فولکس واگن جتا  VS7 ماموت خودرو + بررسی و قیمت Jetta

خودرو وارداتی فولکس واگن جتا VS7 محصول جدید شرکت ماموت است، بررسی قیمت، معرفی، مشخصات فنی، امکانات رفاهی، بررسی طراحی ظاهری این خودرو مورد توجه خریداران است.

به گزارش ایمنا، شرکت ماموت خودرو به عنوان یکی از خوشنام‌ ترین شرکت‌های وارد کننده خودرو در ایران محصولاتی از برند فولکس واگن را روانه بازار ایران کرد. فولکس واگن (شرکت خودروسازی آلمانی) در سال‌های گذشته با مشارکت گروه FAW فاو چین برند جتا را تأسیس کردند تا نسخه‌های ارزان قیمت‌تر برخی محصولات گروه فولکس واگن در چین را مونتاژ و عرضه کنند. نسخه‌های مقرون به صرفه محصولات فولکس واگن برند جتا کراس‌اوورهای VS5، VS7 و همچنین سدان VA3 هستند.

بیشتر بخوانید:

خودروهای کراس‌اوور

خودروی نیمه شاسی یا سی یو وی ( Crossover Utility Vehicle یا به‌طور مخفف CUV) از نظر شاسی‌سازی ترکیبی از خودروهای شاسی‌بلند و خودروهای هاچ‌بک است که در زبان عامیانه به آن‌ها «نیم شاسی» می‌گویند.

معرفی خودرو فولکس واگن جتا VS7

فولکس واگن جتا VS7 در حال حاضر یک کراس اوور سایز متوسط و گران‌ترین محصول برند جتا است که در زمینه امکانات رفاهی و همچنین مشخصات فنی عملکرد قابل قبولی دارد. این خودرو از پلتفرم مشترک فولکس واگن مانند محصولاتی از قبیل اشکودا کاروک و سئات تاراکو سود می‌برد و به عنوان نسخه بزرگ‌تر جتا VS5 راهی بازار شده است.

مشخصات فنی خودرو فولکس واگن جتا VS۷‌

در این خودرو از موتور توربوشارژ ۴ سیلندر، با حجم ۱.۴ لیتر و قدرتی برابر با ۱۵۰ اسب بخار در ۵۰۰۰ دور در دقیقه استفاده شده است. حداکثر گشتاوری که توسط این موتور تولید می‌شود، ۲۵۰ نیوتن متر است که خوشبختانه از دورهای پایین، یعنی ۱۷۵۰ دور در دقیقه در اختیار راننده قرار می‌گیرد و توان حرکتی مناسبی در سبقت‌گیری و شتاب‌گیری ثانویه به وجود می‌آورد. قدرت تولید شده از این پیشرانه توسط گیربکس ۶ سرعته اتومانیک به چرخ‌ها منتقل می‌شود. سیستم انتقال قدرت در جتا VS7 به صورت دیفرانسیل جلو عمل می‌کند. سیستم تعلیق این خودرو در جلو از نوع مک فرسون و در عقب از نوع مولتی لینک است.

فولکس واگن جتا  VS7 ماموت خودرو + بررسی و قیمت Jetta

بررسی مشخصات فنی جتا VS7

نام خودرو

  • جتا VS7

کشور سازنده

  • چین

سال (طراحی)

  • ۲۰۲۰

موتور

  • ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپه

حجم موتور

  • ۱۳۹۵ سی سی

تنفس موتور

  • توربوشارژ

انتقال نیرو

  • دیفرانسیل جلو

حداکثر قدرت

  • ۱۵۰ اسب بخار در ۵۰۰۰ دور در دقیقه

حداکثر گشتاور

  • ۲۵۰ نیوتن متر در ۱۷۵۰ دور در دقیقه

جعبه دنده

  • گیربکس ۶ سرعته خودکار

شتاب ۰ تا ۱۰۰

  • ۹.۵ ثانیه

حداکثر سرعت

  • ۱۷۵ کیلومتر در ساعت

وزن

  • ۱۴۲۵ کیلوگرم

اندازه (میلیمتر)

  • ۴۶۲۴ طول - ۱۸۴۱ عرض - ۱۶۴۴ ارتفاع

فاصله بین دو محور

  • ۲۷۳۰ میلیمتر

مصرف سوخت

  • ترکیبی: ۷.۴ لیتر در هر صد کیلومتر
  • حجم باک: ۵۱ لیتر
  • استاندارد آلایندگی: یورو ۶

امکانات و تجهیزات خودرو فولکس واگن جتا VS۷‌

جتا وی اس ۷ از امکانات متعددی چون سیستم کروز کنترل، کلاستر دیجیتالی (در نسخه فول)، سامانه ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای، باز و بسته شدن آینه‌های جانبی به شکل برقی همراه با گرمکن، سنسورهای هشدار دهنده موانع در قسمت جلو و عقب خودرو، مولتی مدیا و مانیتور لمسی همراه با دوربین عقب، مولتی مدیا و مانیتور لمسی همراه با دوربین عقب، سامانه کنترل پایداری، سامانه کنترل پایداری، سامانه کنترل پایداری، ترمزهای چهار چرخ دیسکی، تریم چرمی صندلی‌ها، سانروف، رینگ‌های آلومینیومی، فرمان دی کات، دی لایت، تنظیم برقی و گرمکن صندلی‌های ردیف اول و شش کیسه هوای ایمنی بهره می‌برد.

فولکس واگن جتا  VS7 ماموت خودرو + بررسی و قیمت Jetta

در بخش ایمنی نیز امکاناتی مانند ورود بدون کلید، کروز کنترل تطبیقی، رادار پارک عقب و جلو، دوربین ۳۶۰ درجه، نشانگر فشار باد لاستیک، ای بی اس، ای بی دی، دستیار ترمز، پایدار الکترونیکی، ترمز پارک اتوماتیک، دستیار حرکت در سربالایی، هدلایت اتوماتیک، ایزوفیکس صندلی کودک و… قابل اشاره هستند.

رقبای خودروی جتا VS7 در بازار

خودروی جتا VS7 یک کراس‌اوور کوچک شهری است که رقبای بسیاری دارد. فونیکس تیگو ۷ پرو، کی ام سی K7، لاماری ایما، فردا T5 و حتی فونیکس FX برخی از رقبای پر تعداد این خودرو هستند. جتا VS7 از اکثر رقبای مونتاژی خود در بازار ایران، قیمت بیشتری خواهد داشت. نقطه قوت جتا VS7 در مقایسه با رقبای مونتاژی خود، بهره‌مندی از مشخصات فنی فولکس واگن است. بنابراین در بخش پیشرانه و ساختار، با خودرویی باکیفیت روبرو هستیم که می‌تواند در بلندمدت دوام و کیفیت خود را حفظ کند.

قیمت خودروی فولکس واگن جتا VS7

شرکت جتا این خودرو را در کشور چین با قیمت ۱۰۶.۸۰۰ الی ۱۳۶.۸۰۰ یوان به فروش رساند که حدود ۱۵.۱۷۰ الی ۱۹.۴۳۰ دلار آمریکا است. با توجه به امکانات مختلف و همچنین طراحی ظاهری این اتومبیل می‌توان این مبلغ را یک قیمت مناسب برای کاربران دانست.

حدود قیمت کراس اور جتا VS7 در ایران

قیمت‌گذاری این محصول در کشورمان به عوامل مختلفی بستگی دارد. به همین دلیل نمی‌توان تنها قیمت جهانی آن را به واحد پولی داخلی تبدیل و به قیمت نهایی دست پیدا کرد. هنوز قیمت دقیق شاسی بلند جتا VS7 از طرف شرکت ماموت خودرو عرضه نشده است.

کد خبر 694933

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.