کمبود ویتامین D باعث افزایش التهاب می‌شود

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که کمبود ویتامین D التهاب را میان افراد مسن افزایش می‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان ایرلندی به منظور بررسی ارتباط بین پروتئین واکنشی C و سطح ویتامین D در میان افراد مسن، مطالعه جدیدی انجام دادند. پروتئین واکنشی C یا به اختصار CRP زمانی که التهاب در بدن وجود دارد افزایش پیدا می‌کند. محققان در این مطالعه، ۵۳۸۱ فرد بالای ۵۰ سال را مورد ارزیابی قرار دادند. از این افراد خواسته شد به پرسشنامه‌هایی در مورد متغیرهای سلامتی، سبک زندگی و دموگرافیک پاسخ دهند.

میانگین سنی افراد شرکت‌کننده در مطالعه ۶۲.۹ سال بود، ۵۳.۵ درصد آن‌ها را زنان تشکیل می‌دادند و شاخص توده بدنی (BMI) آن‌ها ۲۸.۶ بود و ۷۰.۸ درصد افراد فعالیت بدنی داشتند. علاوه بر این، ۱۳ درصد افراد شرکت‌کننده دچار کمبود ویتامین D بودند و ۸.۵ درصد افراد نیز مکمل ویتامین D مصرف می‌کردند.

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که افراد مسن که دچار کمبود ویتامین D شدند براساس سطح CRP خود، التهاب بیشتری داشتند. در صورتی که سطح کافی از ویتامین D با کاهش CRP در ارتباط بوده است. بنابراین مصرف میزان کافی ویتامین D یک روش موثر، کم هزینه و کم خطر برای کنترل التهاب در میان افراد مسن در نظر گرفته شده است.

نتایج این مطالعه در مجله PLoS ONE منتشر شده است.

کد خبر 671334

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.