هیوندای کرتا ۲۰۲۳ کرمان موتور + مشخصات خودرو و قیمت hyundai creta

خودرو هیوندای کرتا ۲۰۲۳ محصول جدید شرکت کرمان موتور است، بررسی قیمت، معرفی، مشخصات فنی، امکانات رفاهی، بررسی طراحی ظاهری این خودرو مورد توجه خریداران است.

به گزارش ایمنا، کرمان موتور یک شرکت خودروسازی و واردکننده ایرانی است که در اسفندماه ۱۳۷۳ به عنوان اولین و بزرگ‌ترین زیرمجموعه گروه صنایع خودروسازی کرمان (کرمان خودرو) در شهر بم تأسیس شد. یکی از مدل‌های وارداتی کرمان موتور، هیوندای کرتا است.

بیشتر بخوانید:

معرفی خودرو وارداتی هیوندای کرتا ۲۰۲۳

هیوندای کرتا یک کراس‌اوور کوچک محسوب می‌شود که در سایه نبود خودروهایی همچون هیوندای سانتافه، با تکیه بر اصول طراحی جدید برند کره‌ای و همچنین سطح قابل قبولی از امکانات رفاهی و ایمنی، علاقمندان به خودروهای خارجی را راضی نگه داشته است. هیوندای کرتا در برخی بازارها با نام هیوندای iX۲۵ نیز شناخته می‌شود.

کرتا در سال ۲۰۱۹ وارد نسل دوم شد و پس از دو سال، یعنی در ۲۰۲۲ شاهد رونمایی اولین فیس‌لیفت از نسل دومش بودیم. تولید این خودرو هدف بازارهای آسیایی و تاکنون در چین، هند، روسیه و دیگر کشورهای در حال توسعه به بازار عرضه شده است.

فیس لیفت خودرو چیست؟

در گذشته هنگامی‌که خودرویی به بازار عرضه می‌شد، سال‌ها زمان می‌برد تا نسخه دیگری از آن وارد بازار شود. نسخه جدید تغییرات بسیار زیادی به خود می‌دید و درواقع با خودروی کاملاً متفاوتی روبه‌رو بودیم که قابلیت‌های کاملاً جدیدی داشت. اما این روزها خودروسازان ترجیح می‌دهند در بازه‌های زمانی کوتاه‌تر مجموعه‌ای از تغییرات کوچک را به ماشین اضافه کنند که به آن فیس لیفت می‌گویند. فِیس‌لیفت (facelift) در صنعت خودروسازی، به بازنگری و تغییر چهره یک مدل خودرو به منظور رفع ایراد، به‌روزآوری یا زیباتر کردن چهره آن نسبت به حالت اولیه‌اش گفته می‌شود.

هیوندا کرتا ۲۰۲۳ کرمان موتور + مشخصات و قیمت hyundai creta

خودروهای کراس وور

خودروی سی یو وی ( Crossover Utility Vehicle یا به‌طور مخفف CUV) از نظر شاسی‌سازی ترکیبی از خودروهای شاسی‌بلند و خودروهای هاچ‌بک است، که در زبان عامیانه به آن‌ها «نیم شاسی» می‌گویند.

بررسی مشخصات خودرو هیوندای کرتا

هیوندای کرتا ۲۰۲۳ با همان مشخصات فنی مدل‌های قبلی نسل دوم به بازار آمده. پیشرانه ۱.۵ لیتری بنزینی می‌تواند ۱۱۳ اسب بخار نیرو تولید کند که قدرت آن از طریق جعبه‌دنده دستی ۶ سرعته در مدل پایه یا گیربکس CVT در دو تیپ رده‌بالا به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. به دلیل اینکه بیشتر خودروهای جدید موجود در بازار کشور از گیربکس CVT استفاده می‌کنند، احتمالاً مدل‌های وارداتی کرتا هم با همین جعبه‌دنده به بازار ایران بیایند.

مشخصات فنی هیوندا کرتا

نوع موتور خودرو

خطی بنزینی

حجم موتور

۱.۵ لیتر

سیلندر / سوپاپ

۴ / ۱۶

تنفس موتور

طبیعی

قدرت

۱۱۳ اسب بخار

گشتاور

۱۴۴ نیوتن. متر

گیربکس

۶ سرعته دستی

CVT

محور محرک

دیفرانسیل جلو

شتاب

۱۲ ثانیه

سرعت

۱۷۰ کیلومتر بر ساعت

مصرف سوخت

۷.۱ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر

استاندارد آلایندگی

یورو ۵

فرمان

برقی

بدنه

کراس‌اوور

نوع رینگ

آلومینیومی

ابعاد و ظرفیت هیوندا کرتا

طول

۴۳۱۰ میلیمتر

عرض

۱۷۹۰ میلیمتر

ارتفاع

۱۶۳۰ میلیمتر

فاصله محورها

۲۶۱۰ میلیمتر

وزن خالص

۱۱۷۵ کیلوگرم

تعداد سرنشین

۵ نفر

ظرفیت صندوق عقب

۴۳۰ لیتر

حجم مخزن سوخت

۴۰ لیتر

قطر رینگ

۱۷ اینچ

امکانات و تجهیزات هیوندای کرتا

بر اساس اعلام شرکت کرمان موتور، هیوندای کرتا وارداتی بازار ایران، دارای امکانات زیر خواهد بود:

  • ترمزهای ABS و EBD
  • ترمز پارک برقی
  • سیستم کنترل پایداری
  • استارت دکمه‌ای
  • مانیتور ۸ اینچی
  • دوربین عقب با خطوط کمکی فعال
  • سنسور عقب
  • سنسور فشار باد تایر
  • چراغ اتولایت
  • چراغ مه شکن عقب
  • سیستم صوتی با ۴ اسپیکر
  • بلوتوث و USB
  • سقف پانوراما
  • آینه تاشو برقی
  • امکان تعویض حالت رانندگی
  • فرمان برقی

هیوندا کرتا ۲۰۲۳ کرمان موتور + مشخصات و قیمت hyundai creta

بزرگترین مشخصه هیوندای کرتا چیست؟

مصرف سوخت اقتصادی و استهلاک پایین، بزرگترین نقطه قوت و مزیت هیوندای کرتا برای مصرف‌کنندگان است.

طراحی هیوندای کرتا وارداتی

نمای جلوی هیوندای کرتا به واسطه جلوپنجره جدید و اجزای نورانی داخل آن، به دو مدل توسان و سانتاکروز شباهت یافته است. انتقال چراغ‌های اصلی به دو طرف سپر و اضافه شدن اجزای نقره‌ای به نقاط مختلف بدنه، سایر تغییرات بدنه هیوندای کرتا به‌شمار می‌آید درحالی‌که تغییرات چندانی در نمای عقب اعمال نشده است.

رقبای هیوندای کرتا در بازار

هیوندای کرتا در محدوده قیمتی مشابه با کیا سونت قرار خواهد گرفت. رقبای اصلی هیوندای کرتا و برادر آن یعنی کیا سونت، کراس‌اوورهای کوچک و نیمه لوکس چینی هستند. این کراس‌اوورها پیشرانه قوی‌تری دارند، کابین بزرگ‌تری را به کاربر ارائه می‌دهند و سطح امکانات آن‌ها نیز بالاتر است. با این حال خودروهای کره‌ای به واسطه برند معتبرتر و همچنین کیفیت بالاتر تولید، مورد توجه مشتریان ایرانی هستند.

هیوندا کرتا ۲۰۲۳ کرمان موتور + مشخصات و قیمت hyundai creta

قیمت و تعرفه واردات هیوندای کرتا

طبق اخبار موجود، قرار است تا هیوندای کرتا در تیپ GL وارد کشور شود. قیمت خام این محصول ۱۶ هزار و ۵۰۰ یورو است و تعرفه واردات در نظر گرفته شده برای آن، ۹۵ درصد خواهد بود. قیمت هیوندای کرتا در نسخه‌های پایه حدود ۲۰ هزار دلار است.

کد خبر 696044

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • Zahrahesam GB ۱۹:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۳
    4 1
    عالی
  • alik25789 IR ۱۱:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۶
    2 1
    سلام، من اخرش نفهمیدم چرا هنوز که هنوزه روی این خووروها موتورهای زیر200 اسب بخار میزارن، من میگفتم چینی ها چرا اینقدر موتور ضعیف میزارن نگو اینا بدترن، این خودرو زده 113 اسب بخار، اخه 113 اسب بخار برای یه نیم شاسی چی میخواد بشه، پژو405 من والا نزدیک 100 اسب بخار قدرت داره و توبعضی از مدلهای جدیدترتا110 اسب بخار هم میرسه، اونوقت این خودروی جدید و بروز اونم هیوندای این 113 اسب بخار یعنی چی،از اون وقتی که قانون مسخره ای که خودروهای بالای 2000cc وارد نمیشن و پلاک گزاری نمیشنوگزاشتن خیلی ببخشیدا گند زدن تو این خودروها، مثلا کیا موهاوی که وارد شدن نزدیک 3000یا3500cc حجم موتورشه که واقعا یه غولی برای خودشه،نمیگم این هیوندای هم این حجم موتور داشته باشه، یا اصلا بگیریم داشنه باشه خب مورد بدی نیست، فقط یجوری باشه که مثال تا فلان قدرت و حجم به صورت پیش فرض فعال باشه و بقیش با انتخاب راننده فعال بشه مثلا تو جاهای کوهستانی،جاهایی که قدرت بیبشتر نیاز باشه راننده فعال کنه، الیته اینی که میگم یجورایی روی پیکان جوانان بود، چون 2کاربراتور بود و کاربرات اول تا سرعت مثال 80کارمیکرد گ بالای 80 هم کاربرات د
    • دوز IR ۱۵:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
      0 1
      تازه کجای کاری ۴ تا ۶ میلیارد این لگنو آگهی کردن 😅