اقداماتی برای حفظ سلامت قلب و عروق

پیروی کردن از یک رژیم غذایی سالم برای قلب بسیار مهم است، بنابراین میوه‌ها، سبزیجات، غلات کامل و پروتئین‌های بدون چربی را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، حفظ سلامت قلب و عروق از اهمیت زیادی برخوردار است، انجام دادن اقدامات ساده در این زمینه بسیار مؤثر واقع می‌شود؛ برای نمونه، انجام دادن فعالیت بدنی منظم به بهبود سلامت قلب کمک قابل‌توجهی می‌کند، ۱۵۰ دقیقه ورزش با شدت متوسط در طول هفته مانند پیاده‌روی سریع، آهسته دویدن یا دوچرخه‌سواری بسیار مفید واقع خواهد شد، همچنین می‌توانید تمرینات قدرتی مناسبی انجام دهید تا عملکرد قلب تقویت پیدا کند، در ادامه به بررسی چندین اقدام ساده دیگر برای حفظ سلامت قلب و عروق می‌پردازیم:

پیروی از رژیم غذایی سالم

پیروی از یک رژیم غذایی سالم برای قلب بسیار مهم است، بنابراین میوه‌ها، سبزیجات، غلات کامل و پروتئین‌های بدون چربی را به رژیم غذایی خود اضافه کنید، در عین حال میزان مصرف چربی‌های اشباع و ترانس، کلسترول و سدیم را محدود کنید، غذاهای سرشار از اسیدهای چرب امگا -۳ مانند ماهی‌های چرب می‌تواند به بهبود عملکرد قلب کمک کند.

حفظ وزن سالم

اضافه وزن به قلب فشار وارد می‌کند و خطر ابتلاء به بیماری‌های قلبی عروقی را افزایش می‌دهد، با ترکیبی از ورزش منظم و رژیم غذایی متعادل به وزن سالم دست پیدا کنید، در این زمینه می‌توانید به پزشک مراجعه کنید.

کنترل فشار خون

فشار خون بالا یک عامل خطر مهم برای بیماری قلبی است، توصیه شده است که فشار خون را به صورت منظم کنترل کنید و اقدامات لازم برای حفظ آن در محدوده مناسب را انجام دهید، این اقدامات شامل تغییر سبک زندگی، مصرف دارو یا ترکیبی از هر دو می‌شود.

کنترل استرس

استرس مزمن می‌تواند موجب بروز مشکلات قلبی شود، بنابراین افراد می‌توانند برای کاهش استرس خود تکنیک‌های مدیریت تنفس مانند تنفس عمیق، مدیتیشن یا یوگا را انجام دهند، ایجاد تعادل سالم بین کار و زندگی و درگیر شدن در فعالیت‌هایی که باعث شادی می‌‎شود و استرس را کاهش می‌دهد.

ترک کردن سیگار

سیگار کشیدن یک عامل اصلی برای بیماری قلبی است، به همین دلیل ترک سیگار یکی از تاثیرگذارترین اقدامات برای بهبود سلامت قلب و عروق است.

انجام دادن چکاپ‌های منظم

به منظور نظارت بر سطح کلسترول، قند خون و سلامت کلی قلب، برای معاینات منظم توسط متخصص برنامه‌ریزی کنید، تشخیص زودهنگام و مدیریت عوامل خطر می‌تواند خطر بروز مشکلات قلبی را به صورت قابل‌توجهی کاهش دهد.

کد خبر 708232

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.