جدیدترین‌های زمستانه‌ تلویزیون/ از سلمان فارسی تا بیست کویید

«هشت‌پا»، «سنجرخان»، «سلمان فارسی»، «رستگاری» و «بیست کووید» مجموعه‌های جدیدی هستند که رسانه ملی این ایام یا در آینده نزدیک در ژانرهای مختلف برای مخاطبان خود تدارک دیده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، تولید و ساخت سریال به‌عنوان یکی از فعالیت‌های مهم در تلویزیون همواره در دستور کار مدیران رسانه ملی بوده و با توجه به پخش سریال‌های مختلف در شبکه نمایش خانگی، طبیعی و ضروری است که رسانه ملی برای تولید سریال‌های پرمخاطب اقدام کند و اهتمام داشته باشد.

اکنون شاهد تولید مجموعه‌های تلویزیونی با مضامین متفاوت هستیم که به سفارش مرکز سیمافیلم تولید می‌شود و مراحل پیش‌تولید، تولید و پس‌تولید را سپری می‌کند؛ زمستان سال جاری پنج سریال جدید تولید شده که یا تصویربرداری آن‌ها پایان یافته است و آماده پخش می‌شوند یا در مرحله تصویربرداری هستند و «رستگاری»، «هشت‌پا»، «بیست کووید»، «سلمان فارسی» و «سنجرخان»، پنج سریالی است که در ادامه می‌توانید جزئیاتی از آن‌ها را مرور کنید و بخوانید.

سنجرخان

مجموعه «سنجرخان» به کارگردانی «محمدحسین لطیفی» و تهیه‌کنندگی «حسین جلالی» سریالی است که فیلمنامه آن را مرحوم «ضیاالدین دری» برعهده داشت و پس از درگذشت او، بخش‌های باقی مانده از نگارش سریال هم نهایی شد.

مجموعه «سنجرخان» قرار است روایتی از یک قهرمان کرد باشد و دلاوری‌های او را به تصویر بکشد؛ تهیه‌کننده «سنجرخان» درخصوص پرداختن به قهرمانان کرد در قاب تلویزیون به جام‌جم می‌گوید: «سوران» و «سنجرخان» دو کار متفاوت هستند. «سوران» یک کار معاصر بود و «سنجرخان» یک کار تاریخی است؛ «سنجرخان» کاری در سطح قهرمانان ملی است.

به نظرم گوشه‌گوشه خاک ایران، پر از قهرمانانی از اقوام مختلف است؛ از جنوب که «دلیران تنگستان» و «رئیسعلی دلواری» و شمال که «میرزاکوچک‌خان» است، یا قهرمانانی مثل «ستارخان» و «باقرخان». در کردستان هم به قهرمانی مثل «سنجرخان» می‌رسیم. همه این‌ها قهرمانان ملی هستند، کردستان پر از این قهرمانان است که هر چقدر به آن پرداخته شود باز هم کم است.

جدیدترین‌های زمستانه‌ تلویزیون / از سلمان فارسی تا بیست کویید

رستگاری

مجموعه تلویزیونی «رستگاری» به کارگردانی «مسعود ده‌نمکی» که تصویربرداری آن تمام شده، قرار است از زاویه‌ای تازه به عالم برزخ و در قالب یک قصه شنیدنی و پر از گره بپردازد، ضمن اینکه اعلام شده قصه این مجموعه متفاوت‌تر از دیگر سریال‌های ماورایی بوده که تاکنون تولید و از شبکه‌های تلویزیون پخش شده است. «ده‌نمکی» به‌جز کارگردانی، تهیه‌کنندگی سریال «رستگاری» را هم برعهده دارد.

علاوه بر آن، گفته شده است ژانر این سریال، وحشت نیست؛ مضمون اصلی قصه، حق‌الناس و عالم برزخ است که به موضوعاتی همچون مرگ و احتضار پرداخته می‌شود.

گروه سازنده سریال «رستگاری» در قالب قصه به موضوعاتی همچون احترام به خانواده به ویژه والدین می‌پردازند؛ این سریال از کارهای گروه تولیدات اجتماعی مرکز سیمافیلم است و به سفارش این گروه تولید می‌شود. در این سریال که در ۳۰ قسمت تهیه می‌شود، بیش از ۱۰۰ بازیگر صاحب‌نام ایفای نقش می‌کنند که می‌توان به حمیدرضا هدایتی، علیرضا استادی، رامین راستاد، مهدی سلوکی، رامبد شکرآبی، کاوه سماک‌باشی، افشین سنگ‌چاپ، حسن اسدی، ماشاالله شاهمرادی‌زاده، اکبر رحمتی، رضا توکلی، محمدرضا رهبری، سراج مالک، محمود مقامی، نفیسه روشن، پوراندخت مهیمن، سولماز حصاری و ساقی زینتی اشاره کرد.

همچنین «ده‌نمکی» برای ساخت این سریال، سراغ چهره‌های جدید رفته است که پیش‌تر ایفاگر نقش‌های کوتاه بودند اما در این سریال ایفای نقش‌های بلند را برعهده دارند.

جدیدترین‌های زمستانه‌ تلویزیون / از سلمان فارسی تا بیست کویید

هشت‌پا

سریال «هشت‌پا» به کارگردانی «احمد معظمی» در حال تصویربرداری است؛ مدتی پیش سخنگو و معاون فرهنگی و اجتماعی پلیس از پشت صحنه این مجموعه دیدن کرد و اهمیت ساخت فیلم‌های پلیسی و تأثیر آن در بالا رفتن آگاهی خانواده‌ها در خصوص برخی موضوعات که جوانان و فرزندان آن‌ها را تهدید می‌کند مورد اشاره قرار داد و به فیلم‌سازان با توجه به نیازهای جامعه و استقبال بسیار زیاد مردم از ژانرهای پلیسی، در خصوص ساخت فیلم‌های هنری فاخر تاکید کرد.

سردار «منتظرالمهدی» در حاشیه بازدید از پشت صحنه سریال «هشت‌پا» با بیان این‌که این مجموعه تلویزیونی در ژانر پلیسی و با موضوع مبارزه با موادمخدر در ۱۳ قسمت در حال ساخت است، گفت: مجموعه تلویزیونی «هشت‌پا» علاوه‌بر جنبه‌های آموزشی و پیشگیری، دارای داستان و جذابیت‌های بصری خوبی است که به‌طور قطع مخاطبان بسیاری را برای تماشای این سریال به خود جذب خواهد کرد.

وی همچنین از ساخت چند سریال دیگر از جمله ناریا، ازازیل، دفتر یادداشت، غریبه و بازنده خبر داد و گفت: ژانرهای پلیسی دارای جذابیت‌های ویژه است، از این‌رو مخاطبان بسیاری به خصوص بزرگسالان را به سمت خود سوق داده است، بنابراین باید با ساخت فیلم‌های پلیسی، شرایطی را فراهم کنیم تا خانواده‌ها با استقبال بیشتری به تماشای ژانرهای پلیسی بپردازند.

جدیدترین‌های زمستانه‌ تلویزیون / از سلمان فارسی تا بیست کویید

بیست کویید

سریال «بیست کویید» به کارگردانی «هادی حاجتمند» و تهیه‌کنندگی «ابوالفضل حاجتمند» از تولیدات دیگر سیماست. تهیه‌کننده این سریال گفته است: «بیست کویید» قرار است پس از پخش فصل دوم «رحیل» به آنتن شبکه سه سیما برسد.

علی عامل‌هاشمی، جواد سلطانی، محمد دلگشا، حسن زارعی، بهار نوحیان، علیرام نورایی، آزیتا ترکاشوند، میرطاهر مظلومی، فرزاد جمشیدی، حسام خلیل‌نژاد، فاطمه مقدس، علی ذکریایی، فهیمه مؤمنی، بهار داورزنی، ابتسام بغلانی، صفر کشکولی، اسدالله یکتا، یاسر حمزه و پانته‌آ کی‌قبادی در این سریال ایفای نقش می‌کنند.

«حاجتمند» همچنین تأکید کرد: این سریال با محوریت وقایع و اتفاقات دوران شیوع کرونا ساخته شده است، اما همه‌چیز را در قالب روایت‌های شیرین مطرح می‌کند و داوطلب شدن عده‌ای از مردم را برای کمک به کادر درمان به تصویر می‌کشد، اما در میان این افراد، شخصی است که انگیزه حضورش با دیگران فرق دارد. سریال خوشبختانه فضای شیرینی دارد، اما تلطیف‌شده فضای شیوع کرونا را تاریخ‌نگاری می‌کند. سریال از پیش از شیوع کرونا آغاز می‌شود و سپس راوی گروه‌های جهادی، بچه‌مسجدی‌ها و گروه‌هایی است که در روستاها فعالیت کردند و با زبانی شیرین حرف‌های مهمی را مطرح می‌کنند.

جدیدترین‌های زمستانه‌ تلویزیون / از سلمان فارسی تا بیست کویید

سلمان فارسی

سریال «سلمان فارسی» محصول مرکز سیما فیلم سازمان صداوسیما به نویسندگی و کارگردانی «داوود میرباقری» و تهیه‌کنندگی «حسین طاهری» است که فیلم‌برداری فصل ایران ساسانی آن در شهرک سینمایی ایران (غزالی) و استان سمنان ادامه دارد؛ این سریال در سه فصل دوران ایران ساسانی، امپراتوری بیزانس و حجاز صدر اسلام به زندگی و زمانه یار ایرانی پیامبر اسلام (ص) می‌پردازد.

با پایان فیلم‌برداری فصل بیزانس، حدود پنج ماه است که فیلم‌برداری فصل ایران ساسانی آن آغاز شده است.

تاکنون بازیگرانی همچون فرهاد اصلانی، علیرضا شجاع‌نوری، داریوش فرهنگ، محمدرضا هدایتی، بهناز توکلی، احترام برومند، رامونا شاه، علی دهکردی، مرحوم چنگیز جلیلوند، مهدی فقیه، محمدجواد جعفرپور، علیرضا مهران، چند بازیگر خارجی از ارمنستان، یونان، مراکش و تونس و حدود ۱۵۰۰ بازیگر تئاتری و بومی جلوی دوربین این سریال رفته‌اند.

سریال «سلمان فارسی» که تصویربرداری آن از دهم دی ۱۳۹۸ آغاز شد، در ۶۰ قسمت و از سال ۱۴۰۵ پخش خواهد شد.

جدیدترین‌های زمستانه‌ تلویزیون / از سلمان فارسی تا بیست کویید

کد خبر 719848

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.