تشخیص بیماری کبد چرب از بوی دهان

متخصصان معتقدند که یکی از علائم عجیب بیماری کبد چرب، بوی بد دهان است؛ این بو را می‌توان به راحتی از تنفس طبیعی تشخیص داد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بیماری کبد چرب که با نام استئاتوز کبدی نیز شناخته می‌شود، ممکن است افراد در هر گروه سنی را تحت تأثیر قرار دهد. بیماری کبد چرب زمانی رخ می‌دهد که کبد با گذر زمان چربی زیادی ذخیره کرده و عملکرد آن دچار اختلال شده است. عواملی مانند سطح کلسترول بالا، دیابت، آپنه خواب، کم‌کاری تیروئید و غیره خطر بروز بیماری کبد چرب را افزایش می‌دهد. این بیماری در بیشتر موارد در مراحل اولیه باعث بروز علائم خاصی نمی‌شود، اما ممکن است با علائمی مانند بوی بد دهان همراه باشد.

علامت عجیب بیماری کبد چرب

یکی از علائم عجیب بیماری کبد چرب، بوی بد دهان است. این بو را می‌توان به راحتی از تنفس طبیعی تشخیص داد. بوی بدن دهان معمولاً پس از مصرف غذای خاص یا صبح‌ها پس از بیدار شدن احساس می‌شود، اما در صورتی که این مشکل به دلیل بروز بیماری کبد چرب رخ دهد، تمام طول روز باقی می‌ماند. بوی بد دهان که مانند بوی گوگرد یا کپک‌زدگی است، نشانه بارز بیماری کبد چرب است و نباید آن را نادیده گرفت.

دلیل بروز بوی بدن دهان ناشی از بیماری کبد چرب

در صورتی که افراد به بیماری کبد چرب مبتلا شده باشند، کبد آن‌ها نمی‌تواند خون را فیلتر کند، بدن را سم‌زدایی کند یا داروهای مصرفی را به خوبی هضم کند. زمانی که عملکرد کبد دچار اختلال شود، مواد سمی که در حالت عادی از کبد خارج می‌شود، به دیگر قسمت‌های بدن مانند سیستم تنفسی نفوذ می‌کند. این اتفاق باعث بروز بوی بد دهان می‌شود و بیماران می‌توانند آن را به راحتی هنگام بازدم تشخیص دهند.

دیگر علائم بیماری کبد چرب

تنفس افراد ممکن است به دلایل مختلف بوی بد داشته باشد؛ یکی از این دلایل بروز بیماری کبد چرب است. به طور کلی، افراد مبتلا به بیماری کبد چرب ممکن است علائم دیگری مانند احساس گیجی، زردی پوست یا تورم شکم و پاها را تجربه کنند. توصیه شده است در صورتی که افراد متوجه بوی بد دهان خود شدند، به پزشک مراجعه کنند. پزشک ممکن است براساس علائم گزارش شده به بیمار توصیه کند که آزمایش‌های خاصی را انجام دهد تا مشخص شود فرد به بیماری کبد چرب مبتلا شده است یا خیر. پس از اینکه تأیید شد فرد به بیماری کبد چرب مبتلا شده است، باید روند درمان را آغاز کند. تغییر رژیم غذایی و ورزش کردن به صورت منظم به درمان بیماری کبد چرب کمک شایانی می‌کند.

کد خبر 557376

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.