حشره‌خوری، گرایش تغذیه‌ای جدید بریتانیایی‌ها به دنبال تورم بالا

گزارش‌ها حاکی از آن است که مردم بریتانیا به دنبال شدت یافت نرخ تورم نسبت به گذشته کمتر گوشت می‌خورند، به خوردن حشرات رو آورده‌اند و کمتر از قبل در رستوران‌ها حضور پیدا می‌کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، امروزه در بسیاری از کشورهای دنیا افزایش نرخ تورم به سفره‌های مردم کشیده شده و تغذیه آن‌ها را به‌طور نامطلوبی تحت تأثیر قرار داده است. در این میان آن‌چه باعث شگفتی می‌شود این‌که به دنبال افزایش تورم، مردم بریتانیا گرایش‌های تغذیه‌ای جدیدی مانند حشره‌خوری پیدا کرده‌اند، ضمن این‌که کمتر از گذشته گوشت مصرف می‌کنند. در واقع بسیاری از مردم بریتانیا به‌تازگی و به علت چالش‌های اقتصادی پیش روی خود مجبور شده‌اند هنگام خوردن و آشامیدن بعد اقتصادی را بیش از کیفیت و سلامت در انتخاب مواد غذایی خود مورد توجه قرار دهند.

گرایش‌های جدید تغذیه‌ای در بریتانیا

نتیجه تحقیقات مختلف حاکی از آن است که به‌تازگی از هر سه شهروند بریتانیایی (۳۵ درصد) هنگام خرید از سوپرمارکت‌ها مواد ارزان‌قیمت را خریداری می‌کنند و جنبه‌های دیگر مانند کیفیت، طعم و سلامت مواد خوراکی را کمتر مورد توجه قرار می‌دهند. حدود ۴۳ درصد از مردم نیز ادعا کرده‌اند که مواد غذایی با برندهای ارزان‌قیمت را انتخاب می‌کنند و این در حالی است که ۳۳ درصد از مردم سراسر بریتانیا به‌ندرت در رستوران‌ها یا کافه‌ها به خوردن و آشامیدن می‌پردازند.

حشره‌خوری، گرایش تغذیه‌ای جدید بریتانیایی‌ها به دنبال تورم بالا

از هر پنج شهروند بریتانیایی یک نفر (۱۹ درصد) کمتر از گذشته گوشت خریداری می‌کند و نرخ خرید میوه و سبزی نیز میان حدود ۱۳ درصد از مردم کاهش یافته است. گزارش‌ها نشان از آن دارد که از اوایل سال ۲۰۲۳ تا ماه ژوئن قیمت مواد خوراکی در بریتانیا افزایش ۱۷.۴ درصدی را تجربه کرد و قیمت غذاهای رستوران‌ها و کافه‌ها نیز طی همین بازه زمانی به میزان ۹.۱ درصد افزایش یافت.

البته افزایش هزینه خوراک در بریتانیا مزایایی نیز برای مردم به دنبال داشته است؛ از هر سه شهروند بریتانیایی (۲۹ درصد) بیش از گذشته به خوردن سبزی‌ها به عنوان وعده‌های اصلی روی آورده‌اند که این می‌تواند در درازمدت اثرات بسیار مثبتی بر سلامت آن‌ها به جا بگذارد. علاوه بر این، از هر ۱۰ شهروند تنها یک نفر (۹ درصد) مواد غذایی غیرطبیعی مصرف می‌کند و این در حالی است که نرخ پسماندهای مواد غذایی نیز به میزان ۳۷ درصد کاهش یافته است.

یک‌چهارم بزرگسالان (۲۳ درصد) مایل به خوردن حشرات به عنوان منبع جایگزین پروتئین هستند و یک‌سوم (۳۳ درصد) از افراد ۱۸ تا ۳۹ ساله نیز برای امتحان کردن این نوع غذاها آماده هستند. فقط ۱۵ درصد از افراد بالای ۶۰ سال تمایل به استفاده از دو غذا شامل جلبک و خزه دریایی به عنوان یک جایگزین غنی از پروتئین در این دوران گرانی دارند.

حشره‌خوری، گرایش تغذیه‌ای جدید بریتانیایی‌ها به دنبال تورم بالا

کد خبر 695184

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.