چگونه پیاده‌روی منظم را به یک تمرین عالی تبدیل کنیم؟

پیاده‌روی ممکن است یک ورزش با شدت کم به نظر برسد، اما لازم است بدانید که گرم کردن بدن قبل از پیاده‌روی بسیار ضروری است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، پیش از این اعتقاد بر این بود که ۱۰ هزار قدم پیاده‌روی در روز با مزایای زیادی همراه است، در حالی که مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که قدم‌های کمتر نیز تأثیر مثبتی بر سلامتی دارد. با رعایت کردن چندین نکته ساده می‌توان پیاده‌روی را به یک تمرین عالی تبدیل کرد، در ادامه به بررسی تعدادی از آن‌ها می‌پردازیم:

به صورت منظم پیاده‌روی کنید

سعی کنید برای پیاده‌روی خود یک برنامه‌ریزی منظم انجام دهید. ۳۰ تا ۴۰ دقیقه در روز با مزایای زیادی همراه است، اما در صورتی که نمی‌توانید هر بار ۳۰ دقیقه پیاده‌روی کنید، آن را چندین دفعه با زمان کمتر انجام دهید. زمانی که این فعالیت ورزشی را به صورت منظم انجام دهید بدن از مزایای آن بهره‌مند خواهد شد.

قبل از پیاده‌روی بدن خود را گرم کنید

پیاده‌روی ممکن است یک ورزش با شدت کم به نظر برسد، اما لازم است بدانید که گرم کردن بدن قبل از پیاده‌روی بسیار ضروری است. قبل از انجام این کار باید حرکات کششی انجام دهید و ماهیچه‌های ساق پا و ران‌ها خود را درگیر کنید و برای این کار وقت بگذارید.

حالت بدن خود را هنگام راه رفتن حفظ کنید

حین راه رفتن سر خود را بالا نگه دارید، کمر خود را در حالت صاف و شانه‌ها را به سمت عقب حفظ کنید. هنگام راه رفتن خم نشوید و قوز نکنید، زیرا در این صورت به جای اینکه پیاده‌روی برای شما مفید باشد، به بدن آسیب وارد می‌کند. همچنین توصیه شده است که هنگام راه رفتن سرعتی با شدت متوسط داشته باشید.

دست‌های خود را حرکت دهید

بهترین روش برای پیاده‌روی کردن این است که دست‌ها و بازوهای خود را به آرامی در مسیر صحیح حرکت دهید. بازوها را به موازات بدن حرکت دهید، اما آن‌ها را زیاد بالا نبرید.

به‌درستی قدم بردارید

برای بهره بردن از مزایای پیاده‌روی، باید به‌درستی قدم بردارید. این بدان معنا است که ابتدا پاشنه پا را روی زمین قرار دهید، سپس کف پا و انگشتان روی زمین قرار گیرد.

کد خبر 671331

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.