نارضایتی عابران پیاده بلژیک از محیط شهری

نتایج به‌دست آمده از جدیدترین نظرسنجی از عابران پیاده بلژیک حاکی از نارضایتی جامعه پیاده شهرهای سراسر این کشور از محیط شهری خود و احساس ناامنی زنان و کودکان از پیاده‌روی در این شهرها به‌ویژه در ساعات تاریکی است.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، در جدیدترین گردهمایی انجمن‌های منطقه‌ای ترویج پیاده‌روی در بلژیک به‌منظور اجرای نخستین بارومتر عابران پیاده کشور به‌عنوان روشی برای اندازه‌گیری خلق‌وخوی مردمی که پیاده‌روی را به سایر شیوه‌های تردد ترجیح می‌دهند، مشخص شد که جامعه پیاده بلژیک از محیط‌های شهری خود ناراضی هستند. هدف از این نظرسنجی شناخت میزان پیاده‌روی در محیط‌های شهری سراسر کشور بود که این شاخص به‌طور متوسط امتیاز ۱۰.۴ را از ۲۰ به دست آورد. نتایج به وضوح نشان می‌دهد که هنوز زمینه‌های زیادی برای بهبود در شهرهای سراسر بلژیک وجود دارد که می‌توان برای آسان‌تر کردن زندگی عابران پیاده مورد توجه قرار داد. نتایج به‌دست‌آمده از این نظرسنجی اکنون هم‌چون یک راهنما برای مقامات محلی در برنامه‌ریزی برای داشتن یک محیط شهری دوستانه و پیاده‌محور عمل می‌کند.

دلایل نارضایتی عابران پیاده بلژیک از محیط‌های شهری

بزرگ‌ترین مسائل برای عابران پیاده بلژیک راحتی، ایمنی و سیاست طراحی شهری عنوان شد. ۷۳ درصد از پاسخ‌دهندگان در نظرسنجی اظهار کردند که فضاهای عابر پیاده به‌اندازه کافی عریض و مسطح نیستند. علاوه بر این، پیاده‌روها به‌طور دائم مملو از دوچرخه، سطل زباله و علائم راهنمایی و رانندگی است که به‌نوبه خود موانع غیرضروری برای پیاده‌روی ایجاد می‌کند. تقریباً دوسوم از عابران پیاده نیز اعلام کردند که پیاده‌روها ناهموار یا لغزنده است.

بارومتر عابر پیاده همچنین نشان داد که ۶۰ درصد از بلژیکی‌ها روزانه برای تردد به مدرسه، محل کار، تفریح یا خرید پیاده‌روی را انتخاب می‌کنند. با این حال به نظر می‌رسد که بخش بزرگی از این جامعه پیاده از زیرساخت‌هایی که برای آن‌ها در نظر گرفته شده ناراضی هستند.

در واقع در عصری که دولت‌ها تلاش می‌کنند در راستای تحقق اهداف زیست‌محیطی و سلامتی شیوه‌های جایگزین حمل‌ونقل خصوصی هم‌چون سفر فعال را تشویق کنند، شهرهای بلژیک در ارائه مسیرهای هموار برای دستیابی به این منظور حتی برای افرادی که به‌صورت خودجوش به پیاده‌روی گرایش دارند نیز ناکام مانده‌اند و عابران، پیاده‌روی در این شهرها را بسیار دشوار یا ناامن می‌دانند.

۸۲ درصد از عابران پیاده مشارکت‌کننده در این نظرسنجی داشتن پیاده‌روهای عریض‌تر، تمیز، ایمن و مرتب را در صدر فهرست آرزوهای خود اعلام کردند و خواستار بهبود ایمنی و مناسب‌سازی فضاهای عمومی برای کودکان، افراد مسن و افراد ناتوان حرکتی شدند. تنها ۱۸ درصد از پاسخ‌دهندگان معتقد بودند که یک کودک هشت ساله می‌تواند به‌تنهایی و با خیال راحت در مسیرهای پیاده‌روی سراسر بلژیک تردد کند، با این حال بیش از دوسوم زنان اظهار کردند که پیاده‌روی در بلژیک در طول شب به حدی ناامن است که به‌شدت در تصمیم‌گیری آن‌ها برای چشم‌پوشی از این گزینه تردد تأثیر دارد.

نارضایتی عابران پیاده بلژیک از محیط شهری

کد خبر 704430

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.