چه عواملی باعث بروز بیماری کبد چرب می‌شود؟

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که چاقی، دیابت و مقادیر بالای تری‌گلیسیرید باعث ایجاد بیماری کبد چرب می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، نتایج مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که تعداد مبتلایان به بیماری کبد چرب در سه دهه گذشته به میزان قابل توجهی افزایش پیدا کرده است. محققان معتقدند که کبد چرب یک عامل خطر اصلی برای بیماری‌های قلبی عروقی، دیابت نوع دوم و یک نوع رایج سرطان کبد است. در صورتی که بیماری کبد چرب درمان نشود، می‌تواند به سرطان و نارسایی کبد تبدیل شود.

چه عواملی باعث بروز بیماری کبد چرب می‌شود؟

یکی از بارزترین عادت‌های که باعث ایجاد کبد چرب می‌شود، افراط در خوردن است. زمانی که کبد نتواند چربی‌ها را به روش معمولی تجزیه کند، تمایل دارد آن‌ها را درون خود انباشته کند و این باعث ایجاد وضعیت ناسالم کبدی به نام کبد چرب می‌شود. نتایج بررسی‌های انجام‌شده نشان می‌دهد که چاقی، دیابت و مقادیر بالای تری‌گلیسیرید نیز باعث ایجاد بیماری کبد چرب می‌شود.

علائم بیماری کبد چرب چیست؟

رایج‌ترین علائم بیماری کبد چرب شامل خستگی، درد یا ناراحتی شدید در سمت راست شکم، تورم شکم، عروق خونی بزرگ‌شده، مشکلات طحال، سردرگمی ذهنی و بی‌حالی شدید می‌شود. افراد مبتلا به بیماری کبد چرب معمولاً پاهای متورمی دارند و از دست دادن اشتها و کاهش وزن را نیز تجربه می‌کنند.

چگونه می‌توان مانع بروز بیماری کبد چرب شد؟

بیماری کبد چرب باید در اسرع وقت درمان شود. به منظور حفظ سلامت کبد، لازم است سبک زندگی خود را تغییر دهید، از رژیم غذایی سالم و متعادل پیروی کنید و فعالیت بدنی داشته باشید، همچنین توصیه شده است آزمایشات منظم کبد را انجام دهید تا پزشکان بتوانند بیماری را در مراحل اولیه تشخیص دهند.

کد خبر 669216

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.