولا»، «فرانکشتاین»، «دورین گری» و «دکتر جیکیل» و «آقای هاید» را در قالب یک سریال کنار هم قرار داد.

ترسناک‌ترین سریال‌ها

اشیای تیز

سال پخش: ۲۰۱۸

سازنده: مارتی نوکسون

امتیاز: ۸.۱ از ۱۰

تعداد قسمت‌ها: ۸

بازیگران: ایمی آدامز، پاتریشیا کلارکسون، کریس مسینا و الیزا اسکنلن

شاید این سوال پیش بیاید که با وجود ترسناک نبودن ژانر این مینی سریال، چرا در فهرست بهترین سریال‌های ژانر ترسناک قرار گرفته است؟ دلیلش این است، این سریال بدون داشتن موجودات ماورایی یکی از ترسناک‌ترین سریال‌های جهان محسوب می‌شود.

«کمیل» زنی که با اختلالات روانی دست و پنجه نرم می‌کند به اجبار به زادگاه خود برمی‌گردد. در آن شهر قتل‌هایی مشکوک رخ داده که هنوز قاتل آن پیدا نشده است. «کمیل» یک خبرنگار جنایی است و برای پوشش این اخبار به شهر آمده و حالا خاطرات تلخ گذشته او را رها نمی‌کنند.

ترسناک‌ترین سریال‌ها

منطقه گرگ و میش

سال‌های پخش: ۱۹۶۴-۱۹۵۹ میلادی

سازنده: راد سرلینگ

امتیاز: ۹ از ۱۰

تعداد قسمت‌ها: ۱۵۶

بازیگران: جوان بلوندل، آن بلایت، باستر کیتون، بورگس مریدیت و اد وین

سریال «منطقه گرگ و میش» به عنوان یکی از ترسناک‌ترین سریال‌های خارجی، در سال ۱۹۵۹ برخلاف آن چه در زمینه پخش سریال‌های تلویزیونی مرسوم بود، پخش شد و مورد استقبال قرار گرفت.

این اثر از بهترین سریال‌های ترسناک بود و جامعه را اغلب از طریق دید علمی، تخیلی و بدون ایجاد ترس ملودراماتیک دیگر سریال‌ها مورد بررسی قرار می‌داد.

«منطقه گرگ و میش» به همان اندازه که شش دهه از پخش آن می‌گذرد، همچنان شگفت‌انگیز و مرتبط با دغدغه‌های امروز است و قطعاً یکی از برترین سریال‌های ترسناک تلقی می‌شود.

ترسناک‌ترین سریال‌ها

آلفرد هیچکاک تقدیم می‌کند

سال‌های پخش: ۱۹۶۵-۱۹۵۵

سازنده: آلفرد هیچکاک

امتیاز: ۸.۵ از ۱۰

تعداد قسمت‌ها: ۳۶۱

آهنگ تیتراژ ترسناک، دکور قابل توجه و مؤثر و باحوصله تحویل دادن جمله «عصرتون بخیر»، آلفرد هیچکاک برای ساخت یک سریال هفتگی از پرده نقره‌ای به قاب شیشه‌ای تلویزیون کوچ کرد و حضور شخصی‌اش به عنوان گرداننده و راوی سریال، اصلی‌ترین جذابیت این سریال بود. «هیچکاک» در ادامه، نزدیک ۲۰ قسمت از این اثر را به تنهایی کارگردانی کرد و حاصل آن، دو بار نامزدی در مراسم جوایز امی بود.

اما شاید بزرگ‌ترین سهم این اثر در ژانر خود، استفاده «آلفرد هیچکاک» از فیلم‌سازان تازه وارد و ارزان‌تر به جای فیلم‌سازان ماهر هالیوود بود که بتوانند آن‌ها اثری در حد و اندازه «روانی» بسازند. این سریال یکی از برترین سریال‌های ترسناک خارجی است.

ترسناک‌ترین سریال‌ها

کد خبر 722363

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.