موفقیت چشمگیر پروژه خیابان‌های بدون خودرو در مونترال

پروژه پیاده‌روی تابستانی در قالب خیابان بدون خودرو در مونترال کانادا در میان ساکنان و مشاغل محلی محبوبیت زیادی پیدا کرده و بسیار مورد ستایش قرار گرفته است به طوری‌که با گذشت دوران شدید کرونا، این طرح هنوز به قوت خود به جا مانده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مونترال طی چهار تابستان گذشته خیابان‌های خود را به روی خودروها بسته است. این اقدام با عنوان «پروژه پیاده‌روی تابستانی مون‌رویال» به‌دنبال همه‌گیری کووید -۱۹ آغاز شد و استقبال از آن توسط مردم محلی به تداوم آن انجامید. جدیدترین نظرسنجی‌های انجام‌گرفته توسط انجمن‌های تجاری محلی در زمینه این پروژه نشان می‌دهد که ۹۰ درصد از ساکنان و دوسوم از مشاغل محلی مونترال از این طرح بسیار راضی هستند و تداوم آن را مورد حمایت قرار می‌دهند.

مردم مونترال با پیاده روی هر روزه در خیابان‌های بسته‌شده به روی خودروها، این اقدام مقامات شهری را به جشنواره‌ای روزانه تبدیل کرده‌اند که طی آن جمعیت انبوهی از ساکنان به‌طور شبانه‌روزی با پای پیاده در این خیابان‌ها تردد می‌کنند و به تفریح یا خرید مشغول می‌شوند. آن‌ها در طول شبانه‌روز در جمع‌های دو یا چند نفره به خیابان می‌آیند و پس از آن به گفت‌وگو در اتاقک‌های خصوصی تعبیه شده یا صندلی‌های آبی‌رنگ عمومی مشغول می‌شوند که مقامات به‌منظور استراحت‌های پس از پیاده‌روی در خیابان‌ها قرار داده‌اند.

موفقیت چشمگیر پروژه خیابان‌های بدون خودرو در مونترال

خیابان‌های بدون خودروی مونترال در مسیرهای چند کیلومتری با چندین تقاطع و مسیر فرعی به‌طور تقریبی وسعتی دو برابر بیشتر از تفرجگاه‌های معروف و البته دائمی شهر را پوشش می‌دهد و طبق نظرسنجی‌ها از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار هستند، چراکه ضمن کمک به کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای و ترویج پاکی هوا، به رشد اقتصادی منطقه کمک بسیاری می‌کند و از سوی دیگر به تقویت مهارت‌های برقراری ارتباطات اجتماعی به‌ویژه در شرایط عبور از انزوای ناشی از قرنطینه‌های کووید -۱۹ منجر شده‌اند.

مونترال در تلاش است تا به‌دنبال موفقیت این خیابان‌های پیاده‌روسازی‌شده در طول تابستان، ۹ بخش تجاری دیگر در سراسر شهر را به مناطق عابر پیاده تبدیل کند و از مزایای این اقدام بهره‌مند شود.

موفقیت چشمگیر پروژه خیابان‌های بدون خودرو در مونترال

کد خبر 675006

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.