رژیم غذایی نامناسب چه تاثیری بر سلامت قلب دارد؟

مصرف بیش از حد نمک، قند و چربی‌های ناسالم تاثیر منفی بر سلامت قلب دارد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، رژیم‌های غذایی سرشار از قند، نمک و چربی‌های ناسالم خطر بروز بیماری‌های قلبی عروقی را ایجاد می‌کند. بنابراین توصیه می‌‎شود که برای حفظ سلامت قلب خود از رژیم غذایی سالم پیروی کنید، رژیم غذایی سالم و متعادل علاوه بر ویتامین‌ها، قندها، نمک‌ها و مواد معدنی به نسبت کافی از کربوهیدرات‌ها، چربی‌ها و پروتئین‌ها نیاز دارد. مصرف هر یک از مواد یادشده به میزان بیش از حد در یک دوره طولانی می‌تواند تاثیر مخربی بر سلامت قلب و عروق داشته باشد.

تاثیر قند بر سلامت قلب

قند به عنوان بخش جدایی‌ناپذیر بسیاری از رژیم‌های غذایی در نظر گرفته می‌شود. مصرف بیش از حد قند با افزایش وزن، مقاومت به انسولین و سندرم متابولیک مرتبط است که همگی از جمله عوامل موثر در بیماری‌های قلبی هستند. افزایش سطح قند خون ناشی از مصرف غذاهای حاوی قند می‌تواند قلب و عروق را تحت فشار قرار دهد و خطر ابتلا به فشار خون و تصلب شرایین را افزایش دهد.

تاثیر مصرف نمک بر سلامت قلب

نمک که یک ماده مغذی ضروری است؛ زمانی که بیش از حد مصرف شود باعث افزایش فشار خون می‌شود و سلامت قلب و عروق را به خطر می‌اندازد. سدیم اضافی باعث احتباس آب، فشار بر قلب و فشار بر عروق خونی می‌‎شود. بنابراین خطر بروز حملات قلبی، سکته مغزی و دیگر مشکلات قلبی عروقی را افزایش می‌دهد.

تاثیر چربی‌های ناسالم بر قلب

چربی‌های ناسالم که معمولاً در فست‌فودها، غذاهای سرخ شده و تنقلات به میزان زیادی یافت می‌‎شود، باعث تصلب شرایین می‌شود. ایجاد پلاک در دیواره شریان‌ها به دلیل مصرف چربی‌های ناسالم، باعث سخت شدن شریان‌ها و بروز حملات قلبی می‌شود. بنابراین مصرف چربی‌های ناسالم عامل اصلی بروز بیماری‌های قلبی عروقی است.

کد خبر 681850

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.