بهترین منبع گیاهی سرشار از ویتامین D کدام است؟

قارچ‌ها یکی از منابع مفید و سرشار از ویتامین D هستند، زیرا در معرض نور ماورای بنفش رشد می‌کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، افرادی که از رژیم گیاه‌خواری پیروی می‌کنند، معمولاً در معرض کمبود ویتامین D قرار دارند. این ویتامین برای سلامت استخوان، بهبود عملکرد سیستم ایمنی و همچنین سلامت کلی بسیار مهم است، در حالی که نور خورشید بهترین منبع ویتامین D است، مصرف بعضی از مواد غذایی نیز نیاز بدن به این ویتامین را برطرف می‌کند.

منبع گیاهی سرشار از ویتامین D

یافتن منابع سرشار از ویتامین D برای گیاه‌خواران یک چالش در نظر گرفته می‎‌شود، اما مصرف قارچ می‌تواند این نیاز را برطرف کند. قارچ‌ها یکی از منابع مفید و سرشار از ویتامین D هستند زیرا در معرض نور ماورای بنفش رشد می‌کنند. این فرآیند قارچ‌ها را قادر می‌سازد تا به صورت طبیعی ویتامین D تولید کنند. ویتامین D موجود در قارچ‌ها با پختن از بین نمی‌رود و به‌راحتی توسط بدن جذب می‏‌شود. ویتامین D به غیر از قارچ به‌طور طبیعی در ماهی‌های چرب، کبد حیوانات، لبنیات و تخم‌مرغ نیز یافت می‏‌شود.

مزایای ویتامین D در بدن

به گفته متخصصان، ویتامین D نقش مهمی در جذب کلسیم دارد که برای حفظ استخوان‌های قوی و پیشگیری از بروز بیماری‌هایی مانند پوکی استخوان حیاتی است. مصرف منظم قارچ‌های غنی‌شده با ویتامین D می‌تواند به سلامت بهتر استخوان‌ها، به ویژه در میان افرادی که در معرض نور خورشید قرار می‌گیرند، کمک کند. علاوه بر این، ویتامین D به بهبود عملکرد سیستم ایمنی کمک می‌کند و از بدن در برابر عفونت‌ها و بیماری‌ها محافظت می‌کند. همچنین، نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که کمبود ویتامین D خطر بروز مشکلات روانی مانند افسردگی و اضطراب را افزایش می‌دهد. متخصصان معتقدند که کمبود ویتامین D در بدن ممکن است احتمال بروز سرطان سینه و سرطان پروستات را نیز افزایش دهد. البته لازم است مطالعات بیشتری برای تأیید این موضوع انجام شود.

کد خبر 674959

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.