۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۰
۵ فیلم جدید در حال تولید است

«۱۹»، «برداشت آخر»، «آن واحد»، «پریسان» و «نیمه شب» پنج فیلم کوتاه و بلند داستانی این روزها در حال تولید هستند.

به گزارش ایمنا، با همه فراز و فرودها و مشکلات این روزها به واسطه شیوع کرونا همچنان فیلمسازان بلند و کوتاه در حال تولید آثار خود هستند و در این میان ۳ فیلم کوتاه و دو فیلم بلند داستانی در مراحل مختلف تولید هستند.

نخستین پروژه فیلم کوتاه آن واحد به نویسندگی و کارگردانی ایمان نوری‌زاده است که پس از پایان مراحل فنی آماده نمایش شد.

این فیلم به موضوع خودکشی می‌پردازد که طی سالیان اخیر آمار بالایی نه تنها در کشور بلکه در سطح جهان دارد.

آن واحد قصد ترویج و ایجاد امید در بین جوانان را دارد و همین طور قدرت و حضور خداوند در حساس‌ترین لحظات زندگی هر شخص را به تصویر می‌کشد.

نوری‌زاده همچنین چندی پیش ساخت فیلم کوتاه شماره ۱۳ را در ژانر وحشت به پایان برد. این فیلم به موضوع تعصب بیش از اندازه فردی جنگلبان نسبت به حیوانش که یادآور خاطرات گذشته او است، می‌پردازد.

امید محمدیاری، پدرام بارانی، بنیامین خسروی و فاطمه وطن خواه بازیگران این فیلم کوتاه هستند.

البته در این فیلم کوتاه پربازیگر هنرمندانی دیگری چون علیرضا نوری زاده، ایمان نوری زاده، فاطمه وطن‌خواه، نیوشا رحمانی، فاطمه القاسی، حسین حبیبی، هانیه شاهی، محمدعلی علی محمدی، معین رحیم پور و میترا کشاورز به ایفای نقش پرداخته‌اند.

«برداشت آخر» در راه پیش‌تولید

فیلم بلند داستانی برداشت آخر به نویسندگی و کارگردانی یاسر نظری که پیش‌تولید آن به دلیل وقوع موج پنجم کرونا و احترام به کادر درمان، یک بار به تعویق افتاده بود، دوباره وارد مرحله پیش‌تولید شد. این فیلم در مهرماه سال جاری کلید می‌خورد. تهیه‌کنندگی این اثر را نیز یاسر نظری بر عهده دارد.

به گفته نظری، این فیلم با ساختاری متفاوت به صورت سکانس پلان فیلم‌برداری می‌شود.

در خلاصه‌داستان این فیلم آمده است: «بیش از این نمی‌تونیم ضبط کنیم. این برداشت، برداشت آخر بود».

برداشت آخر برای اکران در سینمای «هنر و تجربه» آماده و پس از آن در پلتفرم‌های آنلاین نمایش داده خواهد شد.

یاسر نظری قرار است در برداشت آخر از بازیگران باتجربه تئاتر استفاده کند.

تاکنون حضور بازیگرانی همچون فرزاد صمدی و روژین احمدی از چهره‌های جوان بازیگری، در این پروژه قطعی شده است.

داستان انتقام در «۱۹»

پیش‌تولید فیلم کوتاه داستانی ۱۹ سه به تهیه‌کنندگی و کارگردانی سیاوش اسد و نویسندگی سارا رشیدی و سمیه ساجد در تهران آغاز شد.

این فیلم کوتاه با تکمیل عوامل و بازیگران به زودی کلید می‌خورد.

سیاوش اسد این روزها در تدارک ساخت آخرین قسمت از سه گانه ۱۹ درباره بیماری کرونا است. این سه گانه به معضلات اجتماعی و تأثیر ویروس کرونا بر روح و ذهن بشر می‌پردازد.

قسمت اول این سه گانه درباره ماسک‌هایی است که در شهر رها شده اند، قسمت دوم درباره واکسن‌های تقلبی و قسمت سوم درباره انتقام از این ویروس ملعون در جامعه است.

۱۹ سه درباره دختری جوان است که برای گرفتن انتقام از فروشندگان ماسک و واکسن تقلبی کرونا، شخصاً وارد عمل می‌شود.

سیاوش اسد قصد دارد از بازیگران تئاتر و سینما برای تکمیل بازیگران فیلم استفاده کند.

ثریا قاسمی در «پریسان»

گروه تولید فیلم پریسان به کارگردانی و تهیه‌کنندگی کامبیز بابایی طی چند روز گذشته با ثریا قاسمی، صحرا اسداللهی و بازیگر نوجوان شارمین علیمحمدی برای حضور در این پروژه به توافق رسیدند.

طی روزهای آتی چند بازیگر دیگر نیز به این فیلم اضافه می‌شوند تا با تکمیل گروه بازیگران و انجام تست گریم، تصویربرداری به زودی در تهران آغاز شود.

پیش از این حضور بازیگرانی چون فرهاد قائمیان، شقایق فراهانی، مهدی کوشکی، لیندا کیانی، نادیا شادمان و سیاوش طهمورث در این فیلم قطعی شده بود.

پریسان به نویسندگی علی مقدم و کامبیز بابایی به تلاش و فداکاری‌های کادر درمان و قاچاق دارو توسط مافیای این صنعت که در روزهای شیوع ویروس کرونا به یکی از معضلات روز جامعه تبدیل شده، می‌پردازد.

پایان «نیمه شب»

فیلمبرداری فیلم کوتاه نیمه شب به نویسندگی و کارگردانی جواد گنجی به پایان رسید.

این فیلم روایتگر یک قصه اجتماعی است و سارینا ترقی، محمد مسعود گنجی، بهنام آذرپور، امیر اسکندری، سیما کریمی بازیگران آن هستند.

جواد گنجی به عنوان دستیار اول کارگردان و برنامه‌ریز در آثار سینمایی مشغول به فعالیت است.

او تجربه ساخت چندین فیلم کوتاه را در کارنامه دارد و تاکنون توانسته جایزه بهترین فیلم کوتاه را از جشنواره فیلم‌های کودک و نوجوان همدان، جشنواره فیلم‌های ۱۰۰ ثانیه‌ای، جشنواره منطقه‌ای افلاک و… دریافت کند و فیلم قبلی او با عنوان جایی در میان سکوت در جشنواره فیلم فلورانس ایتالیا و جشنواره کوریتیبا برزیل کاندید بهترین فیلم شده است.

کد خبر 518091

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.