راهکارهایی برای رهایی از تفکر منفی بیش از حد

با انجام دادن فعالیتی که دوست دارید یا از آن لذت می‌برید، سعی کنید حواس خود را از افکار منفی و ناخوشایند دور کنید.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گاهی وقتی که در حال استراحت هستیم یا بر کار خاصی تمرکز کرده‌ایم، افکار متعددی به مغز ما هجوم می‌آورد که به موضوع و زمان خاصی محدود نمی‌شود، به‌طور معمول این تفکرات نتایج مثبتی نیز ندارد و تنها ساعت‌ها ماه را دچار استرس و اضطراب می‌کند، در صورتی که نتوانیم تفکر بیش از حد را کنترل کنیم، می‌تواند بر سلامت جسم و روح افراد اثرات مخربی داشته باشد، برای نمونه زیاد فکر کردن باعث می‌شود، تمرکز بر زندگی مختل شود، افراد نتوانند به‌خوبی تمرکز کنند و عملکرد خوبی در محیط درسی و شغلی نیز نداشته باشند.

با انجام دادن فعالیتی که دوست دارید یا از آن لذت می‌برید، سعی کنید حواس خود را از افکار منفی و ناخوشایند دور کنید. یادگرفتن مهارت‌های جدید مانند آشپزی یا نقاشی کردن، شرکت در کلاس ورزشی و انجام دادن کارهای داوطلبانه می‌تواند در این زمینه مؤثر واقع شود، همچنین توصیه شده است زمانی که درگیر فکر و خیال شدید، چشم‌های خود را ببندید و نفس عمیق بکشید، برای اینکه بیشترین بهره را از این روش ببرید، بهتر است یک مکان راحت و آرام پیدا کنید، گردن و شانه خود را در حالتی قرار دهید که راحت باشند و دم و بازدم را از طریق بینی انجام دهید.

نتایج مطالعات بسیاری نشان می‌دهد که انجام مدیتیشن با پرت کردن حواس افراد از افکار منفی و توجه بیشتر به درون، باعث می‌شود افکار ناخوشایند از فرد دور شود. برای انجام مدیتیشن لازم است در یک محیط خلوت و ساکت بنشینید و چند دقیقه زمان به خودتان اختصاص دهید، تلاش کردن برای کمک به دیگران باعث می‌شود بتوانید جنبه‌های مختلف زندگی افراد را ببینید، بنابراین سعی کنید به دیگران کمک کنید تا بتوانند از شرایط سخت زندگی عبور کنند، حس خوبی از این کار دریافت می‌کنید که باعث می‌شود ذهن شما را افکار منفی پاک شود.

کد خبر 684513

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.