مواد معدنی مفید برای قلب کدام است؟

مواد معدنی مفید برای قلب شامل پتاسیم، کلسیم، منیزیم و اسید چرب امگا-3 می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، چندین ویتامین، مواد معدنی و ریزمغذی در کنار یکدیگر به بهبود سلامت قلب کمک می‌کند. بعضی از مواد معدنی کلیدی که به سلامت قلب کمک می‌کند، شامل پتاسیم، کلسیم، منیزیم و سدیم می‌شود. در ادامه به بررسی تعدادی از مواد معدنی مفید برای قلب می‌پردازیم:

پتاسیم به آرام شدن دیواره‌های رگ‌های خونی کمک می‌کند

پتاسیم که در غذاهای معمولی مانند سیب‌زمینی و لوبیا یافت می‌شود، یکی از مواد معدنی است که برای چندین عملکرد مهم بدن ضروری است. پتاسیم نقش مهمی در عملکرد ماهیچه‌ای دارد، برای نمونه رگ‌های خونی را آرام و شل می‌کند و متعاقباً فشار خون را کاهش می‌دهد و از قلب محافظت می‌کند. توصیه شده است که افراد روزانه ۴.۷ گرم پتاسیم مصرف کنند.

کلسیم فعالیت الکتریکی قلب را کنترل می‌کند

همانطور که مشخص است، کلسیم نقش مهمی در بهبود سلامت استخوان دارد. علاوه بر این، به بهبود فعالیت الکتریکی و عملکرد قلب کمک می‌کند. پس از ورود کلسیم به سلول‌های عضله قلب، ریتم‌های الکتریکی و همچنین آریتمی‌های تهدیدکننده زندگی را کنترل می‌کنند. کلسیم به وفور در شیر و دیگر محصولات لبنی، سبزیجات با برگ سبز، سویا، لوبیا و عدس یافت می‌شود. یک فرد بالغ باید روزانه بین ۱۰۰۰ تا ۱۲۰۰ میلی‌گرم کلسیم مصرف کند.

منیزیم عملکرد عضلات و اعصاب را بهبود می‌بخشد

منیزیم که معمولاً در آووکادو، شکلات تلخ، بادام، گردو و موز یافت می‌شود، برای سلامت قلب بسیار مهم است، زیرا یک عنصر ضروری برای بهبود عملکرد اعصاب است. منیزیم مانند پتاسیم، نقش مهمی در آرام کردن رگ‌های خونی دارد. همچنین، منزیم فشار خون، قند خون و عملکرد عضلات را کنترل می‌کند. در حالت ایده‌آل، یک فرد باید روزانه بین ۳۲۰ تا ۴۲۰ میلی‌گرم منیزیم مصرف کند.

اسید چرب امگا -۳ سرعت تشکیل پلاک‌ها در خون را کاهش می‌دهد

اسید چرب امگا -۳ فواید زیادی برای سلامت بدن به همراه دارد. برای نمونه، سرعت تشکیل پلاک‌ها در خون را کاهش می‌دهد، مانع بروز آریتمی می‎‌شود و به بهبود عملکرد قلب کمک می‌کند. همچنین، مصرف غذاهای حاوی اسید چرب امگا -۳ باعث کاهش سطح تری‌گلیسیرید می‌شود. انجمن قلب آمریکا (AHA) مصرف ۱.۶ گرم اسید چرب امگا -۳ در روز را توصیه می‌کند.

منبع:

https://timesofindia.indiatimes.com/life-style/health-fitness/health-news/are-you-getting-enough-of-these-heart-friendly-minerals/photostory/100839053.cms

کد خبر 670185

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.