پیش‌بینی قیمت طلا فردا ۱۹ شهریور/ نوسانات بازار روزانه و مقطعی است

یک فعال بازار طلا گفت: پیش‌بینی می‌شود در مهر و آبان رونق به بازار سکه و طلا بازگردد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آخرین قیمت انواع طلا و ارز در پایان روز معاملاتی گذشته به شرح زیر است:

۱. هر گرم طلای ۱۸ عیار به ۲٫۳۶۱٫۹۰۰ تومان رسید.

۲. انس جهانی طلا به ۱۹۲۰ دلار رسید.

۳. قیمت هر عدد سکه طرح جدید به ۲۸٫۲۰۰٫۰۰۰ تومان رسید.

۴. هر عدد سکه طرح قدیم به ۲۵٫۶۰۰٫۰۰۰ تومان رسید.

۵. هر عدد نیم‌سکه به قیمت ۱۵٫۲۰۰٫۰۰۰ تومان، هر عدد ربع‌سکه به قیمت ۱۰٫۲۵۰٫۰۰۰ تومان و هر عدد سکه یک گرمی به قیمت ۶٫۰۰۰٫۰۰۰ تومان رسید.

۶. قیمت هر دلار آمریکا در بازار متشکل ارز ایران به ۴۱۲,۸۳۶ ریال رسید، همچنین قیمت هر یورو به ۴۴۲,۰۹۵ ریال و قیمت هر درهم به ۱۱۲,۴۱۳ ریال رسید.

پیش بینی قیمت‌ها برای روز یکشنبه

محمد کشتی‌آرای درباره وضعیت بازار طلا اظهار کرد: قیمت طلا امروز افزایش چندانی نداشت و این افزایش ناچیز هم به این خاطر است که به روزهای پایانی شهریور ماه به سر می‌بریم و این فصل، اوج سفرهای خارجی است، بنابراین طبیعی است تقاضا برای خرید ارز افزایش پیدا کرده و قیمت ارز نیز بالا برود.
وی افزود: نوسانات بازار ارز در روزهای اخیر اثر خود را به روی بازار طلا گذاشت، اما تأثیر آن بر بازار سکه زیاد نبود و قیمت‌ها رشد چندانی نداشت، درواقع این موضوع نشان‌دهنده این است که تقاضایی در بازار وجود ندارد که باعث افزایش قیمت‌ها شود.
این فعال بازار طلا خاطرنشان کرد: با توجه به نوسانات امروز بازار طلا همچنان وضعیت بازار طلا، سکه و ارز باثبات بود، این در حالی است که تغییرات روزانه قیمت طلا همواره وجود داشته و در یکی دو هفته اخیر نیز این تغییرات جزئی و روزانه ادامه داشته است‌.
کشتی‌آرای تصریح کرد: این تغییرات جزئی باعث نمی‌شود قیمت‌ها در بازار روند صعودی به خود بگیرد، بلکه این تغییرات موقتی است و به نظر می‌رسد بازار تا پایان شهریور همچنان آرام و باثبات باشد.
وی با بیان اینکه با توجه به پشت سر گذاشتن ماه صفر، انتظار می‌رود تا در اوایل فصل پاییز بازار سکه و طلا باید رونق بگیرد، گفت: درواقع در این فصل بسیاری از کشاورزان محصولات خودشان را برداشت کرده‌ا ند و طبیعی است که از لحاظ اقتصادی بازارها به ویژه بازار فروش محصولات کشاورزی رونق می‌گیرد، علاوه بر این پس از ماه صفر، مناسبت‌های عقد و عروسی در پیش است که این می‌تواند به رونق بازار کمک کرده و آن‌را از حالت رکود خارج کند، بنابر این پیش بینی می‌شود در مهر و آبان رونق به بازار سکه و طلا بازگردد.
کد خبر 686212

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.